Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Puzzel är förnamnet! vår bekantskapskrets är minst sagt varierande...
Jag har redan börjat fundera på bordsplaceringen, vem som skulle passa brevid vem osv.
Till 70-80% av gästerna är det ganska lätt, men sen finns det ju vissa som är helt OMÖJLIGA att placera märker jag. Min m2b har en kusin som är såååå tråkig (grå, tråkig typ. 40 år och singel - har aldrig haft ett förhållande ens!). Vem ska få "straffet" att sitta brevid den människan?!
Dagens i-landsproblem
Gör inte misstaget att sätta honom brevid en sprudlande och snackig person...slutar bara med att den sprudlande försöker och försöker och den gråa blir gråare och gråare...
Åh vadhärlig hippa du verkarha haft Gotland. Hoppas jag får det lika trevligt då det bär av :-=
Välkommen johsjo!
Vinterbrud: Vi hade oxå sista OSA i lördags, visst är det märkligt att de tär alltid nån som inte kan svara i tid. Vi saknar svar från 4 sällskap (ca 10pers). Jag tycker det är så respektlöst att inte svara... För även om man ej har tänkt komma kan man ju ge klart besked i alla fall...
Jag är så stolt jag gjorde klart min sjal i går och om man ska skryta tycker jag att den blev skitfin Kommer att lägga in en bild på den i galleriet...
Ååh vad mysigt med möhippa! Och en lyckad sådan! Jag bävar inför min eventuella, tror inte att mina vänner är så snälla som dina Gotland
Hahahah vet du Gotland, så där ser jag ut hela helgerna. + färg i hela håret
Jag ser ljuset i tunneln, jag ser ljuset i tunneln, jag ser ljuset i tunneln
Snöflinga! Jag vill gärna ha numret till din kemtvätt, behöver lämna in den med kort varsel för strykning när jag kommer upp.
Gotland08,
Vilken hippa, det låter som ni hade jättekul, och precis lagom. Tror inte att min blir förrän januari...å andra sidan, vad vet man??
Bordsplaceringen är det enda som ger mig lite ångest faktiskt inför bröllopet. Allt annat går att hantera, men bordsplaceringen...den ser jag inte fram emot!!
I veckan nu ska vi träffa vår solist och höra henne provsjunga och gå igenom låtval och så för kyrkan. En låt har vi klar, "Du är allt" av Sonja Aldén, den andra vet vi inte riktigt vilken det blir än.
Var hos frissan imorse för klippning och toning...köpte dessutom några produkter av henne så det blev itne så billigt direkt. Och sen när jag kommer ut hade jag lyckats skaffa mig en parkeringsbot ockå!! Grrr! Helt rätt visserligen när man tänker på det, å andra sidan hade jag parkerat vid parkeringsautomaten - där tänker man ju sig att det borde vara ok?! Så onödigt just nu!!
Så ska vi förhoppningsvis denna veckan få lite tips från vår mat-ansvarige om vilka viner som passar till, och på torsdag åker vi till Tallin och shoppar alkoholen. Ska även passa på att hämta upp ringarna och träffa fotografen.
Händer mycket hela tiden nu känns det som....
Håller med dig Akvavit, bordsplacering är det som är lite jobbigt...få se hur det går.
Ct, här kommer en renoveringsgoding som hände igår. Jag och m2b håller på att sätta upp pärlspont i taket på övervåningen. Det finns färdigtryckta skivor som man kan limma upp...säger de. Vi satte igång, limmma, sätta dit, limma, sätta dit. Hur enkelt som helst. Lite svårt för mig att nå eftersom det är snetak och den stegen jag skulle använda är på gränsen för kort. Jag står på tå och trycker skivan, under tiden trycker min m2b överallt för att skivan ska fastna. Har ni bilden framför er?
Plötsligt när jag står där på tå, armarna rakt upp och trycker som sjutton, känner jag hur det lossnar...och inte bara en skiva utan alla åtta som vi hade satt upp. Fy, vad otäckt det va! Där stod jag och allt bara föll över mig. Tur att skivorna var så lätta. Det var bara att börja om från början och den här gången även skruva in några säkerhetsskruvar...
Sen gick vi ner och drack glögg är det första advent så är det!
Sarah, är nyfiken på din sjal!
Hahaha jag håller på och bredspacklar taket och tappade ner en hel hög med spackel rätt ner i hårbottnen! Så jag förstår precis hur du kände dig!
Vi får se det positiva med att det iaf blir fint när det är klart
Jag har också druckit glögg och satt upp en stjärna så nu känns det liiite bättre. Tack för peppningen
Oj vilken aktivitet det är här inne!!! Själv hinner jag vara här idag då jag är hemma och vab:ar... att ett jobb ska kunna stjäla så mycket tid från ens bröllopsplanering *hmpf*!
Nåja, även om jag inte vart aktiv i tråden på länge så har iaf en hel del gjort på bröllopsfronten!
I lördags beställde vi min ring - längtar tills man får bära den på riktigt!
Ordnat med serverignsperonal, bara barnvakt som måste ordnats - har slängt ut en förfrågan på dagis om någon ur peronalen kan tänka sig. Dom är ju sonen vana med, alla anda som han är van med är ju med på festen!
Ordnat med kläder till m2b och hans bestman, så fina dom blir!
Festprogrammet är halvklart.. känner att det får man ta tag i under julledigheten, man måste ju också känna sig motiverad!
Ni alla här verkar iaf ha kommit väldigt långt, till och med en hippa är avklarad, kul !!!