• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • Skottdagen2008

M2bs kläder är klara för länge sedan. Bara t-shirt, sockor och kalsonger kvar

Prästen har vi träffat en gång, men så vigs vi ju på annan ort och kan inte träffa honom heller fler gånger. vi kommer att ses såklart för en generalrepition så att marsalker och tärna vet hur de ska göra.

• jennysnartfru

M2Bs kläder blir klara idag. Vi ska hämta hans frack idag. Dom har lagt upp dig den och gjort vissa justeringar. Sen är han klar. Dom sa att iochmed Nobelmiddagen så brukar frackarna gå åt en del, så dom tyckte vi var ute i god tid.

Min skräddare syr så nålen ryker. Han beräknar att min klänning ska vara klar till jul istället för slutet av januari. Längtar verkligen.
    Han syr en testversion först i fult tyg, sen kommer den sys upp i det riktiga tyget.
    Annars är allt klart kring mina kläder oxå.
    Letar håruppsättningar som en tok, hittar inga som jag vill ha. Ska inte ha slöja och många håruppsättningar har ju det.

Funderar på om vi ska ha festprogram eller inte. Inte mycket sånger och spex. Vad skriver man i en sådan, info om alla gästerna??

Ska maila vår ev präst, vi har 3 att välja på. Vill träffa dom först.

• Skottdagen2008

Vi skriver allsånger och info om gästerna, bordsplaceringen, menyn, kanske bilder på oss.

Spexen är inte upp till er att planera utan era gäster och toasters. Brudparet har inget med spex att göra och det finns absolut inte i ett festhäfte.

• jennysnartfru

Tycker det verkar lite överflödigt med festprogram.
    Varför liksom? Tror inte vi vill ha sånger faktist, inte mkt för det. Har varit på bröllop med festprogram där det står om alla, känns som att gästerna fokuserar första stunden till att läsa allt det utan att prata med de runt bordet.
    Vi tänkte ha menykort och bordsplacering på en stor tavla.
    Usch vad jag låter negativ, inte bra. Förlåt.
    Det blir säkert jättebra Skottdagen2008.

• Skottdagen2008

Alla gör ju som de tycker känns rätt för dem och jag uppskattade vrkligen som gäst att få lite info om de andra gästerna och att skaratta åt det dem skrivit om mig. Det är perfekt som "isbrytare" i borden.

Vi tycker dessutom det är roligare att sjunga och spexa stället för att bara sitta som tysta små lamm på en nobelmiddag.

Jag som gäst tyckte det var kul och jag har ägnat mycket tid att fundera på vad jag som gäst på mitt eget bröllop skulle tycka var roligt.

Dessutom är det roligt att spara på festprogrammen från de bröllop man varit på, som ett extra minne.

jennysnartfru skrev 2007-11-05 10:54:19 följande:
    Tycker det verkar lite överflödigt med festprogram. Varför liksom? Tror inte vi vill ha sånger faktist, inte mkt för det. Har varit på bröllop med festprogram där det står om alla, känns som att gästerna fokuserar första stunden till att läsa allt det utan att prata med de runt bordet. Vi tänkte ha menykort och bordsplacering på en stor tavla.Usch vad jag låter negativ, inte bra. Förlåt.Det blir säkert jättebra Skottdagen2008.
  • Akvavit

Vi ska definitivt ha festprogram! Det kommer innehålla meny, lite info om taxi och annan allmän info. Några sånger, kanske lite kul info om oss och absolut en bordsplacering och kort info om alla gäster.

På de bröllop jag har varit på har jag tyckt att det är kanonbra med presentationerna, särskilt om man inte känner så många. Tycker inte alls att folk bara sitter med näsan i programmen, utan tvärtom hjälper folk som kanske inte känner varandra att hitta något att prata om. Dessutom kan man när folk håller tal kolla lite snabbt vem som håller talet och vilken relation till brudparet personen har.

• Skottdagen2008

Dessutom har vi placerat våra gäster eftr intressen och det kommer ju att stå lite passande info i programmet så att man kan se att hon/han som sitter bredvid eller mitt emot verkar ha liknadne intressen och så är förhoppningsvis diskussusionen igång.

Det är inte alla som vågar ta första kontakten om man inte vet vad man kan prata om. Jag är en sådan person, men vet jag att personen tycker om t.ex. att vandra i skogen precis osm jag så kan man alltid nämna något sådant "ser här i programmet att du oxå gillar att vara ute i naturen", t.ex så lossnar det för grannen som kanske också är blyg.

• jennysnartfru

Ok, kanske inte är en så dum idé trots allt.
    Får ta mig en funderare.
    Tack tjejer!

• Trettondagsafton

Vi ska ha både fest- och vigselprogram och har börjat med vigselprogram så smått. Sedan är det dags för festprogram. Vi tänkte ta med meny, info om gästerna och lite sånger och roliga saker att läsa, men inte för mycket. Nu håller vi på med placeringen - många har tackat ja och vill börja fundera över hur vi ska ställa borden...

Den 30 november ska vi träffa toastmadamen så det blir svårt att komma då. Kanske lättare med en annan dag än fredag om vi vill få ihop så många som möjligt.

• snöbrud08

Tack för tipsen om festprogram...nu när inbjudningarna är ivägskickade får man väl börja slipa på vigsel- & festprogrammen =)

Ni som bor i Sthlm, har ni bokat frisör eller vet ni vem ni ska boka? Jag behöver tips, har inte koll alls. :P Sen vet jag ju inte hur jag vill ha håret, ändrar mig hela tiden. Och vet inte om jag vill ha slöja eller inte...Ska ni ha slöja? Tiara?

Nu sitter vi i soffan o myser över att folk kommer hem o hittar inbjudan på dörrmattan. 8 st har tackat ja redan idag. Känns sååå kul att inte vara hemliga längre =)

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...