Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Häftigt med Dirty dancing. Inget för oss tror jag. Min karl är inte så dansant av sig.
Jag tycker Harrods bröllopsavdelning är fantastisk.
Debenhams och Miss Selfridges är oxå väldigt bra.
Jag har ochså lite problem med dekorationen. Vi vet att vi ska ha avlånga bord och stöllet håller med vita dukar. Vi har bestämt att vi ska ha slivriga löpare (det är eg ett omslagspapper och glittar nått ohyggligt, det är som om man har doppat löparen i en ink fylld med glitter) och vi ska ha långa ljus i rödrosa, men sen sitter vi fast med vad vi ska ha mer, blommor är inte att tala om eftersom det kommer att vara i kiruna i februari och dessutom är temat vinternorrland (inte mycket som blommar i norra norrland om vintern)
Gotland: supersnygg ring!
Dekorationer:
allt fixas av det cateringföretag vi valt så jag behöver inte bekymra så om detta. De kommer duka med vita dukar och massa ljus + blommor på borden vilket matchas mot min brudbukett. Räcker gott och väl för mig (och vi har ju inget direkt "färgtema" heller då jag inte vill ha det)
Men det lät häftigt med Nanna_3000:s dukning!
Bröllopsvals: inget bestämt.
Jag har dansat i många år och kan nog dansa vad som helst men min m2b har 2 vänsterfötter. Wienervals kan vi tex glömma. Vi tänkte också köra en suprisedans men vi får se vad det blir. Annars blir det nog vanlig vals (a la tryckare) men har ingen aning om vad vi ska ha för låt än.
tack vinterbrud, det muntrade verkligen upp mig på en dålig dag!
Jag har snott en fin bild från någons galleri för jag blev så förtjust i dukningen. Kolla i mitt galleri, om ni vill. Jag gillar idéen att ha kala björkkvistar i stora glasvaser!
Vi kommer ha vita tygdukar (lakan från IKEA för 25:-/st) med en löpare av något läckert rosaskimrande presentpapper i mitten. På den rosa löparen kommer vi placera ut Alladins chokladhjärtan. Som ljus ska vi ha bruna eller vita blockljus med ståltrådar runt, som är prydda med rosa och bruna pärlor. Eftersom det är vinter så blir det glasvaser med björkkvistar och videkissar, en vas på varje bord.
Vårt färgtema är brunt och rosa, som ni kanske redan förstått.
Vad tror ni?
Snöflinga 76 låter jättesnygg. Längst ner är det två bilder med en tjej i bröllopsklänning, är det din klänning? Den var supersnygg
Japp, det är min klänning. Den är köpt här på BT och det är tjejen som sålde den åt mig som visar den på bilden. Jag hoppas dock att jag kommer i den i februari, har inte kunnat prova ännu... eftersom jag varit gravid. Men nu börjar kilona sakta men säkert lämna mig, så till jul är mitt mål att se lika fin ut som hon gjorde i den. Den är helt fantastiskt fin, inte en skråma eller fläck någonstans. Kul att du gillade den Gotland08!!!
Snöflinga76
Verkligen jättesnygg klänning. Gillar det stilrena. Kommer säkert bli jättefin på dig.
Vi har också två barn (3,5 och snart 2 år) så det blir till att fixa det mesta på kvällstid och när barnen vilar. På helgerna får man planera in egna dagar om man ska fixa nåt men det funkar ju. m2b var ut igår med sin best man och kollade kostymer och frackcoat - de provade massor men har inte bestämt helt ännu. Men det lutar tydligen åt en snygg ny kostym.
Våra dekorationer är lite hemliga för oss. Men det kommer att dukas med vita dukar och servetter med massor av ljusstakar i glas. Sen blir det svarta/silver fest-häften (i samma stil som inbjudningarna) och något rött och mer silver på borden. Systrarna ska fixa dekorationerna så jag vet inte exakt hur det kommer att bli. Litar på att det blir snyggt i alla fall!
Hindersprövningen kom tillbaka godkänd i veckan så nu är det med avklarat. Skönt!
Vi har skickat in vår hindersprövning idag!!! Kul, kul...