Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
vinterbrud
Jag har texten till psalm 861, Vad är nummert på vigselpsalmen vet du det? För jag kan ha den med möjligtvis. Ska leta upp texten.
Oj, vi gifter oss 29 feb och har redan haft O.S.A. 1 augusti så det är nog helt upp till dig när du vill.
Snöflinga76,
Vi gifter oss 23'e februari och vi har satt 13'e januari som OSA, så vi har ungefär lika mycket tid som er mellan OSA och bröllop. Vi kommer skicka ut våra inbjudningar i helgen.
Så nej, jag tycker inte du är för tidig med inbbjudningarna.
Vår utgångsmusik pratade jag om på förra sidan
Snöflinga: Det låter som en alldeles utmärkt tid för inbjudningar och OSA! Vi har 8 veckor mellan OSA (25 nov) och bröllop (26 jan) men vi är på annan ort så det krävs lite extra planering.
Snöflinga76: Jag tycker absolut ni kan skicka inbjudningarna i november. Vi gifter oss 23/2 och har osa redan 31/12. Vi skickar ut våra nästa vecka.
Vi valde ju att ha så tidigt för vi bjöd 100 personer och för att alla skulle få plats på flyg till bra priser och hotellnätter så tyckte vi att det var OK att följa råden i Allt om Bröllop, dvs 9 månader innan skicka iväg och 6 mån innan få tillbaka.
Nanna_3000
Har för mig att psalmen bara heter "Vigselpsalm" och finns i nya psalmboken (ej gamla).
Klipper in texten nedan om du ej har den:
Melodi: "Den blomstertid".
Text: Christina Lövestam
På bröllopsdagen ber vi till dig som kärlek är. Du lever mitt ibland oss i glädjen nu och här. Vi prisar dig som skapar och känner allt som sker.Förnyare av livet, till dig, vår Gud, vi ber.
Om kärlek som får djupna, förlåta och förstå, om kärlek genom dagar då mörkret skall förgå, om goda, ljusa dagar då lyckan vänligt ler, om trohet i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber.
Om kärlek och gemenskap som rymd och frihet bär, om möjlighet att växa till dem vi innerst är, om hem där barn och vänner oss band i livet ger, om glädjen i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber.
Om kärlek stark som döden och liv som föder liv, om aktning för varandra och nya perspektiv, om ömhet från ditt hjärta som allt med kärlek ser, om godhet i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber.
Qozze, tack för länken till hindersprövning!
Vi gifter oss 16 februari och har OSA innan jul, 21 December
Psalm 861 heter:
Psalm 861
" Din skönhet som i vintern bor"
Text: Christina Braw (1990)
Musik: W Åhlén (1933)
Denna är kort men fin:
psalm 767 i verbums tilläg - Möt mig nu som den jag är:
Möt mig nu som den jag är,
håll mitt hjärta nära dig,
gör mig till den jag ska bli och lev i mig.