Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vi skickade in vår hindersprövning i torsdags, hoppas den går igenom (skulle bli förvånad annars)
Idag skickade vi iväg våra inbjudningar!!!
Spännande...får se när folk börjar ringa....
Åh, vad spännande Akvavit! Det är så roligt när alla hör av sig. För oss har 90 tackat ja, då är 12 av dessa syskonbarn, sex har tackat nej och fem som ännu inte vet. Jättekul! Vi var ju lite osäkra på hur många som skulle kunna komma eftersom vi gifter oss på Gotland.
Ibland blir man så där lite extra kär i sin m2b, när han oväntat engagerar sig utan att man ber om det.
Vi paratade lite löst i helgen om hur vi ska göra med bröllopsnatten då vi åker dagen efter och inte har lust att spendera stora summor på ett boende som kanske bara kommer att sovas på.
Dessutom i Falun är det ju Svenska Skidspelen, och alla hotell är redan fullbokade, så då behöver vi ta oss till bOrlänge, och tänk om allt är fullbokat där också? Kanske vi skulle ta och bo hemma bara? Samtidigt vill man ju ha det liiite extra mysigt och kanske inte vara hemma, och kanske inte bara ett standrad vanligt hotellrum...
Så ringde m2b idag och sa att han han kollat upp ett hotell i Borlänge och de hade rum kvar, så han hade bokat på en gång, så de inte skulle försvinna. Åh, så bra, sa jag, då får det bli Borlänge, det blir kanon! Vad kostade det, och var det ett vanligt dubbelrum? 1480 kr kostade det, och han hade frågat om de fanns något roligare rum, så då fanns det ett etagerum med bubbelbadkar och extra mysigt, så han hade bokat det. Och det var det som kostade 1480 kr! Det var ju inte så farligt dyrt!!
Så en punkt mindre på listan, skönt!
Härligt med bra överraskningar. Låter ju jättebra. Väldigt bra pris.
Var åker ni sen? På bröllopsresa?
jennysnartfru,
Vi åker på minibröllopsresa sön-tors till Sälens högfjällshotell där vi ska bo i svit med bastu på rummet, åka skidor och skoter och mysa och äta och dricka gott... Sen åker vi på längre resa i sommar, antagligen ska vi bila i Italien, stanna på mysiga platser och köpa en massa ostar och skinkor och vin
Hur gör ni andra? Åker ni iväg på resa direkt efter?
SJälv tror jag det är skönt att komma iväg direkt när man fortfarande har myskänslan kvar, och få stressa av i lugn och ro....
Vad nice det låter. Vi funderar på att göra ngn liknande resa i jul nu när man får så många dagar ledigt om man tar ledigt torsdagen och fredagen.
Vi åker två dagar efter. Utomlands, men vart vet vi inte ännu. Långt bort blir det. Står mellan Thailand och Mexico.
Vi åker inte på bröllopsresa förrän nästa sommar, dvs. några månader efter bröllopet. Dett för att vi reser till Spanien där våra vänner bor och det är inte varmt förrän till sommaren. Men vill ju kunna sola och bada när man väl åker dit. Däremot funderar jag på att överraska min man med en miniresa över en weekend... vet inte vart ännu men kanske på skid och spa-resa till Riksgränsen. "Bara" 12 mil från oss men mysigt ändå... Vi får se.
Vi åker på i mars, påsklovsveckan och några dagar innan. Vi tänker vara lediga ett par dagar innan bröllopet och måndagen efter. Lite kort men vi får mysa ändå!
Håll tummarna för mig i London nu! Vill verkligen hitta ett toppentyg och härliga bröllopsgrejer...
Vilken harlig overraskning Akvavit! Jag hoppas verkligen pa sno i mellersta norrland sa vi far aka lite skidor under tiden vi ar hemma.
Tanken var att vi skulle aka pa brollopsresa till Maldiverna nagra manader efter brollopet men nu nar vi har en liten bebis pa vag sa blir det att spara den resan till senare
Hoppas allt gar vagen i London Gotland08, ar sa imponerad att du ska sy din egen klanning, kunde verkligen ha nytta av den talangen sjalv nu nar magen borjat vaxa
Sitter och kollar pa Whose wedding is it anyway - har ni den showen hemma i Sverige? Helt otroligt hur mycket pengar de lagger pa sina brollop! Och sedan har de ju alla en brollopsfixare, undrar hur mycket de betalar bara for det? Tycker ju sjalv att aven om det tar mycket tid och ar lite stressigt ibland sa ar det ju sa himla skoj att fa planera sitt eget brollop pa sitt eget satt!