• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • Skottdagen2008

In tror vi antingen mendellson eller den andre och ut tvärtom

Solo via soloist "From this moment on"
    Solo av mig " Det vackraste" HEMLIGT!!!!

• Akvavit

Vi har kompisar som är i folkmusiksvängen, så de hade släktingar som är "professionella" folkmusiker och de har vi anlitat. Uppklädda i folkdräkt, det blir perfekt.

Om du vill lyssna på våra låtar så finns de i lite okonventionella tappningar på nätet -
    Trollens brudmarsch: www.allears.se/MyPage.aspx
    (Klicka på Trollens brudmarsch till höger på sidan)
    Trettondagsmarschen: kennyhakansson.se/Musikprover/trettondagsmarschen.mp3

• Akvavit

Så det blir lugnt och lite melankoliskt in och sprudlande och glatt ut!

• ~vinterbrud~

Just nu tror jag det blir:

IN; Medelssohn
    UT: A Trumpet Vountary

2 sånger av solist (solist+gitarr).

• Trettondagsafton

Synd med datumet Jenny

Vi ska också ha en traditionell in - blandar alltid ihop Mendelsson och Wagner, men jag tror att det är Wagner vi ska ha - det är inte den de oftast spelar i amerikanska filmer utan den andra. Ut har vi tänkt ha Södermans ett bröllopet på Ulfåsa - båda på orgel.

Min M2B har en kompis som är operasångare så våra solon anpassas lite efter detta. Förutom Ave Maria och Jej elsker dej (ursäkta norskan hur som helst är det Grieg) som är mer traditionella stycken tänkte vi ha The Prayer - en duett som är känd för sång av Celine Dion och Andrea Boccelli.

Vår syskon ska vara tärna och marskalk och min sambos brorsbarn ska vara näbbar. Vi har hittat en klänning till flickan (8År) på www.littlefarries.se - CT kolla där - har även butik i Hägersten...

• Nanna3000

In ska vi ha Canon av pachabel och ut ska vi ha Livets väg av Cisar från Arn de Gothia. Så det blir vackert in och hoppingivande ut.

Båda kommer att spelas från en cd eftersom vi gifter oss i iskyrkan.

Som det ser ut nu kommer vi bara att ha psalmsång i kyrkan.

• jennysnartfru

Vet ni nåt bra ställe där man kan lyssna på olika in och utgångsmarscher?
    Skulle även behöva ngn bra länk till psalmer.

• vinterbrud -08

jennysnartfru

Här är en bra länk: www.kyrkomusik.se/

Vi kommer att ha A Trumpet Voluntary som ingång och Jämtländsk brudmarsch som utgång. (Jag kommer från Jämtland ursprungligen). Funderar även på om vi ska ha en som spelar trumpet tillsammans med orgeln på ingångslåten.
    Till solo blir det Den här stunden (From this moment på svenska) och Sara Löfgrens För Alltid, som min kära körledare ska sjunga.

Som psalm har vi ännu bara bestämt: Din skönhet som i vintern bor (samma melodi som en vänlig grönskas..)

Idag har jag varit och beställt tid hos en frisör. Sista tiden tror jag kommer gå fort, julen brukar bara springa förbi..

• Qozze

Ja, det är skönt att det inte är lika akut med morfar om än att han inte mår så bra. Vi får hålla tummarna för honom så att han håller sig kry ett tag till.

Vi har inte bestämt vilka låta som solisten ska sjunga, men vi har gett henne några förslag. Det känns som om hon själv måste känna sig bekväm med vad hon ska sjunga också. Sen så får hon ju gärna komma med egna förslag om hon vill. Hon skulle lyssna och fundera lite. Angående ingång och utgång har vi inte heller bestämt oss än, men till utgång ska det bli något sprudlande som man blir party-sugen av

jenny: fy vad trist med fel datum. Tur att så många upptäckt det ändå. Och ni har ju god tid på er att rätta till det.

Annars har vi nu skickat in hindersprövningen till skatteverket så den kommer väl tillbaka om nån vecka.

Och ikväll var jag och kikade på underkläder med syrran. Hittade en axelbandslös bh som satt riktigt bra så den köpte jag. Visserligen inte sådär jätterolig, den var helt slät, men hittar jag inget annat så får det bli denna. Jag hittade visserligen en torelette med trosor som var det snyggaste jag haft på mig i den vägen. Det var verkligen asläckert! Men smakar det så kostar det, drygt 3000 spänn.... Gah! Känns lite jobbigt att lägga ut så mycket på underkläder även om de var så snygga så de är kvar i butiken än så länge...
    Vi ska ta en sväng till Details i helgen också så kanske vi hittar något bra där med. Håll tummarna!

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...