• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • Gotland08

Jag är värdelös på att känna igen människor. De jag känner igen är de som vi har jobbat med och knappt det Jag är verkligen dålig på namn...

Jag håller med om att det ska bli skönt med bröllopsresa. Vi ska till Kapstaden.

• ~vinterbrud~

Gotland; vad spännande att du ska göra en SB - och modigt!! Du har helt rätt inställning.
    När ska du ta korten?

Idag är det 9 veckor kvar! På måndag 9 veckor kvar till bröllopsresan - längtar jättemycket efter värme, sandstränder och paraplydrinkar
    jennysnartfru: har glömt vart ni skulle åka?

Har kommit på en ny grej jag måste ta tag i:
    BRUDVALS! Kommer inte på någon bra valslåt. Min kille kan inte dansa så wienervals kan vi glömma men jag hinner nog lära honom vanlig vals iallafall. Vill ha något mer en bara vanlig "tryckare". Har ni några bra låttips till mig?

• Snöflinga76

vinterbrud: Kan ni inte ta en lugn låt som kanske funnits med under er tid tillsammans eller som får er att minnas tiden då ni träffades?

Vi kommer inte heller ha någon vals, känns inte som "vi"... Så vi har valt låten "Everytime we touch", den lugna versionen med Cascada. Den var så poppis just den våren/sommaren vi träffades och den får oss att minnas varenda stund tillsammans. Det blir alltså CD för den dansen men sen blir det live-musik resten av kvällen....

• jennysnartfru

~vinterbrud~
    Vi har bokat vår resa nu. Det blev Aruba, 2 veckor. Åker två dagar efter bröllopet.

• Qozze

Oj, vilken aktivitet
    Jag vill gärna göra en SB till m2b, men även för att det vore kul för egen del att ha kvar. Man kommer knappast att få till snygga smakfulla bilder själv. Har också letat lite på nätet och hittat en som jag tycker verkar bra, men har inte bokat tid ännu. Vet inte vad jag skulle ha på mig då. Mina underkläder till klänningen är ju inte sådär superskoj....

Idag har vi OSA. Vet dock inte om alla har svarat ännu, ska kolla med syrrorna. Fick veta i helgen veta två par till som inte kommer tyvärr. De verkar tycka det är för besvärligt att ta sig till. Och det får vi ju acceptera som har lagt det så långt borta, men det känns ju lite tråkigt för vi hade gärna sett dem på vårt bröllop.

• Skottdagen2008

Ska göra en SB hos en tjej i Sthlm den 12 januari . Ska INTE ha samma underkläder där som på bröllopet då jag ska ha bekväma underkläder i typ mikrofiber medan jag vill ha lite spets på SB.

Qozze skrev 2007-11-25 20:29:40 följande:
    [citat]
    Oj, vilken aktivitet Jag vill gärna göra en SB till m2b, men även för att det vore kul för egen del att ha kvar. Man kommer knappast att få till snygga smakfulla bilder själv. Har också letat lite på nätet och hittat en som jag tycker verkar bra, men har inte bokat tid ännu. Vet inte vad jag skulle ha på mig då. Mina underkläder till klänningen är ju inte sådär superskoj....
  • Gotland08

Jag har inte fått datumet än. Någon gång i början på januari. Jag tänker titta igenom garderoben och köpa några nya fina spetstrosor och Bh.

Vinterbruden, 9 veckor...det kommer att gå fort!Kan inte fatta att det är så kort tid kvar. Vi kommer att köra slutet på Dirty Dancing. Ska börja öva i mellandagarna

• Sarah81

Oj vad alla är duktiga och skriver man hinner ju inte med .

Gotland. vi ska oxå köra nån form av surprise "vals". men vi kan inte riktigt bestämma oss förupplägget än. Men med mycket humor ska det vara

Här har det börjats osa nu, har sista datum 1/12, och än så länge är det bara ett par som tackat nej...

Åh jag har haft så problem med att hitta nån kappa, capé. finns inget som passat med min klänning så nu tog jag tag i problemt och håller på att sticka  mig en egen sjal. fast det är helt på frihand så det kommer attbli spännande att se slutresultatet.

~vintebrud~"Three times a lady" med Lionel Richie är en vals men ger en riktig tryckar-känsla..

jennysnartfru: Åh så härligt resmål ni har valt . För vår del blir det ingen bröllopsresa i dags läget men nån gång...

• Skottdagen2008

Har själv börjat sy på min egen cape, men fodret i butiken var slut så jag vete tusan när jag ska hinna med allt.

Sarah81 skrev 2007-11-26 08:20:54 följande:
    Åh jag har haft så problem med att hitta nån kappa, capé. finns inget som passat med min klänning så nu tog jag tag i problemt och håller på att sticka  mig en egen sjal. fast det är helt på frihand så det kommer attbli spännande att se slutresultatet.
  • c t

Vad duktiga ni är som syr och fixar! Jag som gäst hade tyckt att det var jättekul om ett bröllopspar hade gjort en liten "danskupp". Är värdelös på sånt själv så våra gäster får titta på tråkdans till Takidas- Curly Sue istället

Min brorsa har däremot fått lägenhetskontrakt här i Solna så idag är jag på strålande humör

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...