• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • BrudSommar2006

Tur att vi har dig Vickan, får titta på länken senare när bebisen sover.

Har förresten varit på Babyland och köpt babygym eftersom alla övertalat mig att det är så fantastiskt. Ja hon låg väl där i en halv minut åtminstone innan hon blev ledsen så det var ju tur att det bara kostade 600 kr...

• Piggelin1

Go' eftermiddag!

Hmmm, vart ska jag börja...

Snartis - TACK för att du delade med dig av din upplevelse. Lät som en riktig kämparinsats! Maratonlopp - släng dig i väggen
    Häftigt det där att smärtan försvann direkt när han kom ut! Kul att han är "lika vild" utanför magen som innanför

Min bebis snurrade runt som tusan hela dagen igår & först sen på kvällen kom jag på varför - hade planeringsdag med jobbet igår & vi smällde alla i oss mängder med Ahlgrens bilar & Polly. Bebisen fick väl värsta sockerkicken.
    Fick förresten ett bar tips av min BM igår morse när jag var på kontroll - detta med att bli lite nojig om h*n är ovanligt lugn en dag - då ska man dricka ett kallt glas riktigt söt saft, då börjar de röra på sig av sockerkicken. Ligga på mage & göra det trångt för bebben var hon mer tveksam till. Ett annat tips var att man "ska" känna av bebisen ca tio ggr per dag - då är allt frid & fröjd. Lite sådär mellan tummen & pekfingret alltså.

Liten Vilka knäppgökar du har på ditt jobb!! Hämnas tillbaka genom att göra bara det absolut nödvändiagste (du var ju utarbetad som sagt...! ) fram tills din mammaledighet & sen hittar du ett nytt jobb lagm tills att du ska börja jobba igen!

Vi Gbg:are får pigga upp dig den 8 sept på Incontro/Gothia Jag har varit på Incontros söndagsbrunch flera ggr & den är kanon, så maten på lördagar borde ju rimligen spela i sammma liga! Yummie! Det brukar vara en hel del folk på söndagar & en av gångerna bokade vi (när vi var många ), men vet inte om det är ngn rusning på lördagar. Om man vill boka på söndagar, så har de två sittningar, dvs en tidig & en sen, men det kanske inte är så på lördagar. Man kan ju alltid ringa & kolla? Jag har Vänners mailadress & nu har jag ju din med, Liten - så det är väl bara Pirr som saknas då? Såvida vi inte glömt ngn annan förstås. Kommer förhoppningsvis att träffa Muggles & Moa ngn av de närmaste dagarna, jag rekar med henne då - men om inte annat så får hon följa med nästa gång istället! Lite tufft att joina med en då två veckor gammal bebis misstänker jag...

MrsB - vilken jätteinsats du gjort (super!) & JÖSSES vad många det är som är med på listan numera!

AM, ska spana in Vickans länk med dig så snart jag har möjlighet Lät som en kul möhippa! Är det nu på lördag som du gifter dig?

August - goa drömmar du hade häromnatten Intressant det där med olika rekommendationer i olika länder för gravida. I USA är de mot kaffe/koffein mräkte jag när jag var där - men det är ju knappast ngn större risk att dra i sig deras kaffe - så svagt som det är redan från början?! Släktingarna vi bodde hos körde dessutom en blandning av 50/50 caf & decaf... Tur att det fanns Starbucks lite varstans, så att man kunde få i sig en hederlig espresso då & då

Telis - vilken fin doppresent du hade hittat förresten!

• Piggelin1

Hej hej,
    ngn hade skrivit innan om ÄL-uppladdning med MittValKvinna - då kom jag att tänka på ytterligare ett tips från min BM igår. Hon rekommenderade Apotekets egna märke Vitamineral Kvinna (tror jag att det hette) med lila lock. Samma innehåll, billigare plus att man får allt i EN enda tablett per dag istället för TVÅ st MittValKvinna per dag. Så vill man vara lite ekonomisk, så kör på det istället. Köpte det själv igår - kalciumet & magnesiumet ska tydligen vara bra när man får kramp i vaderna - som jag har fått mera av nu på sistone.

• Lapinette

Piggelin - tack för vitamintipset. Jag försöker komma ihåg att ta Mitt Val Kvinna men den är nu slut så då kan jag ju gå dit och köpa den där andra, Vitamineral istället.

Annars har jag inget att komma med utan sitter här på jobbet och arbetar flitigt förutom just nu då jag försöker äta en nektarin utan att slabba ned hela bordet...dvs en omöjlig uppgift.

• Piggelin1

AM, nu har jag sett dig på tv4-klippet
    ...och dessutom fått svar på min fråga när du gifter dig! Stort lycka till på lördag

• Telemarkgrrl

Åh tack Piggelin för kommentaren om doppresenten! :p:p

• Telemarkgrrl

Dessutom är det mer folsyra i Vitamineral än i Mitt val och det är ju också bra!

• mugglesfan

Hej hej! Vill så gärna läsa ikapp lite mer - låter som om Snartis varit inne nu. *nyfiken* Men hinner inte just nu. Har bara skummat denna sidan...

Förstod på Piggelin att Page varit inne! Vad kul att du inte övergav oss för alltid!!!

Vi ska strax ut och inviga barnvagnen. Behöver nya bindor (trots att jag inte blöder speciellt mkt vilket är skönt men de där jag köpte innan förlossningen är slut nu). Och så behöver vi mer varma kläder till Moa nu när det plötsligt blev lite kallare.

Jag ska försöka hinna kika in ikväll. Amningen funkar bättre nu iaf - sååå skönt!

Låter intressant med 8/9 - det är ju en lördag va? Då kanske jag kan följa med (får lära mig amma lite mer diskret först bara ) för då kan ju min man också följa med kanske? El är det bara tjejer som gäller?

Kramar i massor till alla!

• pirr!

Piggelin- min mailadress är pirr78@yahoo.se

Redan sugen på dessertbuffén. Snacka om sockerkick för mindre och din lilla (vad kallar vi den?) och förhoppningsvis kanske även pyret hos mig som då kommer att vara 11 + 3..

AM kul att se dig !

• pirr!

Muggles- jättekul om du kommer!!

Ha en skön invigningspromenad!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!