• LKU

Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2

Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
    Varmt välkomna flickor

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
  • Rosenhaga

Fru någongång,
    Fiskmås brukar jag använda i ett annat sammanhang.

"IQ Fiskmås".... dvs attans korkad person eller beteende.

• Rosenhaga

Gillar kanelbullar förresten. Fick en kanelbullefrossa i lördags och åt fyra stora rackare! (Som lunch på jobbet, hade glömt köpa med mig lunch.)

• helenekl

Herrejösses!!

Jag ska sjunga på ett medeltidsbröllop på lördag och har haft en körtjej för den fina stunden, men så ringde hon IDAG.....FYRA dagar innan bröllopet o säger att hon bangar!!! Jag trodde inte mina öron o fick världens ångest! Jag har såna krav på mig själv o mina framföranden så jag kände hur all luft bara rann ur mig :(

Döm om min förvåning när jag sen får tag i en tjej (sångpedagog o operasångerska) som gärna körar bakom mig!! :D:D:D:D

Jag vill lova att det känns helt ljuvligt nu o jag kan knappt sluta le! :D

Tack för dessa människor här i landet som gör saker för andra utan att kräva nåt tillbaka, de bara gör det för att de vILL :)

• Rosenhaga

Fru Helenekl,
    Det är märkligt hur något som först ter sig som en katastrof sedan utvecklas till något positivt - precis som i ditt fall.

Jag tillhör de där människorna som gillar talesätten och ordspråk. Här passar väl "Intet ont som inte har något gott med sig" in.

Lycka till i helgen!

• LKU

Fru Henax
    Attans , attans, attans!!! Kan liksom inte för mitt liv fatta varför inte du kommer in på bloggen när andra gör det. Va tusan är det som är fel????
    Hallå kan något tekniskt snille underrätta oss här!!!
    Klart du är en klippa på "P.E" stumpan-Henax, det har jag ju sett själv!!
    Har själv hållit på med lite nya bilder som jag lade ut i dag på hmm, bloggen... Fasen, får väl maila dom till dig eller något, så här kan vi ju INTE ha det
    No such can do Hoppas första arbetsdagen gick bra i går och även andra, i dag såklart och KRAM

FRUhelenekl
    Åh vilken tur att det ordnade sig, ja, jag säger som Rosen, "Inget ont som inte har något gott"...Klart det kommer gå galant gumms, du börjar ju kunna det där nu Rena proffset ju!! Kramiszar

Rosenhaga
    Kanelbullar är WUNDERBAR!! Köpte en sån där påse med mini-bullar och slängde i ugnen i dag, tänkte ta några till kaffet... NÅGRA ja, men det blev la typ nästan hela påsen ändå Dom är ju så små så man tycker man får ta många.. livsfarligt!!
    Hrm, som vi alla vet, "en minut i munnen, tjugo på låren"... OOOUUUPPSS!!
    KRAM

Nu blir det dusch efter härlig sol-dag i dag (ja ni läste rätt, västkusten har haft TOPPENVÄDER i dag ) och sen ska sambon göra sin goda goda köttfärsås så sen blir det gomiddag, mums.
    Softisch kväll väntar... skönt

och kram på er alla

• LKU

OJ va många smileysar det blev i förra inlägget Tur man befinner sig i världens bästa tråd, där man FÅR HA hur många smileysar som helst

• Rosenhaga
    :) ;) :) ;) :) ;) :) ;) :) ;) :) ;) :) ;)

*klappar mig på magen*

Mums! Vi åt dumplings till middag. Riktig snabbmat om man tar lite genvägar - vilket jag gjorde.

Fastfood a la Rosen är:
    djupfrysta dumplings från den koreanska affären, en katrulls med lite vatten och uppånedvänd skål som jag ställde en brödkorg på. I med lite dumplings och ånga på under lock.

Koreansk soja i en liten kopp, krispiga salladsblad och blad av mynta. Häll upp en kall öl.

Dumplings klara - tag en och lägg i ett salladsblad tillsammans med ett blad mynta. rulla ihop och doppa i sojan. Mmmmmmm......ums!

Sweet chili sås är gott att doppa i, det med.
  • Rosenhaga

Här sitter jag och smuttar på citronvatten och gnuggar gruset ur ögonen. Solen skiner och himlen är blå - det ser ut att bli en bra dag - skönt!

Ha det gott!

Svar på tråden Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2