• LKU

Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2

Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
    Varmt välkomna flickor

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
  • Rosenhaga

LKU,

Det blev inte riktigt tillfälle för att snacka ommöblering i köket för vi pratade om Arto Paasilinnas böcker istället - jösses, vilken författare!

Jag tror nog att jag helt enkelt gör det en dag så får vi se vad han tycker, går ju alltid att möblera tillbaka. Behöver bara beställa en bänk, eller se om de har något bra på IKEA.

• Princessdiamond

vi har sålt soffgruppen idag!!!! :)

• Fru Henax

Gissa vad jag har gjort idag idag?! VARIT PÅ STRANDEN!!! Solat och badat! Sååå skönt!!!

Hoppas skiner överallt i detta avlånga land samt i långtbortistan så att alla ni andra också njuter av SOMMAREN!

• LKU

Fru Henax

Glädjs med dig vännen, låter helt underbart Tyvärr så har solen lyst... med sin FRÅNVARO här i Göteborg. SÅ LEDSAMT Gick ut och gick en prommis när det var uppehåll, visserligen jätteskönt eftersom det är +20 men sen började det förstås regna så man var rätt blöt när man kom hem. Trist. Verkligen skittrist. Börjar man tröttna på detta eller börjar man tröttna??? JAAAAA!!! Och sista-minuten-resa till Malta kostar väl 10,000 eller något nu med detta väder... *tjurar*
    Jaja, nu är det lördagkväll och jag har precis ätit hemmagjord pizza och nu sitter jag och fixar med bloggen och zippar lite rött Får ju göra det bästa av det liksom... inväntar firning av Victoria kl.21 Tant som man är vill man ju förstås titta

Massa kramar till goa Henaxen

*lyfter lite försiktigt på ena axelbandet på Henax linne och ser att hon blivit jääääättebrun* AVIS!!!!

• Eurolady

*Pustar ut och tar en klunk öl*

Nu är vi tillbaka från vår fullspäckade dag. Men det var en bra dag, på det hela taget. Fick tag på min doftranka (doftar verkligen gudomligt) papper till festhäftet (som vi ska ha inne i häftet, omslagspappret har vi fortfarande inte hittat) present till kompisen vi ska till imorgon, pratat med fotografen och köpt kött som ska grillas imorgon! Så när vi kom hem var vi helt slut och slocknade sängen i en timme. Ganska skönt det med!

Nu håller killen på att marinera köttet inför imorgon så ska vi ta tag i festhäftet och förhoppningsvis göra klart det ikväll. Skulle vara jätteskönt om det blev så, kan jag säga.

LKU, ledsen att du inte har fått någon sol idag! Stackare!!! Det var så himla skönt här med lite sol i fejset igen!

Undrar hur glad Gabbies är på en skala just nu?!?!?!

• Rosenhaga

Alla verkar ha haft en härlig dag! Själv åkte jag till hundgården med vovven så han fick träffa sina kompisar och därefter tog jag en sväng till Korean Food på Luntmakargatan i Stockholm. Tur att jag åkte dit idag för de stängde för tre veckors semester sedan! Maken fick en impuls häromdagen och hittade lite koreanska recept på nätet. Vi gillar koreansk mat men har aldrig lagat det själva tidigare, men idag var dagen D!

Sitter nu här så himla mätt och belåten. Attans vad gott det var - och så enkelt! Satte igång riset i riskokaren (kör fullkornsris numera, smakar bättre och är nyttigare). Sedan var det bara att hacka och skära och blanda på i olika bunkar. Ska inte trötta er med receptet men om någon är intresserad så har jag lagt ut det här:

rosenhaga.bloggspace.se/

*klappar mig om magen - mätt och belåten*

• Meddelande borttaget
  • LKU

Se där ja, nu åkte man in i filtret så det rykte om det!!! Attans, jag som skrivit så långt och bra... *sur*

Gör ett nytt försök då:

Eurolady
    Låter som ni hunnit med det mesta i dag. Bara festhäftet kvar, men det får ni ta mellan klunkarna då, hihi Du verkar så duktig på sånt pyssel så du ska se det går som en dans Ja, himla trist inte solen visade sig alls här i dag, men har sett på 5-dygnsprognosen att det SKA komma sol på onsdag och JÄ.. om det inte blir så då!! Eller jä.. och jä... lite svårt att puckla på vädergudarna förstås...
    Kram på dig vännen

Rosenhaga
    Spännande med koreansk mat, måste genast besöka din blogg och "stjäla" receptet. Jag är STOR fan av japansk mat för övrigt, tycker den är så otroligt fräsch, oftast mycket wokade grönsaker med olika såser och både nyttigt och gott. Och så ÄLSKAR jag sushi Lät så mysigt att vovvsingen fick träffa sina kompisar. Krama honom från mig också. Kram till dig med såklart!!

Såg att "Ogifta par-en film som skiljer sig" börjar nu på ettan. Är det den där Peter Dalle säger den klassiska, underbara repliken... i ett bråk med frun:

Hon: Vad begär du av mig, hur vill att jag ska vara då??

Han: Vad sägs om K*T, GLAD och TACKSAM????

:-d

Nu får vi se om censuren är snällare när jag satte en liten stjärna där... hmm, kanske bäst man kopierar hela texten INNAN man postar den...

Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2