Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Det går inte alls bra för mig att besöka den här sidan ofta.... Förra tisdagen blev min annars så frsika morfar mycket dålig och han gick bort i lördags morse. Känns jätteledsamt och sorgligt och allt annat har fått stå åt sidan såklart. Tittar iaf in en snabbis nu innan lunch! ha en bra dag tjejer!
Åh jag blev så ledsen i går morsan berättade att min morfar och mormor suttit och gnällt över vårt val attha en kuvertavgift i stället för presenter...
Jag vet att kuvertavgift kan vara lite kontroversiellt. Men det står klart och tydligt att det är i stället för presenter. de är tämligen välbeställda båda två så att det är ju inte direkt för någon risk för personlig konkurs bara för att de "måste" gå på vårt bröllop.
Vår kuvertavgift är på 250kr/person, har varit bjuden på flertalet bröllp de senaste åren då kuvertavgiften varit över 300...
Jag hade hellre förstått om det hade varit nån av våra yngre vänner då deras ekonomi kanske inte klarar större utsvävningar. Men morfar och mormor.. Jag blir bara så ledsen....
Bzzz: Beklagar sorgen...
Akvavit: åh vad spännande med stövlarna!! Du måste lägga ut en bild sen
Gotland08 : Ha så kul i London , Jag är inte det minsta avis
Qozze vad då ringmått?
Skottdagen2008 finns det inget efternamn i era släkter som är fint? Har personligen svårt för tagna namn. Alltså påhittade eller egenskapade.
Jag kommer ta M2Bs namn. Det är jättefint. Jag har ett ovanligt efternamn och ska faktiskt bli glad att inte heta det mer. Det är namn som alla stavar fel och jag måste alltid bokstavera.
Akvavit kul med stövlarna om det är dom!
Bzzz: usch vad tråkigt. beklagar sorgen..
Gotland08 njut av London
Akvavit: Ja visst är de där frimärkena fina...när jag köpte frimärken till våra inbjudningar för snart en månad sen så var det de jag fick...jätteskoj! Perfekt tema kan man ju säga!
Bzzz, så hemskt tråkigt med din morfar, och när det händer så snabbt och plötsligt....
Ta hand om dig!
Mitt efternamn får jag ALLTID boksavera, men det är jag så van vid så jag tänker inte på det längre.
Nä släktens namn är så tråkiga och vanliga att ALLA heter så. Eller så tror man att vi är finnländare då det är finska efternam till större delen. Vi är invandrade valloner via finland till norrbotten från början.
Bzzz: jättetråkigt med din morfar. Beklagar sorgen.
Jennysnartfru: såg att du frågade om "ringmått". Man kan få det via tex en guldsmed när man ska beställa ringar - är mått man provar för få veta vilken storlek på ring man ska ha. Man få som en stor "nyckelknippa" med en massa olika stålringar på och dessa testar man sig fram med vilken ring som passar bäst i storlek.
Akvavit: lova att du visar hur stövlarna ser ut när du fått dem! Jag tror jag ger upp tanken på att ha vita högklackade stövlar (var endast till utomhusfotograferingen). Jag hittar helt enkelt inga!!
~vinterbrud~,
Men vad letar du efter för typ av stövlar? Det finns väl massor med högklackade vita stövlar? Ska de vara tunna med smal klack eller lurviga och grövre som mina?
Såg ett par på Blocket idag i vitt siden. Varma lär de inte vara, men snygga
Tyvärr är jag ganska kort och min m2b är närmare 1,90cm så jag vill ha stövlar med klack (annars tycker jag de grövre/lurviga är coola, men de är ju ganska platta). Behöver stövlar med ca 5-7cm klack. Ska ju bara ha skorna under fotograferingen och det skulle se så dumt ut om jag är mer än ett huvud kortare än min m2b. Har letat i nästan alla större butiker i Stockholm men hittar inga bra
Ska kolla in blocket idag igen - tack för tipset.
Om du ser några vita stövlar/stövletter med klack i någon butik så hojta gärna till!