Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Gud vad BT kraschar hela tiden. Hinner knappt skriva förrän det kraschar. Hur gör man med idhandlingar som körkort och pass när man åker på bröllopsresa utomlands? Vi åker två dagar efter bröllopet..
Måste stå samma namn på biljetten som det gör i passet - det är det viktigaste.
Åker du 2 dagar efter bröllopet så hinner du inte byta efternamn så då ska du åka i ditt nuvarande namn (antar att du ska byta eftersom du frågar?).
Det är inga problem att du gift dig och bytt namn i folkbokföringen den dag vigseln skett - bara du har samma namn i passet som i biljetten.
Glömde fråga: vart ska ni åka och hur länge?
Jag har en liten tjej på 2½ månad och det är som många andra skrivit lite svårt att hinna planera allt. Jag hade dock planerat allt klart under graviditeten, när man ändå mest är hemma och väntar... Men det jobbiga är nu att kunna genomföra alla planer samtidigt somman är nybliven mamma för första gången. Som tur är så är man ju "ledig" och när kckan sover på dagarna så hänger jag på BT en stund. Det gäller att vara ute i god tid!
~vinterbrud~
Vi ska vara borta i 2 veckor men vi har faktiskt inte bsetämt oss än vart vi ska åka. Antingen Thailand eller Mexiko.
Vart ska ni åka? Kan behöva tips.
Ja, jag ska byta mitt efternamn till hans.
Hur får man riktigta smilies i meddelanden?
Hejsvejs!
Gifter mig i februari 2008. Hur har ni andra vinterbrudar tänkt att dekorera er festlokal? I kyrkan har vi tänkt att mest ha ljus som "dekoration". Är dock fortfarande osäker på hur jag ska dekorera, har inte kommit på den där superidén som man ibland får, trots att jag försökt kolla lite på andra trådar på BT. Funderar på blockljus och ngn löpare längs de vita dukarna. Men om ngn har någon spännade idé får ni gärna tipsa mig!
Vi har inte kommit så långt ännu.
Har inte valt meny ännu eller tårta. Ska väl tillbaka till restaurangen när det närmar sig lite mer. Vill oxå ha röda löpare på borden men våra bord är runda så det kanske kan bli svårt. Fast en röd löpare på honnörsbordet går. Mycket levande ljus vill jag ha.
Blomsterarrangemang har jag inte heller tänkt på.
Några idéer?
Välkommen Miss Sunshine! Jag har inte bestämt hur dekorationen ska se ut... Letar och har en massa idéer. Färgerna ska vara i silver, grått, brunt, glas/is, cremé och svagt rosa. Vill ha runda bord men vet inte om vi får plats, vi är uppe i lite mer än 90 gäster. Superkul att så många tackat ja men vi måste se om vi kan ha runda bord eftersom det tar mer plats.
Idag beställde vi min ring Det blev den som ligger i mitt galleri. Stenarna kommer dock att sitta tätare eftersom mina fingrar är mycket smalare än provringen.
På onsdag åker jag till London och ska leta tyg till klänningen. Var inne på SidenCarlsson och har hittat riktigt fina tyger så hittar jag inte något i London vet jag vart jag ska gå.
Gotland
Gud vad kul att åka till London. Vill oxå åka dit. Försöker övertala mannen om en långweekend. De har så mycket bra för bröllop.
Vem ska sy upp din klänning?
Någon som ska dansa vals och vad har ni valt för låt?
Jag ska sy klänningen själv. Vet du några bra ställen att hitta bröllopssaker i London? Har kollat lite men inte hittat något.
Vi tänker göra slutdansen i Dirty Dancing. Ska bli spännande att se hur vi får ihop det