• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • mugglesfan

Grattis till ÄL Tinga! Hur gick det med din maraton (halvmara?) förresten?

Jag ska författa ngt så fort jag hinner men nu måste jag bara prioritera att vila lite. Nu när hon får ersättning så sover hon iaf 3-4h pass. Jag hade ett dygn när jag ammade i stort sett hela tiden, ett pass 6-7h på raken... aj aj aj i vårtorna. Och sömn blev det inte så mkt (på 3 dygn sov jag nog inte ens en nattsömn totalt) => psykbryt av 8:e graden

Nu har jag läst era grattis - sid 301 var det ju. Bra tänkt Lappis - du är så smart!
    Tack för alla grattis. Imorrn lägger jag nog in en bild också. Hon är hemskt söt tycker vi iaf Och jag är inte ett dugg besviken att det blev en tjej fast jag trodde det var en kille!

Nu ska jag nana lite!

• mugglesfan

Ah men man måste ju svara också...

Nä ingen skumpa än. Sova smäller högre! Och choklad... Det blir nog skumpa om några veckor tidigast när vi fått in lite rutiner. Men den kan ligga där och gotta sig i kylen och bli riktigt kall...

Faktiskt känns det inte ett dugg overkligt. Jag har umgåtts så mkt med henne nu sedan hon föddes - har väl mer el mindre endast varit ifrån henne när jag varit på toa el duschat, så det känns helt naturligt!

NU ska jag nana... zzzzzzzzzzzzzz

• Tinga

Åh Muggles, stort grattis till dig och lilla Moa! Sitter här och blir alldeles glad och varm i hjärtat när du berättar! Härlig läsning! Jättekram!

Och så gullig du är som håller koll på min halvmara mitt i bebisens ankomst! I'm impressed! Förkylningen verkar (peppar, peppar! ) hålla sig på mattan, så på lördag är det dags! Jag har börjat med den mentala uppladdningen nu, och ser verkligen fram emot loppet.

Apropå lopp - vilket brutalt svenskt rekord Johan Wissman satte på 400 m idag! Jättekul att det går så bra för honom, när det nu går så trögt för de andra svenskarna - undrar vad som tog åt Linus Thörnblad?!?

• BrudSommar2006

Min dator och BT är inte i synk så jag blir lika förvånad varje gång BT säger att det kommit ett inlägg på ett klockslag som inte inträffat än enligt min dator! Kan ju ta och uppdatera någon dag när jag får lust...

Tur att Muggles inte behövde pressa ut en sån stor bebis, låter som de har mysigt i alla fall.

• Storasystern

Grattis igen muggles! Det låter jättemysigt!!! Mycket bra namnval tycker jag, hade också funderat på det, men nu blir det ju en kille ju! :)

• sweetstreet

Åååååååå!!!!!!!!!!!!

GRATTIS GRATTIS GRATIS Mugglan!!!!! :) :) :)

Underbart att ni mår bra och att allt gått finemang!!!!

Vila nu duktigt! :p

Ser fram emot bild på Moa i galleriet så småningom! :)

• viktualia

Sweetan!!!!

Grubblar över inköp av friluftspryl. Behöver nytt uppblåsbart liggunderlag. Har du nåt tips? Själv har jag ramlat över bra pris på ett av märket Vaude - säger det dig något?

/Vickan
    som gillar OT-inlägg.... hi hi

• sweetstreet

Syrran förresten!

Jag har inte direkt kommit ut ur jobbfrustrationen helt. Men hade möte med chefen igår och hon tyckte ändå att jag skulle köra på injicering av den positiva klon jag hittat! Dvs den klon jag TROR är positiv.
    Hon kollade priset och eftersom det inte var så jättedyrt (tyckte hon) så ville hon köra vidae. Så jag ska göra detta parallelt med att jag fortsätter leta fler positiva. Så det känns åtminstone bra! Som att ta något steg framåt ändå.

Och om jag har supertur så är klonen positiv och går germline så att jag kan få några musungar i slutänden!!!

*hoppas*

• sweetstreet

Vickan! Heeej!

Jag har aldrig testat Vaudes liggunderlag, men tror det ska vara ett bra märke. En kompis till mig har ett Vaude tält som han är supernöjd med! :)

Själv har vi Thern-A-rest liggunderlag. Men just "vår modell" görs inte längre. Vi är annars grymt nöjda med dem. Fungerar lika bra fortfarande trots att de har 8 år eller så på nacken. :)

Om du vill kan du ju googla och se vad du får fram. Ofta kommer man in i olika forum där folk diskuterar prylarna man är intresserad av.

Å jag vill också köpa friluftsprylar!!!! :) :?

Fast denna månad har vi inte så mycket pengar att spendera efter vår Ikea-tripp, plus inköp av bröllopspresent till ett bröllop i september.

• Tinga

Sweet - så du tröstar dig med musungar "lå länge"? *förvånad över att man kan bli glad för musungar*

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!