• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • Gotland08

Nu är SB bokat till den 4:e januari! Kul! Ska träffa fotografen den 7:e december för att prata igenom det. Jisses det är ju i nästa vecka! Känns bra och träffa personen innan. Tiden rusar iväg känns det som! Kopplar av den värsta planeringen till jullovet. Efter julafton blir det bröllop för hela slanten.

• Qozze

Vad skoj att ni har bokat SB! Jag kollade in den henne som du ska använda Gotland och det var ju jättefina bilder. Jag ska kontakta en annan tjej som jag letat upp på nätet. Får se vilken det blir. Hoppas kunna göra den i mitten av december eller senast i börjn av januari (hoppas man hinner få bilderna då).

Vi hade OSA igår och det är 6 personer som inte har svarat, men annars så får vi tyvärr inte riktigt så bra uppslutning som jag hade hoppats (27% av de vuxna gästerna har tackat nej hittills...). Det verkar som att många tycker att det är besvärligt att åka så långt för vårt bröllop och då tackar de hellre nej vilket jag förstås tycker är tråkigt. Samtidgt så måste man ju räkna med att det kan bli så när man väljer att göra som vi gör, men man hoppas ju ändå i det sista att "alla" ska komma. Ni andra som har ert bröllop långt bort, Gotland och c_t, hur vilken uppslutning har ni fått?
    Måste försöka fokusera mer på de som faktiskt har tackat ja, och som vi ju är jätteglada över att de vill komma, men samtidigt är jag ju lite besviken därinne nånstans. Vi tyckte ju att vårt koncept var så himla bra.

Nu ska vi i alla fall försöka fixa klart allt annat med trycksakerna och planeringen inför middagen. Våra ringar är klara och kommer väl vilken dag som helst. Sminkning har jag fortfarande inte bokat, måste försöka göra det denna veckan. Kanske kan man köpa lite nya lyxiga underkläder för de kuvertavgifter som nu faller bort

• Gotland08

Vad tråkigt att så pass många har tackat nej, men du gör rätt i att fokusera på de som har tackat ja och nya lyxiga underkläder är ju aldrig fel Känns lite tokigt att berätta att vi har fått en stor andel som har tackat ja. 94 st av 104, ett par som är inte har kunnat svara än.

Kolla med den fotograf som du funderar på. Den jag först valde skulle inte hinna ta bilderna eftersom hon skulle ha ledigt över jul och nyår och innan jul var hon fullbokad. Nu tror jag att det blir bra med henne som jag har anlitat. Om inte får jag väl ta och göra om det som 1-årig bröllopspresent

• Qozze

Ja, det känns faktiskt lite trist. Så istället för ett hyfsat "stort" bröllop så blir det nu ganska litet (istället för 65 blir det väl max 40 nu, fast de flesta vill ta med sina barn i olika åldrar så det lär nog bli livat ändå).
    Du ska inte känna dig tokig för att ni har fått ja från många gäster, det är ju jättekul ju! Jag var bara nyfiken för att veta om man "borde" räkna med att det blir få, men det behöver man alltså inte.
    Alla gäster som kommer är ju såna som vi verkligen, verkligen vill ha där (tyvärr har några sådana också tackat nej) så vi får det säkert superbra ändå. Och som sagt, nu får jag väl kanske ta och unna mig den där superdyra torseletten med trosa inför SB istället?

Apropå SB, det kanske är fullbokat hos flera innan jul om man ger bort såna i julklapp? Hmmm, får ta tag i det redan i morgon.

• abbie80

Vad spannande med SB! Hade ocksa planer pa att ge en sadan till min m2b, ni maste beratta hur det var!

Nu ar det bara 3 veckor tills det att vi aker hem till Sverige, skriver listor som en galning for att inte glomma nagot har nere...

Vi hade vart sista osa datum i fredags, av 82 in bjudna har 67 tackat ja, 2 tackat nej och resten inte hort av sig, Har ingenting emot dem som tackar nej men att inte hora av sig alls tycker jag ar oforskamt!

• Gotland08

Skottdagen, var inne och tittade i ditt bildgalleri och såg bilder på kläder till m2b. Var har du hittat den bilden? Min m2b är ute efter en grå frockcoat/längre kostym look utan för mycket kruseduller Den bakre såg ut som det han beskriver.

• c t

Vi hade 4 till som tackade nej igår Så jag är inte heller så glad. Vi är nu nere i 30 pers istället för 40 som vi var först.
    Men men, som du skrev Q, man får glädjas åt dom som kommer
    Däremot kommer alla på lysningen och det känns jättekul!

• ~vinterbrud~

Hej svejs!

Oozze och ct - förstår helt att det känns tråkigt när fler än man räknat med tackar nej. Men man måste ju försöka vara positiv och glad åt de som tackat ja och faktiskt kommer!
    Hittills har inte så många tackat nej men jag bler SÅÅÅ besviken när en av mina kompisar tackade nej. Tog flera dagar att smälta att hon inte skulle komma. Nu försöker jag istället glädjas åt de 65st som tackat ja (väntar på svar från 8st till). OSA går ut på lördag.

Vilken otroligt många som tackat jag till ert bröllop Gotland!
    Ska bli roligt att höra hur din fotografering går efter 4 januari - har du valt underkläder än?!

Och tack förresten för alla tips angående vals. Har inte bestämt mig än..

Ikväll ska vi förresten provsmaka bröllopstårtor - mums!

• Trettondagsafton

Hur ska ni göra? Man är ju ganska blek i januari...
    Brun utan sol, solarium, spray-tan eller helt enkelt låta det vara?

Jag vill helst slippa vara likblek, men är en ljus person även sommartid och vill inte se ut som jag kommer från solariet heller

• ~vinterbrud~

Jag ogillar verkligen solarium (har inte solat det på många, många år) men faktum är att jag bestämt mig för att sola solarium typ 2ggr veckan innan bröllopet för att slippa vara blå-vit på kroppen på bröllopsdagen.

Brukar alltid köra BUS, och det ser jättebra ut i vanligt ljus, men upptäckte nyligen att man ser gulaktig ut på foton!
    Kanske bara är just det märket jag använder, men vill inte chansa och se ut en gulbeta på bröllopsfotona!
    Har aldrig provat spray-tan.

Min BUS färgar förrestan av sig på kläderna och jag tror nästan alla sådana produkter (cremer etc) gör det. Troligen även spray-tan. Brudklänningen kan allså bli missfärgad när man använt detta (svårt att få bort i tvätten).

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...