• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • ~vinterbrud~

Ha ha ha - gud vilket roligt inlägg i gästboken Gotland!
    Jag fick också ett inlägg i min gästbok som jag garvade lite åt. Jag har ju rätt sparsamt med information på min sida eftersom jag faktiskt inte vill lämna ut något om mig och då fick jag kommentaren typ "oj vilken utförlig presentation - lämnar inget åt fantasin här inte".

Kul förresten att få "klämma lite" på brudklänningen - gick det bra med ärmen du skulle sy på?

Nu är förresten bröllopstårtan avsmakad och vi har bestämt vilken vi ska ha: det blir "vit chokladmousse med jordgubbskompott" som fyllning. MUMS!

• Gotland08

Vinterbrud: Ja, ibland börjar man fundera... Har inte sytt ärmen än. Ska göra det i mellandagarna när jag har lite mer tid. Börja inte med mat nu igen, det slutar med att jag vill äta hela tiden. Det var ct som skulle ha gåuppivikt-diet

Akvavit: Låter supermäktigt

• EdLi

Gotland08: Har du gjort ljushållarna i ditt galleri själv?? Var fick du tag på glasen i s f?? Hade tänkt att göra sådana i silver, har sånt "tyg" från ikea.

• jennysnartfru

Jag fick aldrig reda på vad det handlade om.

• Gotland08

EdLi: Just de glasen hittade jag i en affär som heter Stockhome på Kungsgatan. 5:- st om jag inte minns fel. Annars har de ju ljuskoppar billigt på Ikea. Fanns det sånt "tyg" på Ikea, var det länge sen du handlade det? Det var ju ett tag sen jag gjorde lyktorna och jag tänkte göra alla till bröllopet i mellandagarna.

• EdLi

Fanns panelgardiner i sånt "tyg" för ett par år sen, de tänkte jag använda till ljuslyktor istället. En fråga till... hur fäster du tyget på glaset??

• Gotland08

Spraylim! Ganska dyrt men räcker länge och det är enkelt och blir snyggt. Lycka till!

• c t

Jag går bara ner
    Allt strul med lägenheten, operationen, stressen över bröllopet och nya jobbet gör att jag inte orkar mer. Är som ett vrak! Min pappa hotar med fångenskap och matläger i en månad om jag inte börjar äta mer snart. Men ingenting smakar gott! Är inte ens sugen på kyckling (som är min favvoföda)
    På söndag är det första advent och jag kommer inte ens att kunna klä granen i år för vi flyttar i mellandagarna så det är ingen idé att julpynta. Fyfaan vad trist allt är.

På tal om gästboken så har jag också fått en del roliga inlägg en löd: Iskyrkan, var i Stockholm ligger den?
    haha jag skrattade tom högt när jag läste det inlägget

• c t

Jenny, stråkar i kyrkan är jättevackert! En vän till mig hade det och det var såå fint.

• EdLi

Vi skall ha ett cellostycke spelat av m2b:s syster eventuellt tillsammans med hans andra syster på klarinett. Var hos organisten igår, känns som en del bitar föll på plats.

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...