• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

BS - Det racker om du googlar pa falukorv, saliv och insidan av en pung sa kommer du till de mest karnfulla inlaggen

• viktualia

BrudSommar2006 - det är enkelt! Nenne började prata snusk!! och då vaknar alla till liv och grubblar över gamla förhundsmockasiner och annat viktigt!

Husköp - spännande med besiktning. Själv börjar jag grubbla över hur världen ska snurra vidare även SEDAN man dragit på sig galna lån.. hur ska det gå för shoppingglada Vickan?!?! hm.... *grubblar*

• BrudSommar2006

Har kommit till sidan 348. Page, det är jag som har den grannen! Ha, snart är vi härifrån... Trixet med att träffa rätt brevlåda är ju att jag inte vet vilken granne det faktiskt är! Fortsätter att läsa ikapp...

• viktualia

vad hände?!?!

fick alla tillbaka jobbdiciplinen? eller drunkade i trådens alla inlägg? eller??

så här länge har det inte varit tyst här på hemskt länge...

/Vickan
    som faktiskt jobbat lite ett tag... *fniss*

• Lapinette

Suck, idag klarar jag inte alls av att jobba. Sitter och läser bloggar om IVF. Borde jobba men ack så svårt det är idag.

• BrudSommar2006

Jaha, det var det, tur att ni inte varit riktigt lika flitiga under dagskiftet just idag!

Vickan, jag trodde att jag skulle bli fattig nu med föräldrapeng men jag har aldrig haft så mycket pengar på kontot som nu! Sluta med p-piller, skaffa knodd, ja förhoppningsvis alltså men det ska väl banne mig lyckas, sedan har du inte tid att shoppa och kommer alltså att klara lånen galant! Dessutom var väl era hus där du är nästan gratis så det blir väl inget jättelån direkt!

• BrudSommar2006

Lapinette, du kan snart ta över från Koko som vår ivf-expert. Vad vi ska fira när det lyckas ta sig för er!

• viktualia

Brudsommar - men om huset kostar 1,5 blir det 10 papp i månaden i boendekostnad... och det UTAN kostnader för nya möbler, renovering och sånt....

jämfört med idag då motsvarande kostnad är 4000... det blir hur som helst en OMSTÄLLNING som heter duga..

• Victory

Jag tror luften gick ur oss lite efter kvällens maraton! Eller så håller alla på att läsa ikapp. Men jag har faktistk också jobbat så det verkar ju inte som någon otrolig förklaring heller.

• mugglesfan

Hej alla goa trådisar!!!

Precis hemkommen från BB och jag har väl noll chans att läsa ikapp. Lämnade er på sid 298 tror jag... Fick dock tips (av Lappis via Piggelin tror jag) att läsa grattis på sid 308 tror jag det var så det ska jag göra sedan. Vill hemskt gärna läsa Snartis förlossningsberättelse om ngn kan komma ihåg vilket datum hon lämnade den (för det antar jag att hon gjort).

Själv får jag författa min berättelse lite senare. Jag ska gå och lägga mig bredvid vår lilla älskling Moa som sover i vår säng nu. Maken är iväg och köper lite mer grejer (boar för fullt ).

Ni kanske redan vet detta men hon föddes iaf kl 00.08 i söndags morse efter ca 13h (räknat från första riktiga värken). Hon vägde 3375 gr och var 49 cm så det var inte så jättemkt att klämma ut som tur var. Efter diverse inledande amningsproblem (och ett psykbryt igår kväll - grav-hormoner, släng er i väggen!!!) får hon nu ersättning efter varje amning för att hon gått ner för mkt i vikt. Men jag håller på att få koll på amningen så det ska nog ordna sig det med.

Jag var bara tvungen att gå in här för att få lite kontakt med yttervärlden, har liksom levt i en glaskupa inne på BB. Har inte hunnit se på tv el göra ngt annat än amma och äta själv. Sova får jag göra när jag blir gammal el nåt!

Men hon är värd allt så det gör inget Tur man har en man som tar hand om en. Jag har äskat om en Marabou Frukt&Mandel som belöning, för jag har väl amnings-cravings Tror min ämnesomsättning redan går på fullvarv för jag äter som en häst - såhär stora portioner har jag nog aldrig ätit i hela mitt liv!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!