Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Känner igen känslan ct. När vi började bygga vårt hus bestämde vi oss för att göra allt måleriarbete själva och allt på hela övervåningen. Hela sommaren målade vi fasaden, hela hösten jobbade vi på bottenvåningen och samtidigt sov på övervåningen bland isolering och flyttkartonger. Ett projekt som i början är roligt blev efter ett par månader bara ångest. Jag började tänka på att ta dag för dag. Vad ska vi/jag göra idag och inte tänka så mycket på vad händer sen. Det blev lättare.
Jag såg på Plantagen hade dom julgranar i kruka... Köp en redan nu, pynta lite och ha den hela december. Drick glögg var och varenda kväll, käka pepparkakor. Häng en stjärna i fönstret, köp några hyacinter. Tänk inte på alla saker som du brukar göra för att det ska bli advent och jul. Ta chansen och skaffa lite nya galna traditioner. Vem vet det här är kanske enda tillfället du har chansen. Hur ofta kommer du att renovera och flytta i december. Aldrig mer gissar jag
Jobbet, det kanske är klurigare! Prata med chefen och förklara att det är mycket nu, kanske bara det gör att det känns lättare.
Bara grejen att ni åker iväg gör att du kan ta och stressa ner över bröllopet. Det kommer att bli av hur ni än gör. Du har ju det mesta på banan. Vad är det som inte är klart? Behöver du hjälp är det bara att hojta så kommer jag!
Kul inlägg i gästboken...var i Stockholm ligger den...
Ta det lugn nu, ct, andas in och andas ut. Livet blir inte enklare för att du stressar upp dig. Det blir som det blir och det brukar alltid bli bra till slut. Bamsekram//H
Tack Gotland vad gullig du är, jag är inte typen som stressar upp mig för i 99,9% är det jag som har stenkoll på ALLT men nu är det för många bollar i luften och för många trådar som inte knutits ihop och det gör mig tokig.
Idag ska jag ta bort stygnen iaf, ett problem mindre.
När det gäller renoveringen så vet jag precis hur du haft det. Det ser ut som en krigszon med husfix, damm, gipsplattor, spackel, målarburkar, skräp ja you name it. Det är överallt och det är svårt att se ljuset i tunneln.
När det gäller bröllopet så är det bara att prata med kökschefen, fixa Ts kläder, göra vigsel/festprogram/bordsplacering, boka frisör, betala allt - kvar.
Jag har bara ingen energi till det. Nu är det iofs 3 mån kvar men iaf. Bordsdekorationer skiter jag i. Har köpt silvriga ljus på Ikea, dom får duga.
Och du är ändå pysslig av dig
Vädret gör ju sitt till också, fy vad trist det är.
Har iaf petat i mig en omelett med fetaost och salami
ct: Oj, du verkar ha fullt upp och nyopererad och allt... Trist väder gör ju att allt kaos man har runt sig känns ännu värre. Kanske kan jag glädja dig lite med tanken på att du kommer ha massor av snö på din bröllopsdag. Idag har vi -5 grader, massor av snö men lite disigt väder här i Kiruna. Ska snart ut och dra barnvagnen med snön knarrande under skorna. Är det något som ska ordnas i Kiruna, som jag kan hjälpa dig med? Säg bara till, jag är ju mest hemma och ute med lillan hela dagarna...
Själv så funderar jag mycket kring bröllopet just nu och min nya klänning. Den är urtjusig men så mycket mer jobb än min första i chiffong så jag blir stressad av tanken. Hur ska man på bästa sätt göra för att allt siden ska bli slätt? Kan inte stryka då kjolen är draperad. Kan man ånga den slätare i badrummet? Ligger uppe på kvällarna och funderar på allt ifrån festlokalen och dukning till maten och toastmasterns jobb... snurrigt blir det.... Men det är väl nerverna nu när det närmar sig!
Snöflinga76
Min mamma som syr min kjol har en idé om att man kan lämna in den för strykning på en kemtvätt. De brukar ju ha strykmaskiner som de använder när de stryker saker som hänger, typ sprayar ånga på dem på nåt sätt. Fråga om det skulla funka!
Trettondagsafton: Tack för tipset! Ska kolla vad de säger på vår lokala kemtvätt. Det skulle ju helt klart vara enklast om proffs skötte det där...
Godmorgon
Idag ska det julpysslas. Ska gräva fram julljusstakarna så man får lite julfeeling i regn-Stockholm.
Behöver ge mig ut och titta på julklappar, vill inte. Värsta jag vet är att trängas med alla i julrushen. Skulle vilja köpa på nätet faktiskt. Ingen stress och hysteri.
Ska baka pepparkakor med min borsson ska bli såå mysigt.
Trevlig första advent på er.
Åh vad mysigt det låter med adventspyssel. Jag sitter på jobbet, jobbar 12 timmar idag, skall i alla fall försöka få upp stjärnor och stakar i kväll. Är ledig nästa vecka, hoppas att det blir lite tid över till julpyssel då. I morgon är det dags för den årliga traditionen att sjunga på sjukhuset, en mysig tradition som uppskattas av många. Efter det skall jag hem till mormor och prova min klänning med den nyinköpta undekjolen.
Ledsen att jag inte la in bild som jag lovade igår, ct, men jag blev möhippad...Helt galet!
Jag och tre kompisar skulle ha glöggkväll hemma tillsammans med min m2b. Det var bestämt sedan länge. Vi skulle träffas hemma hos mig kl 14. Jag kom på att jag ville köpa lite blommor och göra en bordsdekoration och ringde en av tjejerna och sa att vi kan väl träffas vid blomsteraffären. Efter det gick vi hem till oss och skulle öppna vinflaskan för att dricka lite vin tills min m2b kom hem. Plötsligt knackar det på verandadörren och där står tre andra kompisar som inte hör ihop...Jag fattade INTE att det var dags för möhippa
Hur trög får man bli? Det tog säkert 5 minuter innan jag verkligen förstod att det var dags. Vi drack champange, så klart, och sen var det ögonbindel. Efter lite åkande kom vi fram till en lokal som luktade verkstad. Gokart! Har ju inte ens körkort! Så roligt. Sen sköt vi med pistoler och till slut så red vi tjur. Det var också helt galet kul. Vi skrattade så vi tjöt.
På med bindel igen och iväg. Nu hamnade vi på en spaplats med bubbelpool och bastu. Fler vänner som anslöt och vi satt i poolen och jag fick svara på en massa frågor. Häftig känsla när olika personer i ens liv lär känna varandra. Efter ett par timmar var det dags igen. Den här gången när ögonbindel togs bort blev jag helt paff. Vi var hemma hos oss och 21 tjejer stod runt ett dukat långbord med levande ljus och...ja, det var så vackert.
Att så många ville komma, förbereda och vara tillsammans, ja jag har inte ord. Det häftiga var att det var så många olika tjejer och en del min blivandemans vänners flickvänner. Middag med roliga inslag och god mat Efter det blev det singstar och mingel till 04 på morgonen. Min m2b kom hem vid 02 och hängde på, också så mysigt.
Jag har alltid tyckt att möhippor är lite till för att alla ska lära känna varandra lite innan bröllopet och det kändes verkligen så igår. Det var många som knöt nya kontakter. Ja, nu känner jag mig bara trött och lycklig. Skönt att möhippan är avklarad och att jag inte fattade att det var dags
Lägger in lite bilder när jag piggat på mig lite