Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Snöflinga76,
Riksgränsen vore väl jättemysigt! Hade det inte varit så långt och lite krångligt att ta sig dit härifrån så hade vi också åkt dit!
Så igår väntade vi otåligt på att någon skulle höra av sig angående inbjudan, och 8 pers har hittills tackat ja!! Man blir lite besviken över att inte alla slänger sig på telefonen och skriker "Klart vi kommer!!!!" i luren....
Å andra sidan visste ju de flesta om det redan innan, men ändå. M2b tittade på mig och sa att hädanefter ska vi alltid svara direkt när vi får en bröllopsinbjudan!
Å andra sidan var det extra roligt att alla tackade så mycket för den FINA inbjudan och inte bara för inbjudan
Så med den närmaste familjen som vi räknar med ska komma är vi väl uppe i 20 pers nu, så nån typ av fest ska det väl bli av detta i alla fall
Vi fick svaren ltie pö om pö, men den första var riktigt rolig. min kompis som ringde och bara sa SJÄLVKLART!! och det var på fredagen. vi skickade iväg den i postlådan på torsdag kväll och hade verkligeninte förväntat oss några svar före helgen. Tog ett tag innan jag fattade va han menade.
Jo, våra inbjudningar hänger runt om i Sverige på kylen har jag sett = kul! Man kan ju skriva in det i agendan, men förhoppningsvis tycker de att de var lika fina som de sa.
Vi harf ortfarande inte fått ett enda officiellt ja Skickade inbjudningarna i slutet på sept och sista OSA är 1 /12
Vi har fått ett par stycken efter en vecka bara. Kul!Lite förvånad att det finns dom som osar snabbt.
Jag tycker det är märkligt att man svarar sent för det brukar man väl veta ganska snart OM man vill gå och om man KAN gå.
Det är väl ganska vanligt att folk väntar med att svara till sista dagen (och inte tänker på att brudparet vill ha svar så fort som möjligt). Faktum är att även jag, fram till jag började planera bröllop alltid svarade samma vecka som OSA går ut. Även om jag långt innan vetat att jag ska gå.
Jag tror inte man ska hänga upp sig på detta - så länge man inte passerat OSA-datum så är ju faktiskt allt ok. Men jag har full förståelse för frustrationen och känner likadant som ni. Önskar också att folk kunde svara tidigare
Håller med. Man vill ju veta....
Det bästa som hände mig var en kompis som ringde direkt så posten kommit och skrek i luren
Akvavit, vad kul att de som hört av sig tyckte inbjudningarna var fina. Har du gjort dem sjäv?
Sarah81, var inte orolig, de hör nog av sig snart... Många gäster är lite dåliga på att höra av sig officiellt, de tror att det räcker med att de sagt "vad kul att få gå på bröllop" någon gång under vägen... har jag märkt.
Själv så väntar jag på min färdigtryckta inbjudningar från calligraphen, de kommer när som helst... Annars är jag väldigt pysslig och gjorde inbjudningar till min kompis bröllop men nu när man har en liten bäbis så får proffs sköta det istället...
Våra inbjudningar kommer från calligraphen. Måste säga att det var väldigt skönt att leja bort den biten.
Valde grace guldhjärta. Många som tycker inbjudan var fin.
Vilken valde ni?
Sen tycker jag inte det var så dyrt med 900kr för 55 st.
Snöflinga76,
Vi gjorde våra inbjudningar själva, eller ja, mamma var med och hjälpte til, hennes sätt att bidra till bröllopet. det som är kul är att vi kommer använda samma papper och "monogram" och kopparhjärtan på alla trycksaker, vigselprogram, festprogram, placeringskort och tackkort.
Tyckte själv de blev fina, enkla och stilrena men personliga och jättefina.
Kanske inte blir jättemycket billigare, men lite, men som sagt, mer personliga. Vi räknade ut att inbjudningarna gick på ca 10 kr styck inklusive kuvert.