Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Alltså, jag bara undrar, kanske är jag som är helt knäpp, men varför i hela fridens dar har man U2:s "I still haven´t found what I´m looking for" som utgångsmarsch på ett bröllop ???????
www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1129090,00.html
Please enlight me...
Det var också min första tanke när jag läste det. lite konstig måste jag säga.. Men den kanske betyder ngt speciellt för dom ? Men jag hade aldrig valt den iaf. hellre spela den under kvällen isånt fall.
Mina päron hade också legat på stranden idag :( Fick lite sol på eftermiddagen när jag var ute med barnen. Men det finns en del annat och göra denna vecka tyvärr. Annars hade jag varit på heldagsutflykt hela veckan :)
Är så glad att jag denna vecka hitills mått himmla bra, mått illa på morgonen men sedan har det försvunnit .. Förra veckan mådde jag apdåligt, yr och illa omvartannat.. Men nu har jag iofs jobbet att tänka på och då blir hjärnan distraherad av det istället för det som är i magen :)
Skall berätta för mammsen och pappsen i helgen. Tänkte ge mamma ett mönster och garn till en filt och sätta lappen: "Ingen brådska men den får gärna vara klar till mars 2008 ":) Tyckte det var lite roligt sätt att göra det :)
Tack LKU för räksnittarna och champagnen som ajg bara luktade på ;). Nu blev jag himmla sugen på både skagen och kräftor. Får snart ha kräftskiva tror jag :)
Nej nu skall jag fixa lite saker
Tjingeling :)
Fru någongång, vilket gulligt sätt att berätta den stora nyheten på! Vilken blivande mormor smälter inte då och börjar sticka på en gång!?
Skönt att höra att du mår bra också!
LKU, njae... jag skulle nog knappast heller välja den låten! Lika lite som "Ooops, I did it again!" eller "Help" eller "If you don´t know me by now"...
Hmmm, vad hade VI för utgångsmarsch egentligen??? Tänk om det var nåt sånt där tokigt...?!
Minns iaf att vi på mormors begravning spelade "When the saint goes marching in"... inte kanske så tradionellt! Så jag kanske ska va tyst..!
Rosenhaga! Har nu ett exemplar av Arto Paasilinnas "De hängda rävarnas skog" framför mig! Lät mig inspireras av dig när jag besökte adlibris.se för nån vecka sen, ska bli spännande att läsa!
Hämtade ut ett bokpaket idag med 6 nya pocketböcker!!! Några Paulo Coelho, en Mankell-roman och lite annat!!!
Dessvärre läser jag just nu 3 olika böcker så det känns som om jag kanske ska vänta lite innan jag ger mig i kast med mina nya...?! Svårt dock att låta bli! Adlibris är ju så sjukt bra! Pocket för typ max 40 kronor och ingen frakt, superduper för en bokmal som mig!
Gah, efter mitt förra inlägg för en massa dagar sedan försvann internet igen och har varit borta sedan dess... nu är det tillbaka till o från. Har åtminstone lyckats betala räkningarna, vilket oroade mig när jag aldrig lyckades komma åt internet (e-fakturor).
Kram på er!!
Fru Någongång, GRATTIS!! :) PÅ tal om att vara gravid... iföregår hällde min styvsyster upp mitt te i en kopp som det stod "Världens bästa mamma" på, varpå jag svarade "Inte idag, men jag kan ju bli". Då utbrast min syster "Är du gravid?" (det var ju inte alls vad jag menade, jag menade ju bara att jag kan bli en bra mamma nångång framåt i tiden). Men min pappa hörde bara ordet "gravid" och blev rätt hispig, haha. :D
Fru någongång.
Instämmer med Fru Henax, urgulligt sätt att berätta den glada nyheten på
Skönt att höra att du slipper illamåendet nu, det måste var superskönt. Kramis
Fru Henax
Ja visst var det lite knepig låt liksom? Hajjar nada "When the saints go march in in" var ju bara roligt tycker jag! På en begravnng kan det ju behövas livas upp lite, sådär lagom. Men på ett bröllop känns det ju inte som läge att "skoja till det" sådär liksom.. Näe, bara knepigt!
Kramis på dig
Fru Henax!
Just den boken har jag inte läst så jag ser fram emot en recenssion! Lyssnade på en av hans böcker (jag kör bil i många timmar ibland). Den boken var verkligt absurd, vet inte riktigt vad jag ska tycka - men storyn var helt otrolig. Att man bara får till det på det sättet!
Imponeras av all champagne, kräftröror och snittar som har spruttat runt här idag. Jag verkar både ha missat det och missat att vara på stranden.
Tröstade mig med ett varmt bad med härlig örtolja i istället. Sitter nu här alldeles varm och len och småkikar på Armageddon på TV för sjuttonde gången eller så. Gillar dialogen i första delen av filmen.
Satt här och planerade upp dagen och upptäckte att Systembolaget inte öppnar förrens 10.00! *morrar*
I min värld öppnade alla bolagets butiker kl 9.00 så nu rök planeringen all världens väg - ny plan!
Good morning girls!
Hoppas alla sussat gott och bra i sina sängar och får en riktigt bra torsdag! Här är det städ och tvätt i dag så det är bara kavla upp ärmarna och sätta i gång direkt!
"Ingen rast och ingen ro, Askungen hon får bara gno"
Härligt sen när det är gjort...
Kramar till er alla
Rosenhaga
Såg också lite grann på Armageddon, den är faktiskt bra den filmen, även om man sett den 17 gånger så kan man se den igen. Nu är det bara 45 minuter kvar till systemet öppnar!!!
Cantaton
Härligt att höra att du har det bra gumman och tur nätet funkar igen, det är alltid så vanskligt när det tjallar, speciellt när man har e-fakturor, skönt det löste sig. Sköt om dig lilla du Kanske får välja "Världens bästa flicka"-koppen nästa gång?
Fru någongång.
Men gud va dum jag är, inte tänkte jag på det när jag serverade bubbel, SJÄLVKLART ska det ALLTID finnas alkoholfritt alternativ också!!
*skäms*
Bara inte riktigt van vid det här i denna tråden
*ställer fram stora flaskor med riktigt god hemmagjord flädersaft till Fru någongång. som kompensation för min klantighet*
*hoppas på att bli förlåten*
Fru Henax
UNDERBART med bokpaket!!! Me love
Själv håller jag på med sista delen av "Massaj-böckerna" ("Resan tillbaka till den vita massajen") Ruskigt bra får jag säga. Gillar verkligen när det är en sann berättelse, får sån extra tyngd då på något vis. Böcker, film och musik= LOVELY STUFF!!!