Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
EL: We Looooooove långa inlägg!!!!
Japp, princess, en annan har det bra på den fronten! Framförallt eftersom jag sjlv inte ens kan sy i en knapp som lossnat!
En annan valde ju träslöjd i högstadiet ...
Gud så roligt med dd tema :) Älskar maskerader och att klä ut mig, även om det inte alltd är lätt :)
Idag gjorde jag en supergod spagetti som jag hade till kyckling som jag marinerat och kört i ugnen.
Men åter till pastan :) här kommer receptet: (vi hoppade dock över basilikan)
Tunn Spaghetti med citron
Ingredienser:
Receptet är för port.
400 g Kungsörnen Tunn Spaghetti
2 st pressad citron
1 dl vatten
1 dl olivolja
1 st vitlöksklyfta(or)
2 dl parmesanost, riven
1 kruka(or) basilika
salt och peppar
Typ av rätt:
Huvudrätt
Tillagningstid:
Ca 20 min
Huvudingrediens:
Pasta
Ursprung:
Italiensk
Tillagning:
1. Koka spaghettin enligt anvisning på förpackningen.
2. Vispa ihop citronsaft, vatten, olivolja och pressad vitlök.
Blanda i riven parmesanost och hackad färsk basilika.
Smaka av med salt och peppar.
3. Häll såsen över den nykokta spaghettin och blanda om.
Servera genast.
ja men annars är det bra här i sthlm. kurade ned mig i soffan när jag kom hem och tittade på hundtricket, rätt söt film :) Sedan blve det då matlagning. Nu kikar vi på ID och sedan blir det nog csi.
Hoppas ni andra kryar på er och mår bättre imorgon. Blåser bort de onda bacillerna :)
Kram kram så länge
Fru Någongång, det där lät mumsigt!! Och jag som är proppmätt!
12:e i morgon. Sista dagen att momsredovisa. Är jag klar med det då?! Nej. Har jag ens börjat?!
Nej.
FYYY, mig!!!
Skönt att höra att det inte bara är jag som är lite lat på jobbet när man har supermycket att göra!
Jag har noterat ett personlighetsdrag hos mig själv. Jag är rätt så stresstålig, det visste jag redan innan, och blir väldigt fokuserad och jobbar bra när jag är under press. Däremot, har jag märkt nu, att när jag har en miljon saker att göra som alla borde typ göras nu, blir jag nästan apatisk och vet inte i vilken ände (eller snarare hög) jag ska börja och gör istället ingenting! Inte bra! Måste bli ändring på det!
Ska nog ta och gå igenom lite saker inför en resa jag ska göra nästa vecka. Ska tillbaka till min gamla stad Strasbourg för ett möte på Europarådet. Ska bli kul, framförallt eftersom jag bara behöver vara där i 3 dagar! Ska även träffa en massa olika personer för att diskutera samarbete med nuvarande arbetsplatsen och det är de mötena jag behöver förbereda.
Se, vad bra det var för mig att gå in här på arbetstid och skriva! Nu har jag fått skriva av mig lite frustration och dessutom kommit fram till vilket min nästa arbetsuppgift ska vara!
Eurolady
Tack för infon även från dig gumman, hmm, tja kanske får ta och prova om det där Facebook är något att hänga i julgran! Roligt att presenten blev en höjdare, men vad var det jag skrev?
Japp, visste vi väl redan innan att Favorit-Faster Euroladys present skulle göra succe!
Fest med DD-tema låter hyseriskt roligt, kommer värdparet att ha tränat in dansen då? Vilken schysst make som ska sy klänning åt sin fru!! och som KAN sy en klänning, bara det. En annan valde också träslöjd, men när man blev tvungen ha syslöjd slutade det med en SVAG 2:a för LKU!!!
Så fort det är något av "syslöjdsslag" som behöver göras i hemmet åberopar jag denna SVAGA 2:a som ett starkt vägande skäl till varför jag EJ är lämpad för uppdraget
Ha en bra dag söta Eurolady
PUSS o KRAM
*budar över en stor termos med Latte-vanilj och en ask Delicato-bollar samt några sköna schlager-cd som ger massa energi*
Fru Henax
Lilla gumman, ååh stackars!! *kramar om*
Men, du är ju så himla bra och duktig och smart så jag menar när du väl sätter igång med momsredovisningen så kommer det gå på ett kick tror jag! MEN, kanhända behöver du lite inspiration?
*budar över några sköna cd-skivor med inspirerande musik, en stor termos med Latte-vanilj och några hembakta bullar*
PUSS o KRAM
Fru Någongång.
Tack för recept, alltid välkommet!
love U
Krya på dig gumman!! KRAMAR
anne
Hallååå flickan, hur det i ännulängrebortistan?
Hoppas att du kommit tillrätta nu och hunnit packa upp och inreda lite så du kan sitta och njuta lite också. Och att det känns riktigt, riktig bra för dig. KRAM!!
Latte-vanilj är helt UUUUNDERBART GOTT!!
Kan varmt rekommenderas för er som ej provat. Det är inte så sött som det låter, utan blir bara lite mild, fin smak av vanilj.
Har kommit på att vanilj och coccos är himla trevliga smaker
Kanske mitt egna café ska heta? "Vanilj& Coccos"?
Näe nu dags sluta flumma och göra lite nytta
Eh, långa inlägg ja... TUR det är OK!!
Tisdagskramar till alla
LKU, vännen! Du är ju för gullig! Vanlij-latte, delicatobollar och schlager, vad mer kan en flicka önska?!
*häller i mig kaffet, vräker in några bollar i munnen och börjar spela schlager så kollegorna blir galna*
Förresten tycker jag café-idén låter toppen! "Vanilj & Coccos" var dessutom ett väldigt lockande namn. Om du får in choklad där på ett hörn, så har du en stamgäst redan nu! Choklad och cocos är väldigt gott tillsammans!
Älska CoCo från Marabou!
Kan förövrigt berätta att vi när vi var i Dominikanska en morgon såg några trädgårdsarbetare gå nedanför vår balkong och samla in koksonötter i en hög. Sen satte de sig med en machete, hackade ett hål i nötterna och hällde upp kokosmjölken i stora plastdunkar. Antar att det användes i våra Piña Collada vi drack senare. Sen drack de lite själva också, direkt ur nötterna! Verkade som ett ganska soft jobb, måste jag säga!
Det kanske man skulle ha ...
Eurolady
Söta vännen, roligt att det smakade bra och att skivorna höjde humöret ytterligare! Låter toppen att jag redan har en stamgäst, för GIVETVIS kommer den absolut finaste chokladen att finnas på mitt café! Och V.I.P (som ALLA i denna tråden är) får förstås kompis-rabatt... hehe..
Jag frestade mig själv när jag skrev det där så jag bara blev tvungen springa ner till fiket här brevid och inhandla en Latte Vanilj och gissa vad? Då har dom fått in någon ny sorts kaka, som kletig kladdkaka med vit choklad och nötter i. Vad är oddsen att LKU kunde motstå???
Inga typ. Sitter nu och mumsar HÖGST onyttig kladdkaka med vitchoklad o nötter. LOVELY!!
Lät för övrigt inte alls dumt med det där kokosnöts-jobbet...
Skulle jag gärna säga ja till