• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • snöbrud08

c t: NY! Så underbart! Älskar den staden och är inte alls avundsjuk nu ;)

En fråga till er andra...era m2b:s kläder, är ni klara med dem? Hur långt innan måste man beställa dem? Jag har inte lyckats få med min m2b o kolla på kläder än, och det gör mig lite nervös, men han verkar hur lugn som helst :P Han har ganska ovanliga mått så de måste troligtvis beställas...

• ~vinterbrud~

c_t: hoppas att allt går bra med renoveringen och försäljningen av lägenheten?!
    Bra förslag med nytt "vin-datum" i december (jag noterar i kalendern).

Håller med - tiden bara rusar iväg.
    Men nu är nog alla kläder fixade för mig iallfall (när väl stövlarna kommer).
    Snöbrud; jag beställde en slags fuskpäls (modell bolero m krage) från nätet. Fick leveransen på 3 dagar och jag blev jättenöjd. Hojta om du vill ha länken!
    Jag hade annars tänkt hyra. Capes finns i jättemånga brudbutiker här i Sthlm iallafall.

Vad ska man fokusera på härnäst - festprogrammet kanske?
    Har ni andra pratat med er vigselförrättare/präst?

• ~vinterbrud~

Glömde svar ang m2b kläder:
    kostymen inköpt, men inget mer. Jag tänkte vi skulle fixa allt innan november är slut (skjorta, väst och skor).

• c t

Vi är inte heller klara med min m2bs kläder eller vad våra marsalkar ska ha, men jag orkar inte hålla på och tjata längre. Han är vuxen och behöver förstå själv att han måste ta tag i det nu
    Men han vet vart han ska gå och han har visat mig vad han vill ha så nu hoppas jag att han tar tag i det före jul iaf

• c t

snöbrud

Det ska bli jättekul! är tyvärr mest jobb men jag har åtminstone en dag att springa i affärer.

• snöbrud08

c t: "skönt" o höra fler som tjatat tillräckligt... Jag har sagt till min nu att han kommer o få stå där naken o utan brud :D

• Qozze

c t: Jo, det kan jag tänka mig. Man orkar ju inte hur mycket som helst samtidigt heller... Hoppas att det blir bra i lägenheten i alla fall!
    Den 31 tror jag funkar bättre föresten.

Jag har köpt en svart klänning till nyår, knälång med långa ärmar (!) och omlott över bysten (ganska v-ringad) och rynkat tyg på tvärsen över midjan. Skitsnygg! Tänkte ha lite silver-bling till. Funderat på att ha mina skor som jag köpte till bröllopet på nyår med, de vore perfekta, men kanske lite synd att använda dem innan?

~vinterbrud~: vi har bara pratat med vigselförrättaren en gång ännu. Kommer att ta kontakt igen när det börjar närma sig.

m2b har varit och tittat på kläder med sin best man men har inte köpt något än. Det blir väl hyfsat snart hoppas jag.

Nästa steg för oss är att fixa ringarna (och boka frisören!!). Tänkte ta det i morgon eller på tisdag...

• Akvavit

~vinterbrud~
    Du får jättegärna länka till boleron, jag kanske också är intresserad om den är fin
    Funderar annars på att sy själv, men det beror på vad jag hittar i butik...

• Akvavit

Förresten, m2b ska ha frack, och han köpte sin när han var best man åt sin bror, så det är klart.

I fredags var vi hos guldsmeden och beställde vigselringar. Det var jättekul, och den kommer inte alls se ut som jag tänkte mig....ska bli så spännande att se den klar. M2b ska också ha en till ring, antagligen. De ska göra en i alla fall så får vi se om han ska ta den...

Vi har inte pratat med prästen, det ska börja en ny präst där i december som vi antagligen kommer få, så vi har ingen aning om vem det blir än.

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...