• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Vänner-fan

Aha, jag förstår. Synd att jag missade det. Nu ska jag gå och ta mig en tupplur efter ståhejet och springet till tvättstugan här i morse. Hörs senare!

• A.M.

Min bukett är mest mörkgrön (olika blad) och ett fåtal stora vita rosor och vita fresia. En rund bukett med lite häng.

Jag är så glad över min möhippa! Var helt säker på att ingen hade ordnat något så jag blev riktigt överraskad. Vi körde bågskytte, sedan blev jag sminkad (orientalist a la Cleopatra med lösögonfransar) och sen dansade vi magdans och åt en toppenbuffé. Så roligt att så många dök upp (18 stycken!)

• Snart så....

hej tjejer,

Tack för alla grattis :D
    oj vad tiden går fort, det var evigheter sen jag var inne här.
    Lillprinsen växer så det knakar och är en riktig mat/bajsmaskin med massa humör :)
    Väldigt lik hur han var i magen faktiskt hahahha
    Han är helt underbar när han är på bra humör och bara ligger och tittar på en med sina mörk mörk bruna ögon. Varje BM som träffat honom tycker han är otrolig med/nyfiken för sin ålder :)

Ska se om jag hinner skriva lite om förlossningen innan han vaknar igen. Det är mkt som ska hinnas med när han väl sover.

04.00 Vaknade av att något var annorlunda och sprang på muggen 3ggr. Insåg att shit nu är det igång. Värkarna drog igång direkt och sprang under värkarna runt och plockade/städade i lägenheten. Kunde inte sitta still.
    Ringde regelbundet till förlossningen och kollade av läget när det var dags att åka in.
    09.00 åkte till sös och hade nu 2 min mellan värkarna och dessa höll i sig 1-1,5 min. Väl inne så var jag öppen 5cm.
    12.30 öppen 7cm och har under hela tiden enbart kunna stå upp, provade ligga, boll och massa olika ställningar men inget fungerade. Hade oxå enbart ont i magen och ej ryggen så det fungerade enbart med att duscha varmt för att minska smärtan.
    Nu tycker dock BM att jag ska prova lustgasen och det var ingen hit. Mina värkar kom så fort att jag inte hann med att andas in gasen i tid så effekten kom mellan värkarna.
    16.00 öppen 8cm och BM bestämmer att jag ska få epidural för att få vila lite. Efter 12 timmar ståendes utan någon som helst smärtlindling börjar jag bli ganska trött.
    18.00 fått epiduralen och fått ligga ner ca 1 timme oc vila så får jag dropp för att få igång värkarna igen. Nu är jag helt öppen förutom en kant som bråkar lite. Nu ska bara bebisen vrida ner sig den sista 1cm som saknades. Kliar över hela kroppen vilket är en effekt av epiduralen.
    19.30 bebisen har fortfarande inte vridit ner sig och de har ökat på droppen för att ge starkare värkar. Börjar bli riktigt jobbigt nu, krystvärkar börjar komma och får enbart ligga ner (mer smärtsamt) för att det påskyndar nedvridandet.
    BM tror att bebisen ska vara ute innan 21.
    21.00 värkarna är bara värre och värre, krafterna börjar ta slut nu och har fått ganska hög feber så får antibiotika och alvedon.
    Nu får jag även krysta men inget händer.
    22.00 inget har hänt och nu är jag helt färdig, svetten rinner och bebisen har fortfarande inte vridit ner sig den ynka 0,5-1cm som behövs. BM beslutar att sugklocka ska användas och jag tackar mer än gärna ja till hjälpen.
    22.30 Läkaren kommer för att använda sugklocka och satan vad ont det gjorde att sätta fast den under en rejäl värk.
    Nästa värk så får jag hjälp och sen får bebisens huvud stå och töjja under nästa krystvärk och det bränner så in i h*#¤%%.
    22.50 Underverket kommer ut och all smärta bara försvinner. En pojke på 3560gr och 51cm lång :D :D

Vi fick stanna på BB i 3 dagar i familjerum, skönt att sambon fick stanna för jag var så slut att jag inte ens kunde lyfta honom första 2 dagarna. Kändes som jag blivit överkörd av X2000 några ggr.

• Snart så....

Såg att Muggles fått en tjej :D :D :D
    GRATTIS GRATTIS!

Vad har annars hänt? har inte tid att läsa igen 2 veckors inlägg

• Liten med Mindre

Härligt med möhippa AM. Jättelycka till på lördag. :)

August - de sa Ja först, sen sa de nej, vi gör det senare. Men - jag är ju inte här nästa år, så någon annan får göra mitt drömprojekt (ungefär det enda jag verkligen drömt om under min "karriär", alla de rätta ingredienserna). Om det nu blir av ens nästa år. Piss-sur är nog en underdrift. Blev lite förvånad att kaklet inte trillade från väggarna i badrummet här på jobbet imorse. (Inte bara tårar som måste ut.)

Vänner o Pirr - jag behöver en rolig lunchdejt att se fram emot. Tycker att vi satsar på Gothia towers och desserterna. Kan vara lagom före vårt Lisebergsbesök. (Och kommer maken på att han vill göra annat så får han göra det.) Halv två? Om någon mejlar på kolijox1000@hotmail.com, så kan jag skicka mitt nummer.

Tror ni vi ska boka bord?

• A.M.

Grattis igen Snartis! Kanbara instämma att det gör för djävulskt ont när bebin står och töjer och man väntar på nästa värk och att sätta fast sugklockan ... ajajaj! Men sen är de ute och allt är glömt och förlåtet - typ!

• Liten med Mindre

Snartis - så kul att se dig! :) GRATTIS IGEN!

Och kul med berättelse, även om det lät jobbigt. Behövde få lite lyckotårar idag.

• Telemarkgrrl

Snartis! Åh, vad kul att höra att allt gått bra även om det lät överj--ligt jobbigt! Vilken kämpainsats alltså! Verkligen ett stort GRATTIS!

• Vänner-fan

Buketten låter jättefin! Och vad roligt med möhippan! Minns min egen med ett stort leende på läpparna. Var rätt säker på att jag skulle få en, men trodde den bara skulle vara några timmar eller ackompanjerad av en massa spädbarn då många hade rätt så nyfödda bebisar. Men alla (utom en, vars bebis inte ens var 1 månad) hade lämnat bort dem hela dagen, så vi hade jättekul en hel dag tills fram på småtimmarna! Dessutom lurade de mig rejält när de kidnappade mig, jag trodde jag var bjuden på dop i samma kyrka som vi döper prinsen i på lördag och efter att ha sprungit upp till kyrkan med andan i halsen (maken gjorde allt för att sinka oss, så jag var rejält stressad) och mina vänner hoppade fram bakom kyrkan tog det en bra stund innan poletten ramlade ner! Jag bara stod med doppresenten i handen och gapade. Åh, vad roligt det var... Lika roligt som själva bröllopet tror jag eftersom det var så oväntat att det blev så lyckat.

Nehej, SOVA skulle jag ju! Lycka till igen A.M.!

• viktualia

Liten - alla sympatier i hela världen! fy 17 vilken vidrig sits!

Snartis - kul att se dig här! *vinkar* och tackar samtidigt för förlossningsberättelsen.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!