• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • abbie80

jennysnartfru - vad trist, men som sagt, sant som hander! Skont att ni ar ute i god tid sa det finns tid att fixa till

Jag har antligen skickat ivag vara inbjudningar nu pa morgonen, yay! Tog mig nastan hela helgen att trixa ihop dem men nu ar det antligen gjort och nu kanns det bara spannande att se vilka som kommer!

Kan inte fatta att vi aker hem till Sverige om 7 veckor och sedan 2 veckor senare ar vi gifta!! Visst har tiden gatt snabbt?!

• Akvavit

Idag är det den 23'e oktober. Det betyder att om exakt 4 månader (datummässigt) så gifter vi oss!!
    Herregud, vart tog tiden vägen?? En del av mig säger "hjälp, så snart!?", den andra delen säger "Jippi, snart är vi där!"

• c t

abbie

Hur är det med lilla bebisen i magen ?

• jennysnartfru

Otroligt att så många av våra gäster märkt att det är fel datum. Släkten är snäll som tycker inbjudan var fin och att de vet ju när riktiga datumet är. Fått hem näbbklänningen från USA. Den var jättefin. Finns i galleriet.
    Ska ni ha tärnor och näbbar?

• Akvavit

jennysnartfru,
    Söt näbbklänning
    Vi ska ha en tärna och en marskalk, sen har vi nog inte helt 100 bestämt om vi ska ha näbbar eller ej. I så fall blir dettärnans döttrar, varav den yngsta är min guddotter.
    Å ena sidan vore det jättekul, och de skulle verkligen vara supersöta, samtidigt så känns det som de kanske skulle ha svårt att stå still, och vi vill nog inte ha några distraktioner under vigseln. Dessutom ska vi ha barnfri fest sen, så det känns lite dumt att de ska åka en massa mil för att vara med på vigseln och sen åka hem igen... vi får se

• c t

Verkligen söt näbbklänning, till dom minsta är det superlätt att hitta kläder, det är värre med min syster som är 9.

• Bzzz

Jag vet inte om vi pratat om det förut....säkert men vad ska ni har för musik i kyrkan Solo/psalm och framförallt vad ska ni ha som in-/utgångsmusik?
    Jag behöver lite idéer till det sistnämnda....

• jennysnartfru

Vi kommer ha den klassiska vid ingång, vad den nu heter??
    Sen kommer vi ha en solist som ska sjunga två sånger Mraie Fredrikssons Den bästa dagen och Sara Löfgrens För alltid.
    Sen den klassiska vid utgångsmarsch. Vet inte vad heter.

• Akvavit

Vi kommer antagligen ha Trollens brudmarsch som inmarsch på fiol med två spelmän som spelar gående nerför gången med oss.
    Solosång vet vi bara Du är allt av Sonja Aldén, sen skulle jag vilja ha From this moment av Shania Twain.
    Utmarsch blir Trettondagsmarschen, också fiol.

• jennysnartfru

Häftigt. Var får ni tag på fiol? Är det via kyrkan?
    Lyssnade lite på olika varianter. Vi har nog inte bestämt oss på långa vägar. Vi har egentligen inte kommit så långt.

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...