Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Snöbrud08:
Här kommer länken!
wed-shopping.com/
Jag har som sagt beställt härifrån ("Bridal Jacket - faux mink fur") och allt funkade perfekt med betalning och leverans.
Festprogram:
det ska vi absolut ha, men inte ett väldigt enkelt och sparsamt sådant. Ska innehålla meny (maten+vin), gästpresentation och bordsplaceringen. Tror inte vi ska ha en massa sånger, men ska fråga vår Toastmaster om han vill ha det (då får han välja ut sångerna).
Har ganska många olika exempel av festprogram och personligen tycker jag det är lite överflödigt med "förhållningsregler", barncitat, bilder och knep-o-knåp.
Det som kan vara kul är lite mer information om brudparet (speciellt för de gäster som inte känner brudparet så väl). Vi har dock all sån info på vår hemsida.
Gästpresentationen tycker jag är en bra isbrytare så gästerna har något att börja prata om.
Tack vinterbrud!
Vad tror/tycker ni om den här annars?
www.halens.se/ProductPage.aspx&pid=017110
Kolla gärna i mitt galleri. Köpte en cape på ebay.
jennysnartfru: Vad fick du ge för den?
Snöbrud;
kappan från Halén skulle vara klockren på ett vinterbröllop!
vinterbrud: Nu fick jag man verkligen beslutsångest! Vad helt otroligt många underbara alternativ det fanns där du beställt ifrån!
Jenny!
Såg att du var inne i tråden om dålig service på Stallis - vad tror du? Har aldrig hört nåt sådant och har hittills fått superservice.
Vi var där i förra veckan och provåt - fick prova allt utom tårtan, t.o.m fördrinken! Vi valde inte det vi trott att vi skulle ta (oxfilén var godare än hjorten och det blir mousse istället för pancotta) och har valt ett annat rödvin + desertvin men allt var jättegott och tjejen som serverade hur bra som helst - dessutom verkar provsmakningen ingå (eller dyka upp på slutfakturan... ) Vi var hur mätta som helst och det var mycket vin...
Vi har i princip fixat alla kläder. En sista provningen återstår på kjolen och så måste vi borsta och stryka M2B kläder (ha ska ha ärvd frack, men vi har köpt en ny skjorta) och köpa skjortknappar (blir nog julklapp). Tärnan ska ha skor men de fixar hon.
Snöbrud08
Jag gav 900 för den inkl frakt. Den är som en filtponcho med fuskpäls, så skön och mysig.
Trettondagsafton
Jag har inte heller hört några klagomål. Jag har inga egna klagomål heller. Då har min familj ätit där i flera år och det har varit perfekt jämt.
Otrevlig personal har jag inte sett röken av. Låter lie väl dramatiskt. Det är ett känt ställe med mycket bra rykte.
Vad roligt att ni provat maten. Är det den menyn som gäller för nästa år oxå?
Ni tog ett annat vin? Får ni betala extra för det?