• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Moppy

Grattis Muggles och Snartis!! Vilken fantastiskt berättelse Snartis, bra jobbat!! Snabb fråga: verkar inte epiduralen under krysningsskedet, eftersom det verkade ha gjort grymt ont just då? Eller hur funkar det?

Liten - kul att du är tillbaka, vi har saknat dig i tråden :) :)

• Snart så....

säger bara att det är en himla tur att jag boade och köpte i princip allt innan förlossningen. Det är jag superglad över nu, det enda som måste handlas mer av är blöjor.
    Lillprinsen bajsar så mkt att 2 paket redan gått åt.

Han gick ner 260 gr på BB men efter 4 dagar hemma så har han redan lagt på sig det igen. Jätteskönt att amningen fungerar så himla bra :D
    Sen kan väl tilläggas att så stora bröst som man har nu kommer man väl aldrig få igen hahahaha riktigt bomber :D :D

• Snart så....

Moppy: de måste fylla på epiduralen för att det ska verka under längre tid och de satte ju in dropp för att värkarna skulle bli tätare/kraftigare.

Fick mest epiduralen för att jag skulle få vila en timme och få ligga ner.

• Snart så....

Liten: usch vad dåligt av ditt jobb men tänk på vad du kommer njuta av att vara hemma med er bebis istället.

• Snart så....

Nu ska jag passa på att fixa lite hemma innan lillprinsen vaknar igen.

kram

• Liten med Mindre

Njuta av att ta det lugnt INNAN jag går på ledighet - kan ju inte riskera att vara utarbetad. :D

Njuta av att vara hemma, och ev fundera över nytt jobb mot slutet av året. (Ska väl försöka att inte bete mig alltför illa så att jag förlorar det jag har. Kan vara så otroligt långsint när någon sårar mig.)

Ta väl hand om din lilla bajsmaskin Snartis. :)

• Liten med Mindre

nytt jobb mot slutet av nästa år alltså...

• -August-

Liten - sorry, jag missfortod ditt jobbinlagg. Missade nog sarkasmen... Fy tusan vilken trist avslutning for dig. En ljuv och naturlig hamd ar i a f att kolla runt. Man brukar saga att det inte finns nagon som ar sa lojal pa arbetsplatsen som en nybliven mamma. Ja, det far galla det nya stallet .

• Oms

snartis - gratis igen! din förlossning låter lite lik min även om den var mkt snabbare och att jag slapp sugklockan iaf. sprack du ngt? skönt att höra att allt e bra!

A.M - då var det dig jag såg på tv4 i morse innan jag åkte till jobbet, satt just o funderade om set var ngn man kände härifrån:) du såg oförskämt fräsch ut för att ha komit ifrån en möjippa:)

• A.M.

Tack Oms! Jag kände mig allt annat än pigg ... när jag väl kom hem och i säng så valde Livia att ha en av sina jobbigare nätter ... 3 timmars sömn ... Men nu har jag haft min "two-minutes-of-fame" i alla fall!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!