• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Tänk ska göteborgarna få till en träff. Är det inga i Stockholm som är intresserade längre? Tror de mest engagerade har gått och fått småbarn ...suck, säger den otroligt ogravida kaninen.

• Mrs_B

Tack alla för åsikterna om listan! Kul att göra!

Är nu hemma från ännu en bra dag på jobbet och idag har vi dessutom fått massage på jobbet och det behövdes på min rygg, axlar och i nacka. Gud så skönt det är!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Sista dagen på jobbet imorgon tyvärr, ska njuta varje sekund även då jag byter bajsblöjor och torkar snor??.

Vänner-fan
    Vänta bara tills sonen blir större då blir det ännu mer tvätt att tvätta??Men så länge man är hemma så funkar det ju okej, värre sen när man jobbar hela dagarna och måste göra det på kvällar och helger.

Victory
    Allt kom inte med från det gamla listan till den nya och sen fyller man ju år också?.

Cicci
    Hade också en kräk-son och hade handdukar och hushållspapper överallt?.

Snartis
    Grattis än en gång!!!!
    Fick också använda mig av sugklocka med min förste son. Men som sagt smärtan försvinner när underverket är ute.

• Piggelin1

Heeeeeeeeeeeeeej Muggles-darling!!! Längtar sååååå efter att få spana in underverket!

Snartis berättelse är på sidan 381, så blir det lite lättare att hitta!

Lycka till på premiärpromenaden!
    Har du träffat MissX ännu?

Kraaaaam!

• Oms

brudsommar -

ang epidural, jo man fortsätter att fylla på den under hela värkarbetet, men man vill inte fylla på den för nära inpå krystvärkarna då de kan bli mkt svaga vilket itne e bra förståss samt att man inte alltid känner att man ska krysta och därför kan spricka rejält om man har otur. av samma anlednign vill man inte lägga den för sent om man tror att förlossningen kommer att gå snabbt säger min vän som e Bm under en diskussion . När jag fick EPD (hur sjutton förkortas det?) så fick jag den när jag var öppen 4 cm och den fylldes på 4 ggr tills jag var öppen 10 cm, dvs under 12 timmar.

• Oms

Tubbies - du har så rätt så rätt så:) Vitamineral ÄR bättre än Mitt val kvinna om man bara ska äta en sorts vitaminer, men ska man ha extra folsyra ädå ja då kan man ta "mitt val" så att det inte blir för mkt folsyra (vet inte om det e farligt men de sa så på apoteket iaf när jag var där i tisdags)

• sweetstreet

Oms,

en fråga från en totalt okunnig och ogravid... :? kvinna...

Varför är det större risk att spricka om man inte känner krystvärkar??

• sweetstreet

Lappis!!
    jag vill träffas!!!!!
    :)

*hoppar o studsar upp och ner som en idiot*

Fast det får bli i december då.... :?

• Lapinette

Hej din lilla ogravida rackare!
    Är det inte pökdags för dig snart? Själv sitter jag här utan make men det är ju helt ok då vi har vår pökperiod i nästa vecka. Inte för att jag har några förhoppningar... men lite skoj hoppas man ju på.

• Lapinette

sweet - det verkar inte vara någon fart på Stockholmsgänget så kanske blir det ingen träff förrän i december.

• Piggelin1

Liten, Pirr, Vänner & Muggles,
    you've got mail!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!