Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
FÖRSTA MÖHIPPAN (för oss i denna tråd alltså) -åh vad roligt det lät Gotland!
Usch nu blev jag lite nervös för du gifter dig ju veckan EFTER dig vilket måste betyda att jag borde vara beredd fr.o.m nu.
FAST - jag har faktiskt räknat ut att det inte borde bli hippa för mig i december utan den blir ganska säkert i januari. Min tärna vet nämligen att jag med kort varsel kommer åka bort en av helgerna i december så det har nog inte varit någon idé att planera något i december.
Gotland gud vad kul med möhippa. Låter som att den var lyckad.
Vad avis jag blir.
Min brorsson blev sjuk, blev inget julpyssel idag. Hoppas på imorgon.
Imorgonkväll händer en viktig händelse. Mina och M2Bs föräldrar ska träffas för första gången. Vi ska äta middag på restaurang. Jättepirrigt.
Nu har vi sjunkit ned i soffan med varsin kopp glögg och hemgjorda snittar. Kavring, en bit ädelost och toppa med fkonmarmelad. Mums.
Lycka till Jennysnartfru! Alltid pirrigt med första mötet Visst är det mysigt med att dricka glögg, äntligen är det advent.
Gotland08:
Later som om du hade en KANON hippa Va kul med sa manga som kunde "joina"...och det faktum att det hande nar du minst anar det!
Sjalv ar jag ganska saker pa att min blir i januari da jag inte kommer hem till Sverige forren 1v innan jul och som sagt da har nog folk nog mycket i gorningen anda.
Jag skulle sa himla garna vilja att sa manga som mojligt av tjejerna var med da det ar ett ypperligt satt att knyta samman innan brollopet...men misstanker att det "bara"( vilket absolut INTE ar bara) blir mina narmaste da sa manga av vara gaster ar spridd over hela varlden. Men funderar att dra ihop ALLA brudar pa EN drink kvallen innan brollop av just den anledningen.
Jennysnartfru: Jag ar overtygad om att forsta motet kommer att ga hur bra som helst...men kan identifiera mig med din pirrighet da jag gick igenom samma sak ett par manader sedan.
Jag skulle jatte garna vilja julpyssla och pynta jag med...men det kanns som att det inte ar nagon vits direkt da vi aker harifran innan jul...och nar jag val ar hemma i Sverige sa slanger jag nog bara upp lite stjarnor och stakr i fonstren + en hyacint eller tva forstass da det kanns som att aven om jag vill julpynta huset ordentligt sa ska ju allt plockas bort och vem sjutton har tid med det da man har ett brollop att planera, en 2-arig son och en m2b som ar ute till sjoss fram till veckan innan brollopet??
c t: Det låter som om du har det riktigt körigt. Du får nog bli "inlåst" hos pappa ett tag för att äta upp dig Håller med Gotland, du kan ju bara skaffa nåt litet pynt för att känna advents-stämning. Det har jag själv gjort när jag inte har "känt nån mening" med att köra hela kitet. *kram*
Gotland: Åh, vad kul att du har fått din hippa. Den lät verkligen superbra! Jag skulle hoppas att jag får en liknande Var inne på stan idag med syrran för att hitta lite saker till bröllopet (hittade tyvärr inget alls, men det var massor av folk på stan) och på Åhlens såg vi ett hippe-gäng. Syrran säger inget men jag vet att hon har gett m2b's best man en lista med telefonnummer för aktuella till svensexan så hon håller säkert på att fundera ut nåt fuffens för mig också.
Annars har jag satt upp adentsstakar idag, blev jättmysigt. Ska ta lite glögg med m2b senare ikväll
Våra föräldrar har föresten inte träffats nån gång, och de kommer inte heller att göra det innan bröllopet. Vi har försökt, men det är inte så lätt när de bor 120-150 mil från varandra (och min dessutom är skilda och har nya partners). Men de är alla sociala så det blir nog inga problem. Hade vara varit kul om de har träffats åtminstone en gång innan.
Den var jättehärlig, Q, och jag har gått och myst hela kvällen. Jag har också satt upp lite adventsstjärnor och det är så myyysigt Vad letade du till bröllopet?
Kan tänka mig det. Det låter som en möhippa i min smak. Jag vill verkligen inte bli utklädd och sälja kondomer på stan, men jag förutsätter att syrran vet det. Bara att få vara med alla vänner och att de får lära känna varandra låter så mysigt!
Jag försökte hitta underkläder till SB, smycken till håret och en resegarderob till klänningen. Hittade inga underkläder som var riktigt bra så då åkte vi tillbaka till det stället där de var så dyra (men supersnygga och satt som ett smäck), men tror du inte att de var slut i min strlek då! Och jag som ska fotas på tisdag... Hon skulle försöka beställa hem men jag måste nog se om jag kan flytta fotograferingen, jag vill ju ha de nya snygga på bilden
Hårsmycken hittade vi inte heller så nu ska syrran göra dem själv åt mig (hon har tid över och är väldigt pysslig). Resegarderob var slut också dit vi gick och sen stängde alla brud-butiker Bättre lycka en annan dag. Men vi hade jättetrevligt i alla fall trots att jag knappt spenderade en krona. Får åka iväg igen en annan dag
Var fanns de underkläderna? Måste ju börja reka... Du måste skriva om hur det var att göra SB sen. Ska träffa fotografen på fredag och prata. Ska bli jättekul!
Vissa dagar funkar det bara inte när man ska shoppa loss...