• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Snart så....

ja det är helt oroligt vad man glömmer den smärtan snabbt :)

• Vänner-fan

Åh, vad roligt att höra av dig Snartis!
    Duktigt jobbat, verkligen!
    HUr fungerar allt för dig nu då?

• Vänner-fan

Liten,
    Fyyyyy, vad trist med ditt jobb! Usch, förstår att du är besviken!!

• Vänner-fan

Nej, jag får nog sova när prinsen sover nästa gång...
    Jag mailar dig Liten!

• Snart så....

Liten: vad har hänt med ditt jobb?

Vänner: jorå det fungerar bra, börjar få rutiner på det mesta. Kommer vara lite läskigt när sambon ska börja jobba igen på måndag och man blir helt själv. Men det ska nog gå, man får planera lite bättre ;)

• -August-

Snartis - jattestort grattis och tack for en inlevelserik berattelse! Jag kunde nastan kanna lite smart nar jag laste stycket om sugklocka. Det maste vara chockartat obekvamt!

Tank - nu ar du mamma! Haftigt !!!

• Lapinette

AM - var det inte du som inte trodde det skulle bli någon möhippa? Skoj att det blev av.

Liten - förstår till fullo!! Skrik ut aggressionerna bara. Själv hade jag nog gått hem. Blir sällan förbannad men när jag blir det så är det totalt tilt i min skalle och då är det bättre jag inte är bland andra människor.

Snartis - härligt att du är tillbaka så vi får höra hur det är att vara nybliven mamma.

• junilejon

Snart så , vilken kämpe du är! Och du nog rätt i att man glömmer smärtan fort, annars kanske man bli så avskräckt att man inte vill gå igenom det igen

A:M , vad roligt att hippan blev bra! Synd att jag missade ditt tv-framträdande !!!
    Försökte en gång att vara med (i tv-serien Anna Phil) men dem ville inte ha mig med ...förstå dem!!! Dem hade inspeling här hos oss och jag ville promt vara statist, med dem behövde igen

Liten , vad tråkigt det där med ditt jobb! Förstå att du slängde arbetsmoralen i papperskorgen... fy vad trist!!!

• Liten med Mindre

Snartis - jobbet sa först Ja och sen Nej till mitt drömprojekt. Låter någon annan göra det när jag är ledig - med en massa kassa ursäkter som de säkert tror på.

Lappis - funderar på att åka tidigare och slicka såren hos mamma o pappa innan jag ska till IKEA o träffa inredaren ikväll. Fast M&P ska hämta amerikanska släktingar på flygplatsen - så det kanske är dålig tajming att komma hem och storgråta. Chockar stackarna helt...

Men, för att prata om nåt roligare så kan jag förstå att gravida gillar att simma/träna i vatten. Kände mig både smidig och i form av att simma i poolen på hotellet (25 meters). Och genast när rumpan kom upp ur vattnet började det spänna i bäckenet igen. Simmade i alla fall fortast av alla i bassängen när jag var där. :D Kanske inte samma sak när vi återvänder i oktober...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!