• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • ~vinterbrud~

Qozze: jag beställde via e-bay (tror det var Cutesy Shoes det hette).
    Jag mätte fötterna och tog storleken enligt e-bays mått-tabell. Blev nog i minsta laget, har 36 och beställde storlek 5,5. De passar men sitter verkligen utan mycket marginal. Skulle nog ha tagit storlek 6 men gör inget att de är något små då jag ändå inte kommer använda dem efter bröllopet.
    Med tanke på priset (400kr totalt) så ställer jag inte så höga krav.

• Trettondagsafton

Möhippe-beredskap?! ja det är väl bara att börja oroa sig. Just denna helg är det dock lugnt. Syrran som är ansvarig är på musical i dag och jobbade natt i går så jag visste innan att det var safe Värre är det på lördag. Har sagt åt M2B att han ska säga till när det är dags att raka benen... många möhippor innefattar ju nån sorts tvagning och hur kul är det att sitta i en bubbelpool med begynnande buskar under armarna? I så fall är det ju lättare att gifta sig på sommaren...

Det var faktiskt riktigt många som mailade i sista stund typ 23:59 den sista dagen för OSA så det är ingen fara om inte alla tackat nej två veckor innan. Har bestämt mig att i fortsättningen alltid höra av mig direkt - nu vet jag ju att man väntar..

• abbie80

Hej pa er!

Har ar det tidig morgon, gaaasp...

Nu har jag fatt var buffemeny fran var kock sa tankte dela med mig

Ljust och morkt brod, Klassisk gronsallad, Pastasallad m oliver, fetaost, rodlok, tomat och paprika, Kall potatissallad, Kokt potatis, Timjan potatis

Inkokt lax m citron och kokets makalosa sas, Apelsinmarinerade kycklingfile m chili/mango sas, Vasterbottenspaj, Kryddig korv

Australiensk flaskfile m bbq sas, Vitloksmarinerade champinjoner, mammas kottbullar

Exotiska frukter

- Tror inte det blir manga andringar, kanner oss ratt nojda!

Snöflinga76 - jag vet precis vad du gar igenom! Vilken stlk har du? Har ju min oanvanda klanning till salu ocksa, beroende pa vad for slags modell du ar ute efter?

• Snöflinga76

abbie80: Ja, visst är det underligt att se hur kroppen förändras efter en graviditet. Men man har ju fått ett underverk så man ska inte klaga... Hade bara hoppats att klänningen skulle passa. Kanske gör den det om tre månader, det är ju så svårt att veta hur man ser ut, det kan ju förändras men man törs ju inte riktigt vänta heller. Borde väl ha lite mer is i magen och avvakta men man vill ju inte stå där i januari och inte hitta en klänning man gillar till ett rimligt pris. Jag är ute efter en enkel och stilren klänning, helst med bara ett litet släp. Hur ser din oanvända klänning ut?

• abbie80

Snöflinga76 - Jag lagger upp bilder pa den i mitt galleri sa kan du kolla in den. Min har dock korsettsnorning och inte dragkedja, darfor ar det latt att justera storleken, tyvarr inte nog mycket med en vaxande mage

• Snöflinga76

abbie80: Jag kommer inte till ditt galleri när jag går in på din sida. Är du säker på att du installerat så att alla kan se ditt galleri? Vill gärna se klänningen...

• Gotland08

Nu har vi kommit hem från Gotland och det känns så bra med allting.

Hade med mig klänningen eftersom de sydde upp den direkt i fredags. Min m2b hämtade mig och så åkte vi till färjan. Så i lördagsförmiddag satte jag på mig den och visade mamma, pappa och bror min. Alla tyckte den var jättefin och jag är nöjd men en ärm ska jag nog allt sy dit.

Sen träffade vi kockarna och maten känns också helt rätt. De ska fixa personal som jobbar under lördagen. Efter det gick vi till en pubägare som min bror känner och där kom vi överens om upplägget för fredagen och det var också helt klockrent. Lokalen var perfekt.

Checkade in på hotellet. Så mysigt med egen balkong och bubbelbad. Självklart badade vi och drack en flaska skumpa. Innan badet var vi i festlokalen och tänkte igenom hur vi ska få plats och det kommer att funka med runda bord.

Det känns bara så bra!

• ~vinterbrud~

Abbie80: buffén lät verkligen god (blir sugen på mat!)

Vad skönt att allt kändes så bra med lokal etc Gotland!
    Klänningen blir säkert fin med ärm; klart du ska ta det du känner dig finast/bekvämast i.
    Vi ska ha möte med vår cateringfirma+de som ansvarar för festlokalen nu i veckan och gå igenom festen, hur borden ska stå etc. Sen kan vi börja fundera på vår bordplacering av gästerna etc. Dags att börja fundera festprogrammet nu.

• abbie80

Snöflinga76 - Jag hade ingen aning om att jag inte "oppnat" den sidan, sorry! Nu ska den iaf vara tillganglig

Jag ar ledig i veckan och ska forsoka ta itu m vigsel och festprogram, nagon har som har en bra mall at folja till nagot av dem?

• jennysnartfru

Vad tyst det blivit i tråden? Hur är det med er alla?
    Undra hur det går för c-t, som skulle opereras.
    Planeringen står lite stilla just nu. Ska träffa prästen nästa vecka. Nu är det bara 2 månader kvar tills min examen är klar, kan knappt vänta. Ska bli skönt att börja leva igen, som vuxen och med lön!!

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...