• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • Snöflinga76

Akvavit: det var ju ett väldigt bra pris för allt! Visst är det värt att göra det själv, prismässigt men kanske inte tidsmässigt... beror på hur mycket tid man har! Har du kanske dem i ditt galleri? Jag ska kika...

Jennysnartfru: Dina inbjudningskort var väldigt fina, enkla och stilrena, det gillar jag. Själv valde jag Florence med espressofärgat (brunt) band. De kommer vara tryckta med brun text inuti. Hoppas jag blir nöjd! Vi betalde 690:- för 40 inbjuningar och tryck. Sedan tillkommer kuvert för 120:- . Inte så farligt, enligt mig.

• Akvavit

Snöflinga76,
    Nej, jag har inte lagt ut inbjudningarna eftersom våra namn står på framsidan och så...känns lite utelämnande. Men jag mailar gärna bilder om någon vill se

Fina era inbjudningar är, stilrena! Vi har också den altarskåpsvikningen på våra, tycker den är trevlig

• Akvavit

Förresten, ett litet (onödigt) tips till er som ännu inte skickat ut inbjudningarna, på postens hemsida kan man beställa frimärken från en kollektion frimärken som kom ut till alla hjärtans dag för något eller några år sen, kostar lika mycket som vanliga, men lite kul med hjärt-frimärken....
    www.posten.se/i/ebutik/img/stor/S241253.jpg
    www.posten.se/m/frimarken

• Qozze

Vi har haft våra inbjudningar ute i snart en månad (en månad kvar till OSA) och hittills har ca 1/3 svarat officiellt. Endast två stycken har tackat nej hittills och det är min kompis som ska ha barn bara ca en vecka efter bröllopet så det var ganska väntat. Fast jag vet "inofficiellt" att fler kommer att tacka ja, de ska kolla med barnvakter, boende etc. Jag håller med om att det är frustrerande att inte veta men samtidigt förstår man ju att folk väntar, speciellt som det kan vara lite svårt att fixa med allt runt omkring. Får ge oss till tåls en månad till helt enkelt

Akvavit: Jag tänkte faktiskt på frimärkena när vi skulle skicka iväg inbjudningarna. Allt var så snyggt med kuvert etc och så satte man på fula frimärken. Tänk om man hade haft lite framförhållning och skaffat snygga frimärken istället!!!

Nu har vi fått hem ringmått för att prova ut storlekar på ringar. Skoj. Snart så beställer vi ringarna!

• Akvavit

Spännande, igår fick jag en lapp att UPS hade varit och försökt lämna ett paket hos oss, det betyder att mina vita stövlar har kommit!! Så jag ska försöka hämta dem idag, får se om de passar!!

• Skottdagen2008

börjar känna lite panik inför efternamnet. Vi vill heta lika, men min m2b vill hitta på något unikt och eget. får panik, det är juinte så lång tid kvar och ett namn bör man väl känna för ordentligt, elelr?

• Gotland08

Akvavit: åh, vad spännande. Du bara måste skriva hur de är i verkligheten.

Skottdagen 2008: Hittar man rätt på en gång känner man det. Men annars skulle jag vänta...ett namn ska man ju ha hela livet. Fast ibland bara vet man på en gång

Just nu sitter jag på Arlanda och väntar på att få kliva ombord på planet till London. Jag hoppas att det blir mer bröllopsshopping den här gången än vad det blev i Calgary...

• Skottdagen2008

Jo, man vill ju känna för namnet på en gång och så att man inte bara "hittar" på något.

• ~vinterbrud~

Skottsdagen 2008; svårt att hitta på ett eget, nytt efternamn. Jag antar att det inte finns något gammalt släktnamn ni kan ta?
    Finns ju många som hittat på egna efternamn, tex "Schyffert" (Hernik Schyffert) - tror jag läste någonstans att de tog detta som en felstavning/omstavning av "Skyffel", alltså en större spade. Jag vet några som hittade på ett efternamn utifrån namn på olika stjärnor. Sedan har jag en kollega som tog efternamnet utifrån en gammal släktgård.

Man ska nog fundera länge och noggrannt innan man bestämmer sig. Jag hade först letat lite i släkten och se om man kan utgå från något där, så man får något med lite anknytning. Går det inte annars att göra något av era nuvarande efternamn?

• Skottdagen2008

Nej, tyvörr, det går inteatt kombinera ihop dem snyggt. Jag har ett konstigt kort tornedalskt efternamn o ch han ett "vanligt" -holm namn. Det blir skitfult

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...