• LKU

Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2

Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
    Varmt välkomna flickor

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
  • Eurolady

Hej hopp alla glada, härliga, vansinnigt underbara tjejer!!!

Äntligen tar jag mig för att titta in här igen efter vår underbara smekmånad! Tar för givet att alla saknat mig gränslöst

Har suttit i säkert 40 minuter och läst ikapp de 27 sidor ni hunnit skriva sen jag åkte. *pustar ut och lägger ner pennan som ivrigt skrivit ner kommentarer till allt, tack Cantaton för det tipset i början av sommaren*

Fru Någongång: Stort grattis till bebben!!! Kul sätt att berätta för mamsen och papsen också! Förövrigt lät Frankrike-resan helt underbar och att lyssna på Andreas Johnson från lägenheten kan inte vara helt fel. Kan förövrigt tillägga att alla Camilla Läckbergs böcker är suveräna. Läste hennes senaste, Tyskungen, på stranden i Dominikanska och det var slut på 2 dagar! Kunde inte släppa den!!

Rosenhaga: Nyfriserad och som vanligt morgonpigg. Och dina dumplings lät väldigt goda. Cigarrer har jag och min make ( alltid lika kul att säga! ) börjat uppskatta mer och mer så det blev en del inköp av det under smekmånaden. Jag är dock liksom FruHenax något för ung för att minnas Stenmarksfebern. Men VM-94 minns jag glasklart! Förövrigt anser jag att det måste vara något allvarligt fel med någon som bara äter upp en halv skål ostbågar. Du borde uppsöka läkare omedelbart!

LKU: Stor kram till dig vännen som mår dåligt!! Vill så gärna att du ska hitta ett jobb snart!! Du är ju liksom världens härligaste och det är inte rättvist att du råkat ut för allt du gjort! Hoppas den nya frisyren hjälper lite. Du är säkert strålande vacker! Trevligt med familjen hos dig och jag kan verkligen se dig som lekledare! Och kladdkaka och rosévin kan aldrig vara fel!! Måste förövrigt berömma dig för din enorma förmåga att komma ihåg födelsedagar!!! Sanna vänner är guld värda, som du säger!! Och en sån är du. Har du hört Carolas låt Sanna vänner? Den är grym!!

Heleneli: Härligt att du också är tillbaka från smekmånaden. Ert bröllop verkade underbart, även om det var strul med Roslagsbananan. Och jag kan nog också tycka att man borde vara vuxen nog nu att kunna hantera knivar, men jag är inte heller riktigt betrodd med dem efter att ha skurit mig när jag diskade!

Cantaton: Är du fortfarande i LKUs hemtrakter?

Princessdiamond: Grattis till viktnedgången! Tatuera nacken? Nä, det skulle jag inte göra, däremot kanske på skuldran, men då skulle jag vilja ha nåt väldigt personligt och eget och det vet jag inte riktigt vad det skulle vara. Men såg så många dåliga tatueringar på Dominikanska, så jag har fått lite avsmak för det.

FruHenax: 3 timmars sol i Skåne var väl allt de fått i sommar? Då hade ni väl tur som var där just då? Förstår att det känns för j..igt att solen tittar fram lagom tills man börjar jobba. Hoppas du fick lite avkoppling i alla fall på semestern.

Love U: Härligt i Vegas, eller? Läsa böcker tycker jag är helt ok anledning till att inte vara här inne!

FruHelenekl: Härligt att sången på bröllopet gick bra. Och grattis till sångprojektet! Verkligen jättekul!!

Anne: Grattis i efterskott! Härligt att ha dig i Sverige igen. Såg faktiskt DN-galan på TV i tisdags. Vi kom hem vid 8 och efter att ha packat upp lite så sjönk jag ner i soffan, slog på TV:n och blev väldigt glad när det visade sig att det var DN-Galan! Go Kallur!!!

Gurans: Grattis i efterskott! Semester i Småland, var det blött eller? Fast kanske inte lika illa som FruHenax hade det. Snart kommer det tassa små fötter i ditt hem, gud vad härligt!!!

Gabbies: Satan vad du är bra på att vinna saker!!!! Kan du ge mig lite av din tur? Jag vinner aldrig något!!! Fast det är klart, jag har ju tur i kärlek!! Fast det har ju du med, så där sprack min teori ...

Puh!! Har jag missat nån, very supersorry!!

Själva har vi haft två helt underbara, fantastiska och slappa veckor på Dominikanska Republiken. Vi har i princip solat och badat i två veckor. Ska skriva mer på bloggen imorgon (eller i veckan) och även försöka lägga ut lite bilder på vår bröllopssida.

Sen vi kom hem i tisdags har vi tagit det lugnt, varit en sväng på landet hos mor och far och försökt behålla manana-inställningen från Dominikanska. Har gått sådär, men rätt så bra. Förut när man är inne i stan.

Börjar jobba imorgon igen och har faktiskt ingen ångest. Kanske beror på att jag inte riktigt fattar att jag ska jobba. Känns liksom inte så! Får se hur bra det känns imorgon bitti!!

Nä, nu ska ni få slippa mig ett tag. Vi ses imorgon, kan jag nästan garantera!

• helenekl

EL; åå vad kul att du är hemma igen!!

mäkta imponerad att du suttit o läst ikapp i 40 minuter!!!!!!!!!!!!! wow!!!

ska bli jättespännande att läsa om allt på din blogg samt se bilder, me love!! jag verkligen älskar alla bröllopsbilder!

härligt med sol o bad i två veckor, de är mer än vi haft i sverige :-O

härlig inställning till jobbe med, ska försöka få maken att ha samma (han gruvar sig som fasen)..ja visst är det härligt att säga MAKEN

ang sångprojektet så är det balsam för min själ;det är ju vad jag älskar att göra

Jamen vad mer ska jag säga; Välkommen till de giftas skara

KRAAAAAAAAAAAAM

• Rosenhaga

Eurolady,
    Cigarrerna från Dominikanska är tyvärr slut här men humidoren vi släpade hem är laddad med nya cigarrer!

Härligt att ni var nöjda och sol/bad och härliga stränder finns det gott om. Vi längtar tillbaka och kommer att åka dit igen inom några år.

• Fru någongång.

Välkommen hem Eurolday. Mästaren av långa inlägg är tillbaka :) Att du orkade läsa igenom och skriva kommentarer är beundransvärt.

Tack så mkt för gratukationen :) Har inte fattatt det ännnu tror jag.

Låter som ni haft en underbar resa. Får nog åka dit när bebisen när blivit stor :)

Nu skall jag till jobbet.

kram på er

• Princessdiamond

EL

tack! :)
    jo, nacken skall det bli.. men det dröjer ett par månader.. min tatuerare är fullbokad..
    har nu dock bestämt mig för en tatuering :D *känns skönt*

kram!

• Eurolady

Hej på er och tack för välkomnandet!

Sitter här på jobbet som en zombi och försöker få det att se ut som jag jobbar. Har gått igenom mina mail och dragit ut några av dem. Men vad ska jag göra nu? Huvudet står helt stilla! Mina kollegor bara garvar åt mig när jag hasar fram i mina flipflop och drömmer mig tillbaka till Dominikanska!

Tur att det snart är lunch i alla fall, då vet jag i alla fall vad jag ska göra!

• LKU
    :)

Euuuuuurrroooolaaaaadyyyyyy!!!!!

*springer fram och kastar mig om halsen och kramar för allt vad jag är värd*

Underbara FRUN är äntligen tillbaka!! Härligt, nu är tråden sig lik igen
    VARMT VÄLKOMMEN TILLBAKA gumman, du har varit VÄLDIGT saknad kan jag säga!!
    Längtat verkligen efter att få se alla härliga bilder från den stora dagen och få läsa lite mer om det hela.
    Hoppas det känns okej att vara tillbaka på jobbet och så. Gissar att man svävar på små rosa gaaaanska länge efter en sådan här resa (alltså både bröllop och den faktiska bröllopsresan)

STORT DIPLOM till dig för att du läst ikapp allting och lämnat kommenterarer till ALLA, otroligt starkt!!
    *impad*
    *budar över en stor kartong med Euroladys favvisar... vad? Delicato-bollar såklart!!*
    TACK för din fina omtanke vännen min, värmer. Ja, ibland undrar man varför det måste hända så tunga saker när man dragit med ett stort lass sk*t ett långt tag, men jag är väl efter omständigheterna vid hyfsat gott mod ändå. Man har lärt sig kämpa, alla lägen, alltid nåt!

I alla fall så är jag JÄTTEJÄTTEGLAD att du är tillbaka.
    ME LOVE du vet Och det känns skönt att allting gick bra på resan och så också. Nu kan man pusta ut. *ler*

Tusen pussar och kramar till dig
  • Eurolady

LKU, vännen!!!

Härligt att vara tillbaka när man får ett sånt mottagande!

Lovar att försöka skriva lite mer på bloggen och lägga ut lite mer bilder ikväll eller imorgon. Ikväll är det ju säsongspremiär av CSI, så vi får se hur mycket jag hinner/orkar med!

Du är go', du, min vän!! Häng i så ska jag göra mitt bästa för att muntra upp dig!!

• Fru Henax
    EL! Välkommen tillbaka! Härligt att se dig här igen!
    Ser med spänning fram mot ett uppdatering (ja, en lång sådan! ) i bloggen senare!
    Se nu till att inte jobba ihjäl dig den första arbetsdagen!!! Sätt dig ner med dina Delicato-bollar (Avundsjuk? JAG? Näe! ) och dröm dig tillbaka!
Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2