• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • ILuv2BwU

Ooh den ar ju sa vacker den med!!
    Till ingangsmusik har vi....hmmmm jaa vad ar det den heter nu da?...da dum dadaaa...Here comes the bride! (som alltid hors pa alla Amerikanska filmer Men sa fort tarnorna och nabbarna kommit fram sa slutar den och sa borjar I want to spend my lifetime loving you (filmmusiken Zorro) . Tina Areena och marc Anthony och den gar jag in till tillsammans med min far.
    Sen kommer aven min syster att sjunga Ella Fitzgerald you leave me breathless efterat. Come what may sjunger dom efter vi avgett vara loften.....Jag sitter helt tarogd vid bara tanken..hur sjutton ska man klara sig utan hysteriska gratattacker den dagen???

• Gotland08

Låter underbart! Har inte Zorromusiken i huvudet. Måste leta upp den när jag kommer hem från kören... Det enda sorgliga med att gifta sig utomhus i en ruin i februari är att vi inte kan ha så mycket musik vi vill...blir för långt och kallt

• ILuv2BwU

Har ar den...jag tycker introt ar sa lacker med askdundret och hovslagen i bakgrunden...for att inte tala om piskan som viner genom luften ...hehehe

Jo det kommer att bli en hel del musik pa vart brollop...men da ar jag oxa en "gammal avdankad musiker"

• Qozze

c t: Vad trist, jag vet precis hur det känns. Ni verkar ha ungefär liknande stort borfall som oss. Fick svar från två till idag - återbud. Så nu är det bara 4 kvar som inte har svarat. Tror att åtminstone 2 av dem tackar ja, men de andra 2 är tydligen tveksamma så där blir det nog nej också. Jag vet att man inte ska tänka så mycket på det, men när det är människor som man tycker så mycket om kan man int hjälpa att bli besviken när de inte kommer. Det känns nog bättre om några dagar när man har hunnit smälta det och kan fokusera mer på festen. Syrran (som tar emot anmälningarna) säger i alla fall att de som har tackat ja är jättepeppade och tycker att det ska bli superskoj, och det låter ju väldigt lovande!

~vinterbrud~: Åh, vad gott att proväta tårtor! Vi kommer inte att ha tårta, men nog vore det allt gott. Vi ska ha lyxiga praliner till kaffet istället.

Trettondagsafton: Ja, jag är konstant blek - även på sommaren - så det blir nog att köra hyfsat naturell.

• jennysnartfru

Hej!
    Nu har vi varit hos prästen. En fantastisk upplevelse. Ungdomlig och supertrevlig kvinnilig präst. Väldigt lättsam. Det kommer bli superbra detta. Vi har gått igenom vigseln i detalj. Måste bestämma oss för om tärnan ska läsa en bön och se över våra psalmval. Måste bestämma om jag vill gå in med pappa eller om jag ska gå in med T.
    Man fick kasta ris utanför kyrkan, trodde inte det. Ska genast beställa små påsar med ris.

• Qozze

ILuv2BwU: Vilken fin låt. Vi har inte bestämt solosngerna ännu, men det blir förhoppningsvis två stycken, och en allmän sång - "I folkviseton". Pappa är en duktig musiker men han sjunger allt i dansbandtempo (spelar i mindre lokalt dansband) så sången ska min barndomsvän stå för

• jempan 0801

Hej! Va länge sen jag kika in här, men det ska det bli ändring på! Vad tiden går fort... snart är det bara en månad kvar.. gaaaaa!!!

• Gotland08

Håller med dig ct, ska bli kul att se alla bröllopsbilder! Alla kommer att vara så fina. Ditt inlägg var inte där i eftermiddags när vi skrev om musik men nu låg det inne...konstigt! Tänk om det är så ofta och man missar något inlägg.

Q bättre med få superpeppade gäster på en bröllopsfest än 100 där en del går för att det är roligt men inte mer.

• jennysnartfru

det är rätt segt med osa. många som säger i förbifarten att de kommer men sen glömmer att osa till vår mail. det finns de som skickar ett brev oxå. vilket är trevligt. man kan även ringa, men det är det ingen som gjort hittills.

försöker komma in på calligrahpens hemsida. vill beställa konfetti och rispåsar

• jennysnartfru

Läste någonstans om ris som är som ett slags socker som smälter i kontakt med marken. Var hittar man det eller var hittar man annat ris, kanske hjärtformat?

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...