Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
ahaaaaaaaa, detta liptonpaket har jag med fått för längesen!!!
men menar du att den var tom??? min varfull med tepåsar av olika smaker!!! :o
vad skumt!
jag som hoppades att du hade fått ett paket fullt med uppskattning för vad du gör när du sjunger :)
uppskattning får du ju ändå men jag menar en extra sak så där ;)
FruHelene. Alltså inte lådan med 4 tepåsekartonger, utan premien för att man skickade kort o sms o sånt. En sån telåda i trä som man lägger alla tepåsar i istället för att ha femtielva paket med tepåsar.
ahaaaaaaa, DEN? ok! :D
Jag är jättetrött. Hur ska jag orkar göra nåt? Jag har för mkt att göra. Gah...
*ställer mig upp och applåderar och bugar inför den nya mästaren i långa inlägg*
Cantaton, det där var nog det längsta inlägget hittills!!! Gratulerar!!
Och välkommen in i klubben!
Som svar på dina frågor: Nej, det har inte känts så nervöst med klänningen sen jag visste att den kommit till butiken. De har vetat mitt bröllopsdatum hela tiden och jag har kännt att jag har kunnat lita på att de ska leverera i tid, annars skulle de nog inte överleva som bröllopsbutik!
Ang polisen, så, ja, de är lite konstiga. Och när det står "brott kan ej styrkas" så kan det betyda så många saker. Bara ett vittne är sällan tillräckligt, utan man måste ibland ha någon sorts stödbevisning. Nu vet jag i och för sig inte vad du råkat ut för, så det är lite svårt att säga i ditt fall, men ibland läggs ju utredningar ner för att brottet anses så ringa och man helt enkelt inte har tid att utreda det. Och då ser det ju snyggare ut att skriva "Brott kan ej styrkas". För övrigt kan jag tänka mig att anledningen "brott kan ej styrkas" används ofta när det finns olika mindre anledningar till att man lägger ner en utredning. Vad gäller FruHelenekls bror så har jag lite svårt att förstå om de har lagt ner utredningen pga att "brott kan ej styrkas" när han har blivit knivhuggen (då finns ju sannerligen bevis) om det inte är så att polisen misstänker att han knivhuggit sig själv. Däremot kan jag i ett sånt fall tänka mig att de lägger ner fallet för att det är svårt att bevisa vem som var gärningsman/kvinna.
Puh, nu fick juristen i mig arbeta lite! Det var längesen ...
Jag kan på sätt och vis förstå att mitt lades ner, o just för att det nog var så ringa. Men håller med om att nedläggningen om knivhuggen var konstig.
Just den polisanmälan handlade om att grejer för 13-14 000 hade stulits ur mitt rum hemma hos mina föräldrar när jag kom hem från Frankrike. En man hade knackat på (bara syrran var hemma) och sagt att jag hade sagt att han kunde komma och hämta lite grejer hos mig. Det hade jag visst inte... så på ett sätt hade han ju blivit insläppt, men han hade ändå inte rätt att ta grejerna. Dock inget som hade något större värde för mig i sig, så ingen större skada skedd, men det var en del av en större härva. Han stack med 40 000 kr, och skickade några hotbrev också. Dock lades alla anmälningar om olaga hot ned, då det uttryckligen måste stå "Jag ska döda dig", det räcker inte med att nån tar sig in i huset, sticker med grejer för 13-14 000, tömmer ett konto på 40 000 och skickar brev med uttryck som "Om du säger något kommer jag med ett baseballträ". Tyvärr måste man göra separata anmälningar, och på sätt finns aldrig nån helhetsbild med i spelet... o denna man pluggar (pluggade?) till lågstadielärare... o har tidigare varit nazist.
Hallå där - vad hände med solen?! Här var jag alldeles lycklig imorse, nästan att det var för varmt att äta frukost i solen.
När jag kom till jobbet så började det regna och slutade inte förrens jag åkte hem. Vissa dagar bjuder på mer väder än andra. ;)
Har varit inne helt på gasolgrill med har ändrat mig - det är godare med kolgrillat. Men stoooor grill vill jag ha och sådan där man kan köra BBQ i. Visst verkar det härligt!
Osannolikt, vilka historier rättsväsendet bjuder på...
jaa, min bror hade varit ute på krogen och satt utanför en kebabgrill på ett trappsteg o åt sin kebabrulle när två-tre st från annan härkomst attackerade honom med en kniv rakt i huvet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
det fanns vittnen som sa att det var killar från ------ och att de var kända för polisen. "jaha men vad lätt det här blir för dom då rå, liksom bara lägga till det på deras meritlista"
näää då! då fick brorsan en lapp efter ett tag där det stod att det var nedlagt pga brist på bevis eller nåt liknande!
Jag var med honom på polisstationen för att dokumentera skadorna = ett 13 stygns långt ärr över hjässan!
Inte ett skvatt kommer hända dom nu då fallet är nerlagt... Det känns tryggt och skönt...INTE!