Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Åhh, vad skönt för dig jennysnartfru.
Vi skall antagligen åka till tyskland och handla drycker till festen på fredag, annars är det band (eller annan musik) till festen som känns mest akut. Nästa vecka skall vi till göteborg och kolla kläder till brudgummen (igen) och träffa organisten. Sedan är det väl dags att börja fundera på festprogram. Tiden bara rinner iväg nu...
Skönt med examen jennysnartfru! Du har säkert sagt det redan men vad tar du examen i?
Håller även med dig om att det är lite tyst i tråden.
Jag sitter iallafall och funderar lite på om och hur jag ska fixa till naglarna på bröllopet (är 2 månader kvar nu). Har urusel kvalité på mina naglar och de går lätt av, så jag funderar på om man ska försöka fixa till dem på nåt sätt (tex gelénaglar). Frågan om man ska gå redan nu och förstärka dem så de växer själva, eller göra fejkade långa naglar?
Abbie80; jag har inga mallar till vigsel- eller festprogram, men har sparat några ex jag hittat här på BT. Kan maila dem om du vill.
~vinterbrud~
Tar examen i pedagogik. Ska bli förskolelärare 1-6 år.
Har du gjort gelénaglar förut? Jag har haft det i snart 2 år nu. Jag gör fransk manikyr i gelé, med mjölkvit kant, ser ganska naturligt ut. Det finns även kritvita. Jag har genomskinligt på resten utav nageln, där finns det även olika rosa nyanser men mina är ganska rosa i sig själv. Det är väldigt varierande kvalité och hur bra de sitter. Jag har haft tur, började först på Vassa Tassar på Rörstrandsgatan, men sen blev hon mammaledig och då bytte jag till Beauty and Nails på Runebergsgatan. Emellan där jag hade jag en jättedålig, som förstörde mina egna naglar totalt. Alla olika geémärken sitter olika bra, så mitt tips är att boka en tid nu och se hur det känns och hur det sitter. Om du vill ha fejknaglar så tänk då på att naglarna blir väldigt hårda, kan göra fruktansvärt ont om man slår i dom i början. Ett annat tips att säg till den som ska göra dom att göra dom så tunna som möjligt och inte alltför långa. Sen kan det vara så att akryl sitter bättre på dig, detta vet man inte innan.
Hoppas det går bra.
Har mailat listan till M2B bestman. Han ska dra igång svensexaplaneringen nu. Känns kul. Min tärna frågade om numret till M2B så jag antar att hon oxå håller på och planerar. Spännande... Hm, man ska vara alldeles ovetandes ju!
Abbie80 - jag mailar dig under dagen idag (olika program)!
Vilken typ av frisyr är du ute efter? Hur långt hår har du idag?
Jag letar också frisyr och kan inte riktigt bestämma mig, men är nu nere i 2 alternativ iallafall
Jennysnartfru - tusen tack för tipsen!! Har aldrig provat nagelförlängning eller förstärkning. Gör aldrig något ALLS med naglarna (mer än måla genomskinligt lack på dem då och då).
Trivs inte alls i lååånga naglar, utan högst några mm. Vill mest att de ska se välvårdade ut och vara lika långa allihop. Men då vet jag att jag ska gå iväg redan nu och testa gelénaglar och att jag ska be om så tunna som möjligt.
Vi gifter oss i Iskyrkan i januari 2008. Det blir ett intimt bröllop med bara mig och min sambo .
Tips ang. vår vistelse där tages tacksamt emot!
Se nedanstående tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2570540.html
Där är det många iskyrkobrudar och brudar som gifter sig i Jukkas/Kiruna och har reda planerat massor.
Ovetande ja....
Alla runt omkring oss lägger ut dimridåer och kommer med ömsom antydningar ömsom förnekanden hela tiden så jag vet inte vad jag ska tro. Det senaste är att väldigt många av min M2B:s vänner avbokat i sista stund så det är osäkert om det blir nåt. Jag blev jätteledsen för hans skull, tills jag kom på att det antagligen inte alls är så... Hemskt
Misstänker dock att både svensexa och möhippa närmar sig - vi funderar på att byta larmkod (M2B:s bror har koden) och sätta upp saker i hallen...
Jag letar oxå frisyrer, ska lägga in några fler i mitt galleri.
Nu har jag då köpt en ny klänning till slut... Blev en helt annan modell än den jag hade men ändå stilren, trots mer kjol och tyg... Lägger upp bilder strax i mitt galleri, för den som vill se!
Känns trist att det inte blev min första klänning men nu när jag börjar vänja mig vid tanken så ser jag fram emot att få prova den nya...
Känns som om jag inte orkar tänka så hysteriskt på vikten och jag kan ju inte riktigt påverka min byststorlek när jag ammar. Har ändå gått ner från 75 kg till 63 kg på tre månader och de 5 som återstår får ta sin tid om de vill... Vill kunna glädja mig helt åt min bäbis och bröllopsplanerna, utan att behöva tänka på vad man äter. Har i alla fall börjat träna två dagar/v. på jympa och nu har ju snön kommit i Kiruna så till helgen börjar vi åka skidor!
Det är så vackert här när det är snö! Ni alla som ska gifta er i Jukkasjärvi/Kiruna och inte bor här, har något vackert att se fram emot! Hoppas bara inte växthuseffekten spelar oss ett spratt...