Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Har inte hunnit läsa igenom allt, men skall göra det senare. Nu skall vi packa upp lite.
kram
Först av allt grattis till Eurolady och Heleneli! Vad skönt att det inte regnade bort för er.
Hemma igen efter svängen till Tyskland. Det klunkar om bilen. :) :) :)
LKU, vännen! Hur gick det med klippningen idag? (För det var väl idag?!) Själv gjorde jag en impulsgrej i Tyskland och ivrigt påhejad av maken. Jag gick in och klippte bort en halvmeter hår.
Så snyggt, så skönt så ni kan inte ana!
Wow! Här är man borta ett dygn o eurolady har gift sig o åkt på bröölopsresa. Heleneli har också gift sig o Rosenhaga har klippt av sig håret!!½! *viskar - har jag glömt nån?*
Ja, jag har internet på övertid i ett par dar till nu iallafall...
Kram på er!
Hej halloj och godmorgon !!!
Heleneli
GRATTIS FRUN och hoppas ni har det toppen. Och har ni dragit till Egypten redan, så önskar jag förstås en underbar bröllopsresa
Fru Någongång.
Härligt att ha dig hemma igen! Låter som ni haft en riktigt skön semester. Men, näe inte speciellt kul komma tillbaka till detta EVIGA regnande Blääää va trött man är på detta nu. Fy. Förstår att det var underbart med sol och mys i Frankrike
Rosenhaga
Hej vännen, skönt att du är tillbaka och att Tysklands-resan gick bra. Hihi, jasså det kluckar om bilen... Otippat... NOT!!!
Fasen va skoj med håret!! Japp, jag gjorde typ samma jag. Jag vågade inte köra pagen faktiskt... När jag väl satt där kände jag att det blev FÖR stort steg, så jag tog också och bad henne klippa en BRA BIT, men inte riktigt sååå kort som paigen är. Hade hår långt ner på ryggen förut och nu vilar det väl ungefär på axlarna. Blev jättenöjd!! Känns fräscht. Och snacka om att HÅRET är ser så friskt ut. Kul att vi bägge klippte oss Rosen
FRUhelenekl
Roligt med möhippa! Hoppas allt bra med dig vännen. Haft lite problem att komma in på MSN men hoppas det ska funka under dagen.
Fru Henax
Hoppas allt bra i skåneland och med lilla Henaxen
Helgen som var blev lite blandad av mys och "nyttogöra". Fredagen var vi ut och käkade och myste i solen, ja helt otroligt att den faktiskt visade sig på em och hela kvällen!!
Men sen var det ju förstås mulet lördag och söndag... så vi tog och fixade och trixade hemmavid. Har bland annat tvättat fönster (för andra gången denna sommar *morrar åt detta satans regn* ) och tvättat gardiner. Jotack, det är SÅ FINT med linnegardiner, men ett HELVETE när man tvättat dem och ska stryka... *avskyr*
Jaja, nu är det i alla fall fint på och runt fönstrena
I övermorgon kommer mamma, pappa, syster + systers pojkvän ner hit, ska fira pappas födelsedag tillsammans, ska bli jättemysigt så i går, efter klippningen, var jag på stan och letade present. Älskar att köpa presenter
Hmm, är det något mer som hänt? Tja, satt HELA förmiddagen i går och en bit in på eftermiddagen och fixade installation av nya bredbandet med Tele2. Verkar som det funkar! Har inte hunnit prova det härliga trådlösa ännu, var dödstrött efter stadsturen så jag och sambon satt på balkisen hela kvällen och chillade MEN, i dag, senare i dag alltså, så ska det invigas. Gissar att det kommer känns supernice
Näe, om man skulle ta och käka lite frukost kanske! *blinkar till Rosenhaga som väl käkar LUNCH vid det här laget, fniss, fniss*
Må så gott alla flickor, höres!
KRAMAR TILL ALLA
Godmorgon LKU, uppe med tuppen ser jag! :)
Nja, lunch är det inte riktigt men jag har hunnit jobba en stund och sörpla kaffe. Det tar ju inte så lång tid att fixa håret på morgonen numera. ;)
Jag klippte en kort page med längre fram så bak i huvudet är det snyggt och superkort (kanske ett par cm) och fram är det strax ovanför axlarna - verkligen jättesnyggt.
Intressant att förklara för en frisör på tyska hur jag ville ha det - då tvååringar pratar bättre tyska än vad jag gör. Jag är jättenöjd.
Lite kul var det när vi först diskuterade frisyren som jag ville ha och sedan släppte jag ut mitt hår som var uppsatt i kärringknut. "Oh, mein Gott" eller något sådant - och så ropade hon på några kollegor. Jag satt där lite frågande och undrade vad som var fel men det var bara att hon aldrig hade sett så långt hår som någon bara ville klippa av. Man gör liksom inte det utan klipper i etapper - precis som du, LKU! Jag var nog inte riktigt normal i deras ögon. :)
Fint är det och sköööönt. Slipper vakna och vara svettig i nacken - bara det är fantastiskt!
Tvättat fönster för andra gången denna sommar?! *försöker gömma mig*
Jag har inte tvättat fönstren sedan vi flyttade in i september och gardiner?! Jag har ju inte fått upp alla ännu så jag väntar nog med att ta ned dem och tvätta dem.
Rosenhaga
Hihi, du förgyllde säkerligen hennes dag där på salongen. Vilken dröm du vet, en flicka kommer in och VILL klippa av sitt långa hår. Annars är väl standardfrasen "var rädd om längden"
Tyckte själv det var så härligt att få säga till Madde: "I dag tar vi och klipper massor"
Rådfrågade henne och hon är så himla bra, för om jag INTE skulle passa i en frisyr så säger hon det, SÅNA frissor får man förtroende för, som vågar säga som dom tycker och inte säger att man passar i ALLR och rekommenderar ALLA schampon när man ber om råd utan ser till vad som är bäst för just MIG. *tummen upp*
I alla fall så sa hon att absolut trodde jag skulle passa i sån paige så nästa gång kanske, kanske jag vågar...
Din friss lät skitsnygg tycker jag. Blir så nyfiken!!!
*ropar ta kort, ta kort och lägg på bloggen söta Rosen*
Angående tvätta gardiner så törs jag inte ens säga när dom blev tvättade sist... nej, det vill ni inte veta
Men, fönstrena har jag blivit lite nitisk med, för fasen va skitiga dom blir snabbt när man bor i storstan och det dessutom regnar
Näe stod bara inte ut med att se skiten. Och så ja, VISS press inför det celebra kommnade besöket av la familia i övermorgon gjorde väl sitt till
Japp i dag är man uppe med tuppen, var lite ivrig att surfa tror jag Men, ska nog faktiskt gå och lägga mig och sussa en timme till tror jag. Blir så himmelens trött senare annars.
Må så gott söta Rosen och ta och fortsätt sörpla kaffe du , hihi, låter så gulligt med sörpla. SÖT är du
*hasar till sängen i pyjamas och kryper ner, drar täcket skönt omkring och gosar ner huvudet i kudden*
*går förbi spegeln innan och tar en liten titt. Jodå, frissen blev riktigt bra. Syns faktist fast jag inte ens kammat det än*
DET är en bra frizz det!!