Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Var i en liten butik på Drottninggatan (typ 75 eller nåt, ganska långt upp), de hade bra sortiment men inget som passade 10% på min kropp - i, alla fall inte när det gäller vitt/ljust, det fanns dock massor i diverse färger också. Details på mäster samuelsgatan hade mest Bh och ingen torsolette (som jag helst vill ha). Mitt tips, om man vill åka utanför stan, är Trosshoppen i Väsby C, superbra service och bra grejer. Där hittade jag den som jag vill ha (men som tyvärr alltså var slut idag). Så jag hoppas att hon kan ta hem igen - håll tummarna!
Nä, men jag brukar alltid lyckas shoppa "bra" med syrran, men idag gick det inte. Men men, det tar vi nog igen med råge nästa gång
Apropå något helt annat, har ni börjat fundera på julklappar?
Var ute idag och försökte få inspiration, galet mkt folk och trängsel.
Jag funderar på att köpa längdskidor, provade en skidoutfit idag. Min kille åker och det skulle vara kul att kunna åka med honom, aldrig åkt.
Det är ganska ok pris på skidorna, pjäxor, binning och stavar.
Julklappar...brukar alltid vara ute i sista minuten. Ska gå med en kompis på fredag få se om jag får till det då!
Ct, nu har jag lagt in två bilder på när jag är i värsta slipartagen. Blir trött bara jag ser eländet. Kolla in spackeldammet på armarna...fy vad det var tungt!105 kvm tak och hur mycket vi än spacklade, slipade, spacklade, slipade blev vi aldrig nöjda...ALDRIG att jag gör tak en gång till. Har jag berättat att vi har målad pärlspont på övervåningen... Slipper man spackla och slipa...
Hej. Hoppar in här på tråden, ska gifta mig den 2/2 och har idag insett att jag ska gifta mig... snart....
Träffade prästen idag och bestämmde hur vigseln skulle gå till, och vilka psalmer och så vi skulle ha... Efter detta möte så blev mitt blivande bröllop verklighet... läskigt...
Ville bara dela med mig och skriva av mig...
Välkommen johsjo! Vi gifter oss samma datum Var ska ni gifta er?
Jag drömde mardrömmar om bröllopet inatt... Drömde att den 2:a februari kom och jag hade helt missat att jag skulle gifta mig. Kom till frisören, hade inte bokat...fick fixa det själv. Glömt att hämta ut nyckeln till ruinen...fick bli en helt annan ruin. Inte pratat med fotografen så han kom inte...blev inga foton. Hade inte sytt i ärmar i klänningen...åkte och köpte bomullstyg och sydde en sjal. Vigselförrättaren dök inte upp och vi fick någon konstig prick som skulle sjunga hela tiden, falsk var det också...
Vaknade och var helt stissig. Det är nog läge för mig att gå igenom allt och se att bokningarna stämmer. Det är så här brudar blir jobbiga Drömmmar!
Hej johsjo - välkommen!
Var i landet ska du gifta dig?
Oj, har du redan träffat prästen? Jag gifter mig före dig och vår präst bokade in möte med oss 3 veckor innan vigseln (i januari). Då ska vi välja psalmer etc men även "öva" i kyrkan - prästen tykte det var bättre att göra den ganska nära inpå vigseln. Alla präster väl olika antar jag.
Idag beställde vi vigselringar!
Usch vad svårt det var att bestämma storlek! Blev nojjig över att ringen skulle bli för liten så jag säkert tagit för stor storlek. Men jag ska prova dem en gång till innan de sätter in stenarna så jag har chansen att ändra mig.
Julklappar - suck! Har ständig idétorka. Mamma och pappa får varsin DVD-film. Kusinerna får varsin flaska champagne (det är ju ALLTID gott iallafall). Sen tog fantasin slut.
Champange är ALDRIG fel
Vi ska gifta oss i Kungsgården, en liten by vid sandviken /gävle..
Vi ska hålla kontakt med prästen för att kunna gå egenom allt igen. Men vi är inte uppe där så ofta och hon är pensionerad och jobbar bara lite då och då... så det är svårt att få ihop tiderna.
Men det känns superbra... tror allt kommer gå vägen,,, hon säger att det enda som vi måste tänka på under hela vigseln är att andas.....och det kanske vi klarar av
Precis!!
OSA gick ut igår för oss.
Saknar svar från 2st (m respektive) av min m2b:s barndomskompisar - suck! Fast de är tydligen lite virriga, men tänk om de inte fick inbjudan (vore rätt trist). Nåja, det är min m2b:s sak att prata med dem... Snart kan vi börja med bordsplaceringen iallafall - vilket PUZZEL!