• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Förresten så kan jag även berätta att kompisar till mig just skrivit på för ett hus. Kostnaden för det var drygt 4,1 mille.... Fast då är det nybygge. Ca 150 kvadrat.

Så Vickan, tänk inte så mycket på lånen!!!!!

Tror vi har dryga millen i lån för vår bostadsrätt i S-holm. Haha! Nu när man tänker på det är det inget eftersom vår hyra här är högre än vad vi betalade i S-holm inkl räntor och hyra och amorteringar.... :o ;)

• sweetstreet

Tinga!

Haha! Ja.

På jobbet vill man ha musungar!!! Och privat vill man helst ha aznnan kvlitet på ungarna.
    Och absolut vill jag INTE ha ungar med deleterade gener!!!! Vilket jag ju vill att mina musungar ska ha... ;)

Fast det är lustigt för det de gör på vår "facility" ÄR faktiskt väldigt likt IVF. Typ.
    Fast man har ju redan en diploid cell, men den ska föras in i livmodern hos en hona för att sedan bilda ungar. Förhoppnigsvis. :?

• sweetstreet

Hehe! Berättade om vår Tolle-diskussion för maken igårkväll. Han tyckte det kändes otroligt BRA att ytterligare en Skåning kunde bekräfta att ordet finns och används!!!! :D :D :D

Särksilt när jag sa att du var från Lund kände han sig nöjd!! "Rätt" del av Skåne! ;) :D

• Lapinette

Sweet - hoppas din musIVF lyckas!!!

Själv har jag börjat misströsta då jag läst och fått höra (igår av min väninna) om så många fall som aldrig lyckas med IVF.

• Tinga

Sweet - oh ja; Lund är en väldigt bra del av Skåne(och av Sverige)! Har du pratat om skinka kontra balle med honom? Jag är lite nyfiken på om det är fler än vår familj som använder balle om skinka nämligen!

• sweetstreet

Jodå! Balle är ett vedertaget skånskt ord. Hört från flera skåningar.

Men detta visste jag sedan tidigare!

• Tinga

Lappis - inte får du misströsta redan! Det är klart att det inte lyckas för alla, men du måste ju försöka hoppas nu! Tänk på mönterexemplaret Koko istället för alla som misslyckats! Lätt för mig att säga tänker du säkert, och jag vet att det är en typ av försvar att vara negativ, men man måste hoppas lite också. Du vet, tankens kraft är stor och vi är ju många som hoppas med dig för dig! Kram!

• sweetstreet

Lappis!
    Visst ska du INTE misströsta nu!!!!!

Man vet inget om resultatet förrän man testat!!!!! :) :) :)

Och det SKA gå bra!!!

• Tinga

Det blev lite pinsamt häromåret när min bror, som blivit opererad och legat länge på samma skinka, skulle berätta för min mans familj där balle = p*ng, att han hade ont i ballen! De tolkade det heeelt fel! Till saken hlr att han dessutom blivit opererad i örat, så de hade svårt att se sammanhanget mellan ont i ballen (deras betydelse) och en öronoperation! Att få ont i skinkan verkar ju mera sannolikt.

• Lapinette

Snacka om krångligt Tinga men har skinkan någon slags förbindelse med örat?

I know, jag ska inte måla fan på väggen redan men från att ha varit super positiv och redan börjat fira vårt barn som kommer i augusti har jag nu börjat tvivla. Och detta gör jag innan vi ens har påbörjat en IVF. Hur kommer jag sedan att bli??? Vågar inte ens tänka tanken.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!