Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vi kommer att ta mitt efternamn (ett släktnamn) så behåller mitt efternamn.
Har anmält detta i samband med att vi skickade in hindersprövningen.
Jag kommer ta hans efternamn. ärligt talat så har vi inte pratat så mkt om det. föll sig naturligt. mina vänner tycker vi ska ha mitt namn för att det är ovanligt. men jag vill ha hans.
Jag ska också ta min fästmans namn. Jag har aldrig gillat mitt efternamn och hade planer på att byta till släktnamn redan för flera år sedan. Dessutom är det mycket viktigare för min sambo att vi heter hans namn än vad det är för mig att inte byta så det känns inte som någon stor grej. Dubbelnman är jobbigt (och våra skulle aldrig funka ihop) och får vi barn vill jag ha samma namn som dem (dessutom har jag alltid tänkt att de ska slippa mitt efternamn som alltid måste bokstaveras). Jag tycker man ska ta det namn som man gillar bäst helt enkelt.
Jag kommer också att bta namn...heter Nilsson nu så det kvittar för mig...få iaf ett lite ovanligare namn och sen så heter båda våra barn som pappa.... Så nu blir jag som de!
Här kommer vår bröllopshemsida om ni vill kika. Ingen av oss är "datanördar" så det fick bli en weddingannouncer-sida. Den är väl så gott som klar men jag uppdatarar den ännu ibland med nya inlägg som jag kommer på, snor från någon annans sida eller nya bilder.
annaochcalle.weddingannouncer.com
Jättebra hemsida Snöflinga!
Åh vilken fantastiskt vacker bild på kyrkan med all snö!! Ååh vad jag hoppas på snö i Stockholm när vi gifter oss.
Tack! Ja, det är just p.g.a snön som vi valde att gifta oss i februari. I Kiruna vet man i alla fall vad det är för väder då... Här är det mer osäkert att gifta sig på sommaren för då kan det vara soligt, regningt eller t.o.m. snö. Därför valde jag en månad då jag vet vad jag har att vänta mig, dvs. massor av snö och svinkallt. Fast med all växthuseffekt så vet i tusan...
snöbrud08: Gillade kappan. Du kan väl hojta till när du får den och hur den ser ut. Funderar på att beställa den själv...
Jag kommer att ta m2b's namn. Gillar inte mitt eget speciellt och hans är bättre. För honom spelar det ingen roll så då blir det hans. Dessutom gav vi barnen m2b's namn redan när de föddes eftersom jag redan då visste hur jag ville ha det Fast nog kommer det att kännas konstigt till en början med ett nytt namn. Vet inte hur lång tid det tar innan man vänjer sig. Bara att skriva sin signatur med ett annat namn. Det kommer att se jätteknäppt ut
Nu har jag äntligen bokat frisör med! Första stället som jag har fått rekommenderat hade stängt för utbildning den lördagen så ingen frisör fanns på plats. Men jag fick rekommendationer av dem till en annan frisör och hon lät jättegullig och service-minded och verkade ha koll på vilken tp av frisyr jag vill ha så jag bokade henne direkt, dessutom ska vi ses när vi kommer upp ett par dagar innan så det löser sig nog. Nu är det make-up kvar men frisören hade tips på ett bra ställe som jag ska kolla upp. Lite trixigt att fixa saker på distans som man inte kan kolla upp förrän ett par dagar innan bröllopet men det är ju liksom självförvållat!
Jisses vilket dåligt minne jag har...var det dig c t som jag köpte pälsen av? Jag kommer verkligen inte ihåg... Hur som helst har jag fått min mormors gamla päls ...inte vit men väldigt fin, det känns självklart extra speciellt att ha hennes gamla päls ännu mer då varken hon eller inte nu heller morfar finns i livet mer så jag kommer att bära den.
innan jag sätter ut den på Tradera eller Blocket vill jag säga till för jag vet attd et var någon här som gärna ville köpa den om inte jag skulle behålla den...... Så ropa högt!!!
Bzzz,
Var det den från ebay? Vad är det för storlek ooch vad vill du i så fall ha för den?