• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • c t

den är jättefin din nya klänning, gillar lystern i tyget i den supermycket.

Brukar man alltid ha festprogram?

• ~vinterbrud~

Snöflinga: jättefin klänning!

Tack c-t och Gotland ang MS-klänningarna

Abbie80 - varsågod och hoppas de hjälper!

c_t: nej, det är inte alltid det finns festprogram på bröllop (det väljer man ju själv). Fast de flesta jag varit på har haft det (dock inte alla alltså), men är jätteolika vad de innehåller. Du kan såklart strunta i detta!
    Angående innehåll i festprogrammet; Jag är själv lite trött på alla "ordningsregler, barn- och kärlekscitat" i Festprogrammet pga det har funnits i nästa alla festprogram jag sett och bröllop jag varit på (dvs mina vänner har redan läst dessa 78 ggr). Jag och m2b kommer därför endast ha menyn + gästpresentationer i vårt program. Om vår toastmaster vill lägga till sånger så får han ordna ett sådant blad, men för vår del kan vi skippa sångerna.

Vi kommer även ha vigselprogram till kyrkan, men det kan man såklart också skippa om man inte vill eller orka göra detta. Det kommer innehålla namn på tärna, marsalk, präst, organist och solisten. Sedan ordningen på själva vigsel (från inmarch till utmarch).

Idag var vi och kollade på vigselringar - ska beställa dem nästa helg! Vi kommer båda göra om våra förlovningsringar f.ö.

Bara 2 månader kvar nu (för mig)! Känner faktiskt att vi har allt under kontroll.

• snöbrud08

Tjohoooo!!! ÄNTLIGEN har min Halens-kappa kommit! =)) Och jag bara älskar den!!! Helt perfekt!

Håller på o bokar frisör/sminkös nu...men det är verkligen helt sjukt dyrt! Hur mkt betalar ni andra för detta?

• abbie80

Gomorron!

Kollade just min inbox och hade fatt en tillsagelse fran BT for det inlagg dar jag skrev min emailadress till dig vinterbrud nar du erbjod dig att skicka mig fest/vigsel program mallarna - nu ar inlagget borttaget sa ni kan tyvarr inte kolla vad det var som var sa fel med det men jag ar valdigt konfunderad... Det enda andra som stod i inlagget var att vi skulle pa vart andra ultrljud, forstar verkligen inte vilket av detta tva som triggat dem att ta bort inlagget??

Sarah81 - du som ar moderator, kan du klargora det har fom mig pls? Har ju ingen aning vad jag far skriva eller inte langre :-/

• Akvavit

abbie80,
    Så vitt jag förstår får man inte längre lägga ut sin mailadress i trådarna, skicka ett meddelande till inboxen hos den andre istället.
    ...om jag har förstått saken rätt...

• Trettondagsafton

Vi har tänkt ha gästpresentation, meny, sånger och ordningsregler i programmet. Ordningsreglerna är allstå det enda lustiga. Sedan har vi info om toastmadame, sånganförare, att jag tar nytt efternamn och lite annat smått och gott. Dessutom lägger vi in info om festlokalen, kyrkan och vår bröllopsresa. Ni som gifter er i iskyrkan kanske kan ta med lite info om den - om jag var på bröllop där skulle det vara kul att veta mer - i vart fall om amn aldrig varit i Kiruna innan.

Det vi lägger kraft på är alltså gästepresentationen.

• Trettondagsafton

Vi har nog haft tur - ingen har klagat på att de inte blivit bjudna, men sen har vi i och för sig bjudit över 100 gäster (87 alt. 89 vuxna kommer). Vissa släktingar har inte bjudits alls. Jag har t.ex. bjudit 9 kusiner och 2 respektive som jag har kontakt med, men inte bjudit deras föräldrar dvs mina mostrar, faster, mormbröder, farbror... Några av dem är säkert besvikna men det bryr jag mig inte om. De har inte sagt något och deras barn får ju komma.

• jennysnartfru

Godmorgon!
    Sitter och betalar räkningar-festligt, NOT.
    Trettondagsafton, hur går det med planeringen? Vi väntar på nästa års meny som Börje ska skicka vilken dag somhelst.
    Vi får välja mellan den och den so mär nu. Ska bli kul att välja mat och framförallt få provsmaka.
    Annars det mesta klart, står i valet och kvalet om vi ska ha festprogram eller inte.
    Vart ska ni åka på bröllopsresa någonstans? Du har säkert sagt det, men jag har glömt (rodnar).
    Har börjat träna som en tok. Gått ner 7 kilo efter sommaren, känns hur bra somhelst. Tur att man låter sy upp sin klänning, då är det bara att justera efter varje provning.
    Längtar efter att min klänning ska bli klar.
    Konstaterade att detta blir min sista jul med mitt efternamn och som ogift.

Jag har inte bjudit alla släktingar endast de jag umgås med och tycker om. Nu har 25 av 85 osat, 1 månad kvar till osa.

• Trettondagsafton

Jenny

Hur har ni gjort? Har ni skrivit att det är betalbar på Stallis (för ni ska väl inte bjuda...)

Vi har inte tagit med det i infobladet (funderar på att lägga in det som info på hemsidan och har skrit det i festprogrammet).

Jag har svårt att tro att någon går på fest praktiskt taget mitt i Stockholm utan att ha med sig pengar, de flesta vill nog åka taxi hem osv. Dessutom har ju många åkt kommunalt dit och inte åker man väl i väg med bara ett busskort.

De som sover över kan ju skriva upp det de dricker på rummet och de andra tror jag som sagt har pengar. Dessutom går det bra att betala med kort. Vad tror du?

Min sambo tycker det är självklart att det är betalbar och jag är nog benägen att hålla med. Vi har ju festen på en restaurang. Dessutom bjuder vi ju på fördrink (bubbel) med påfyllning, vitt vin med påfyllning, röttvin med två påfyllningar, desertvin (har valt ett extra) och´avec så den som inte har pengar (eller kan låna av någon) har ju ändå fått mycket att dricka fram till ca kl 22:00.

Vad tror ni andra?

• Akvavit

Nu är det nedräkning på riktigt! Idag är det 3 månader kvar!!!
    Över hälften, 37 av 70 pers har tackat ja!

Trettondagsafton,
    Visst kan det tyckas självklart, men jag skulle nog ändå se till att jag informerar ordentligt om att det är betalbar i förväg. Folk kanske har fixat hämtning, och även om folk antagligen kommer ha pengar och/eller kort med sig så är det ändå bättre att det inte kommer som en överraskning.
    Så lägg in det på hemsidan, det är nog bara bra.

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...