Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Men jag måste gå och hämta ut paketet på Vi!!
Skrev ju igår att jag hade massor att skriva. Ska försöka få ur mig det nu. :p Tror att jag kommer ligga rätt bra till i inläggslängdstoppligan när detta meddelande är färdigskrivet. ;) Bara mina stolpar tar upp en halv A4-sida (med mycket luft visserligen...) :o
Fattar ni hur ofantligt mycket ni har skrivit medan jag varit borta? :o 2/3 av denna tråd har kommit till under tiden för min vistelse i Frankrike. Som ni förstår kände jag därför att ikappläsning var ett alldeles för stort projekt, och från början tänkte jag inte backa en sida. Men det här är väl tråden för nyfikna flickor?! :D Klart jag backade ända tillbaka till mitt senaste meddelande, där nångång i slutet av juni. Har givetvis inte läst vartenda ord på varje sida, men tror mej ha uppfattat de största och viktigaste händelserna. Om inte annat får ni hemskt gärna uppdatera mig.8)
Gabbies, grattis till hippan! Vet inte om du skrev vad du fick göra, kan du berätta lite för mig? *Nyyyyfiken* :p
Euro. Hippa även här har jag förstått, och den såg jag en hel redogörelse för! Lät som du fick en fin dag, som passade dig. Precis så som det ska vara. :) Kul att du äntligen fått hem klänningen, nu är det ju inte långt kvar! Kändes det inte nervöst att vänta så länge med att få hem klänningen? Hade nog jag tyckt :)
Angående ditt hår. Pärlor låter vackert, men om din tanke var blommor från början vill jag bara påminna om att inte alla blommor är kritvita :) Det finns de blommor som säkert matchar klänningen också. ;) Kanske till och med en kombination av pärlor och blommor kan vara fint? (Sorry, är lite småpartisk när det gäller blommor. Är ju praktiskt taget uppvuxen i blomsteraffär.. 8) när jag var sjuk och behövde följa med mamma till jobbet fick jag ligga på Amsterdammärkta kartonger med gerberabilder på :D).
Heleneli. Förlåt för att jag aldrig välkomnade dig! :( Jag var inte helt ?inne? i tråden igen efter min frånvaro. Hjärtligt välkommen! :D :p 8) Efter dina inlägg att döma verkar du vara precis en tjej för denna tråd. ;) (Nästan så jag höll på att utropa: ?En till ostbågetoka! Som om det inte är nog krig om sådana (ostbågar) redan!!?) :D
När det gäller vigseln... angående hedrandet av bortgångna släktingar är jag också för alternativ 1 & 3 ? min faster hade alternativ 1 på sitt bröllop, fast jag tror det var min pappa eller någon annan som tände ljuset (för min farfar) och inte brudparet självt. Dessutom lät vi farfar ta del av vigseln genom att en av sångerna under vigseln tillägnades honom (?Stilla ro och nära?). Såg att du någonstans nämnde ?För att du finns? till vigseln. Den är jättevacker. Jag har redan sjungit den på en vigsel i sommar, och ska sjunga den på ytterligare två eller tre.... plus på konserten på fredag (oj, imorgon alltså...) :)
Och så var det Hurghada, ja. Liksom flera av de andra sagt tror jag att mycket handlar om inställning och förväntningar. Jag åkte dit för att koppla av och ligga på stranden ? då var det kanon. :D Det var soligt jämt, varmt, fin privat strand med fina flätade parasoll, aktiviteter för den som behövde röra sig (beachvolley, boule, strandfotboll, vattenpolo, vattengympa osv). ;) Nu bodde jag på Siva Grand Beach, och såg att du ska bo på Grand Resort (var det va?). Hur som helst ligger de hotellen nära varandra, och du kommer att ha nära till vingguiderna och välkomstmötet från ditt hotell om du åker med Ving. Hela området runt hotellen är i stort sett nybyggt.
Det enda som finns är hotell, hotell, hotell och några enstaka affärer. Vill du handla är det bättre att du åker in till ?stan?. Stan är uppdelad i tre delar; den ni kommer att bo i, gamla stan och en tredje del. Jag har aldrig varit i gamla stan, men varnades för att åka in dit ? både av ?underhållarna? på vårt hotell och av några norrmän jag pratade med (som hade varit där). Försäljarna är tydligen alldeles för påiga. Men jag vill påpeka att de är rätt påiga även i den andra stadsdelen. Och man kan lätt fastna länge i en butik, för att de har så mkt att visa och för att man måste pruta (de går ut med ungefär dubbla priset mot vad något är värt). :[
Förhandla alltid om priset med taxichauffören INNAN ni sätter er i bilen! Ni kommer att bo några hundra meter längre från den stadsdelen än vad vi gjorde, och för oss kostade resorna mellan 30 & 50 egyptiska pund. (30 med minibussarna och 50 med gul taxi ? och detta är pris efter prutning.) Om man inte dealade innan hamnade räkningen på ca 120 pund. (1 pund är cirka 1,30kr).
Mycket i arbetarnas löner hänger på dricks. Kan ges i vilken valuta som helst. Brukligt är en 5-krona. Om ni åker in till stan var försiktiga med vad ni äter. Grönsaker bör undvikas. På hotellet var dock maten okej. Så länge man tvättar händerna... Rekommenderar ändå att ni tar med immodium. Sedan typ våtservetter, alcogel (som jag såg att du tänkt på), åksjuketabletter om ni vill ut på sjön och någon blir sjösjuk lätt, huvudvärkstabletter om någon av er kan få jobbigt med solen, efter-sol-krämer och fuktkrämer (oj, vad huden behövde det!).
Angående utflykter. Snorklingturen till Mahmya (eller hur det stavas) var jättehärlig. Korallreven var underbara! :D:D:D:D:D:D:D:):):):):):):p:p:p:p Vi åkte aldrig till Luxor eller pyramiderna, då man åker från hotellet 01.30 på morgonen och kommer tillbaka 23.30, och större delen av dagen spenderas på bussen. :( Mina släktingar som varit där sa alla att den resan inte var värd det, bara för att gå in i en stenbyggnad som var lite annorlunda uppbyggd. Maten i sig var inte så märkvärdig. Men bönröror och sådant var väldigt gott. Tyckte bäst om luncherna. Om ni vill bort från hotellet någon dag var restaurang La Luna (italienskt) bra. Den ligger i den andra stadsdelen jag pratade om. Deras förrätter är enorma! :D:D:D
FruHelenekl. Skönt att spelningen på bröllopet gick bra! :) Såg att du ?sett alla filmerna? om Shrek. Även trean som inte kommit ut? Om inte kan jag rekommendera den. Den var söt!!! :)
Frunågongång - 7 maskiner tvätt, bra jobbat!! :D Skulle nog jag också behöva. 8) Tack för gårdagens frukost! Idag gjorde jag varma mackor till frukost ;) Ha så mysigt i Frankrike (antar att ni redan åkt vid det här laget).
Princess (och FruNågongång). Såg att du frågat var jag tagit vägen. Är här nu! Oooh ny bil! Spännande! Vad blir det!?!? Nyfiken nyfiken nyfiken!
LoveU, hoppas du fick en skönt semestervila där efter vigseln, o att du o din MAN fick (och får) mycket tid ihop. ;)
Rosenhaga ? värst vad flitig du var på morgonkvisten igår! Fattar dock fortfarande inte var du hittade den där solen imorse! :? Jag ser vitt, vitt, vitt på himlen. Och hör en massa drippdropp. :(
Henax ? jobbigt med rören! Men jag håller med om att det är värt att vänta! Våra rör frös och sprack ett år, och hela källaren översvämmades. :[ (Just när vi höll på att bygga om entrén på nedre plan, så att vi använde källaringången som ingång. Dörren var belamrad med is, så jag fick ringa mamma som skickade efter sin snickarkusin, som kom och bröt upp dörren med kofot efter mycket om och men). Mkt i källaren blev förstört av det upp till knäna djupa vattnet. Vet att flera i tråden råkat ut för liknande incidenter. Var väl inte så länge sedan vi pratade om det?
LKU ? du är go :)
Vet att det är några jag inte har omnämnt här, så jag ger en bamsekram till er alla! Jag har som sagt bara snappat upp lite här och där.
Allmänt kan jag konstatera att det varit mycket chokladsnack medan jag varit borta. ;) Kan låta meddela att den godaste vita chokladen finns i Taizé. Den är ljuvlig!! En morgon åt jag upp en hel chokladkaka till frukost *oups* För övrigt består faktiskt frukosten i Taizé av en minibaguette, ett litet smörpaket, en kopp varm choklad och en CHOKLADBIT!! Det ni! :D:D:D
Funderar på vad jag ska ha på mig på konserten imorgon. Det är kärlekstema. Bör jag ha röd klänning? :?
När jag kom hem igår tog jag hand om den lilla högen post som låg på dörrmattan när jag kom in. Ett brev var eftersänt. Blev lite konfunderad när jag bott här sedan i oktober och inte brukar få särskilt mycket post eftersänd. Öppnade kuvertet, och i det låg ett kuvert från polisen. De om några borde väl ha min adress??? Blev sedan lite orolig; vad ville POLISEN mig? När jag öppnar kuvertet är det ett beslut om nedläggning, av en anmälan jag gjorde typ 2005-07-11. Eeeh, har de tagit två år på sig!?!?!? Jag trodde att fallet var nedlagt för länge sedan när jag inte hört något. Motiveringen löd ?Brott kan ej styrkas?. Jag hade ju för sjutton vittne. *grums* Men sak samma, jag är glad att hela grejen är nedlagd, för allt har lugnat ner sig, och jag hade inte orkat ge mig in i karusellen igen ? två år senare.
*tittar tillbaka på meddelandet* Oj, det kanske blev lite föööör långt. Sorry :/ Men jag har iaf försökt spränga in lite smajlisar.
:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p
Nu har ni lite att läsa, då kanske jag skulle bege mej ner till Vi och hämta det där paketet.
imorgon hämtar vi vår lilla miljöbil :)
en peugeot 107 :)
Cantaton; åååååå härligt med röd klänning!1 me like!! jag är ju ganska mkt svartklädd men är det en färg jag älskar så är det blodrött!!! :p
Du blir säkert jättefin i det!!
Så, häng inte här i tråden nu, spring ner till Vi o galoppera tillbaka! :D
Förresten; Vad skumt att polisen skickade det där nuuuuu!!! Det brukar ju inte ta så lång tid!! Min bror blev knivhuggen förra sommaren o det är redan nedlagt trots vittne!!!!!!!! Helt sjukt är vad det är!
Hoppas konserten går bra imorgon....klart den gör :p...
*öppnar en vit kartong som väger sådär halvmycket*
*helene gnuggar händerna o spärrar upp ögonen av spänningen*
Den innehöll det enda jag kunde ana. En telåda från Lipton. Jag trodde ju dock att den skulle vara full med te också, men det var den inte :( Fast lådan var väl fin i och för sig. Frågan är var jag ska göra av den i min lilla lägenhet :?
Princess, spännande!! :) Så härligt med ny bil! (ska jag säga, som aldrig har ägt nån bil...)
FruHelene, jag är ingen röd människa egentligen. Bär aldrig rött. Men jag har en röd klänning, som min faster köpte till mig när jag skulle sjunga på hennes bröllop. Och på nåt sätt känns det ju som att kärlek går i rött.
Polisen är konstig.