Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Morr'n på er!
Solen skiner och det är varmt, underbart för själen. Ikväll kanske man kan grilla? Hmmm....måste visst köpa ny grill, benen trillade av på den vi har. Vad säger ni? Ska man ha en sådan där stor grill med lock så det går att göra BBQ och grilla med indirekt värme? Är det någon som har provat?
Nu kilar jag iväg men vill först bara glädja er med att det var himla soligt och varmt att äta frukost i solen - äntligen!
God morgon!
Rosenhaga, du ska definitivt köpa en klotgrill!! Så himla bra.
Om det blir lågor när man lägger på köttet, så är det bara att lägga på locket så kvävs de.
Man kan reglera värmen genom att öppna spjäll nertill och släppa in mer syre därifrån (värmen stiger) eller stänga samma spjäll (då blir det lite svalare) Och som du själv säger, fenomenalt om man vill grilla något långsamt, tex en hel stek av något slag.
Så köp, köp, köp idag!
Bara två arbetsdagar kvar, sen är det semester!!! Snacka om att man längtar till imorgon kväll ...
Rosenhaga, var hittade du solen!? *letar bland molnen*
Insåg just att min trötta hjärna i morse inte tänkte så långt på Rosenhagas fråga. Det var ju givetvis ingen klotgrill du frågade efter!
Ibland är man lite trötta, alltså!
Jag tycker du ska testa en sån där stor, cool grill. Har inte använd en sån själv, men har sett de användas och tycker de verkar alldeles förträffliga. Ska du köpa en med gasol då, eller tänkte du fortsätta med bricketter?
Letar också febrilt efter den där solen ...
Svågern har gasgrill o påstår att det är oslagbart - men jag undrar jag om inte doften är en såpass viktig del av det grillade att det är svårt att ge upp det?
Mäh, nu regnar det till och med!
O nu trillade ett brev in genom postfacket. En paketavi. Spännande, undrar vad det kan vara!
Cantaton; men.....sådär kan man ju inte skriva....då blir man ju dödsnyfiken ju!!! :o:o:o:O:O:O:O:O
*smyger försiktigt in till Cantaton o gömmer mig bakom gardinerna för att se vad som är i paketet*
PAKET!!!!