Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Oj, det läste jag i en tråd...vänta!
Här www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1013901&PPC=61291 Ris i hjärtan som smälter.
Long time no see! Ser att det pratas hej vilt här, jag har kikat in ibland, men har haft sjukt mycket att göra.
Shit! Det är verkligen nära nu! Vi gifter oss ju den 5 januari och det är alltså bara lite mer än en månad kvar. I helgen som var beställde jag både brudbukett och andra blommor samt beställde ringen som vi sett ut för nån månad sen. Wohoo! :D Känns så kul! Vi bestämde tårta också när vi ändå var i farten. ;) Min hedersdam har äntligen hittat en jätte-fin klänning, så nu gäller det bara att hitta en matchande slips till marskalken.
Valet jag står inför just nu är... slöja eller inte slöja... hur ska ni göra? Jag har hela tiden tänkt att jag ska ha slöja, men eftersom jag kommer ha bolero över klänningen samt krona, så vet jag inte om det känns för mycket. Det värsta är att jag väl måste släpa ner klänning och allt till affären för att kunna bestämma mig, för man kan väl inte låna slöjer?... dessutom vill jag ha en enkel slöja, tyvärr verkar de flesta ha så mycket tyll vid kammen, vilket kanske gör att hela kronan försvinner... Oj! vilket babbel, och snacka om i-landsproblem. ;)
Tänker inte ha slöja! blir för mycket med lång vinterkappa, passar bättre på sommaren tycker jag
Tack Gotland för hjälpen, var precis de jag letade efter.
Jag kommer inte att ha slöja.
Jag ska ha slöja, provade utan och det såg jättenaket ut utan.
En sak som är lite lustig är att jag hade en helt annan bild av mig på bröllopsdagen INNAN jag började planera. Det skulle vara en superenkel klänning i tjockt siden utan en massa brodyr, ingent släp, ingen tiara, ingen slöja och en enkel uppsättning med snebena, mammas pärlor.
Vad det blev: En klänning i taft som är superbroderad med pärlor och strass, låååångt släp, slöja, uppsättning som är enkel utseendemässigt men svår att göra, fortfarande pärlor men bara örhängen.
Jag ska ta tag i bröllopsplaneringen i mellandagarna.
Min spritleverans till lysningen kommer idag. Vi har köpt 24 liter vin och 6 plattor öl utöver champagnen. Ska bli mindre kul att bära upp i lägenheten
2 läckra klänningar och stövlarna oxå *wow*
Den svarta är till lysningen
Jag är tokig i klänningar!
Precis så var det för mig med ct, den väldigt enkla klänning utan släp och ingen slöja, byttes mot en klänning med långt släp, pärlor och broderier samt en lång slöja.
Vi var i tyskland och handlade alkoholdrycker till bröllopet i fredags.
Igår var vi och träffade catering-mannen som sköter maten till vår festlokal. Hmmm...blir lite dyrare än vi tänkt oss, trodde det skulle finnas fler nivåer då vi fått indikationen på 450 för enkel buffé till 690 för finaste 3-rätters...
Vi tänker oss 2-rätters, och skillnaden blev väl marginell mot huvudrätt, likaså skillnaden på fin eller halvfin huvudrätt. Det beror på att personalkostanden räknas in i menypriset, så vi kommer ha fint klädd och erfaren servis-personal, 1 på 20 pers tror jag, så det borde bli 3-4 pers där, plus en kock på plats, plus en hovmästare som ser till att allt flyter... Lokalen är ju rätt pampig, så det kommer ju passa in med såna små lyxiga detaljer...men som sagt, lite dyrare än tänkt.
Och 2-rätters istället för 3-rätters är inte en kostnadsfråga, utan för att vi måste stänga av musiken i lokalen kl 1.00 och vara ute senast 2, så då vill vi inte sitta till bords hela festen utan hinna festa och prata med folk!
Så just nu lutar det åt "fin" 2-rätters...man faller så lätt in i tanken att "men med de summorna vi ändå är uppe i, vad gör några tusen kr hit eller dit i det stora hela?"
Så dagens förslag på mat är
* Varmrökt rödingsmousse på kavring med dillpesto och sikrom.
* Helstekt reninnanlår (tror jag) med gräddkokta trattkantareller, glaserade rotfrukter och potatiskroketter
* tårta
Vad tycks?