• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Yllo

Zuki - Det värsta är att jag inte kan fatta varför den började rasa *kliar mig fundersamt i huvudet* Jag har ju gjort efter alla konstens regler.. Fast kan jag ha missat något p g a senilitet??
    Det enda vi noterade när vi högg in på tårtan idag är att 3 av stödpinnarna vikt sig... Förmodligen är det orsaken till raset, men varför vek dom sig?? Slarvade jag när jag stack in dom... eller glömde jag bort att försäkra mig om att jag stack in dom rakt??

F*n va jobbigt att bli senil! Ytterligare ett tecken på hög ålder

• zukigirl

Yllo:
    Hade du sugrör? Har hört att dom kan vika sig...
    Ja seniliteten slår hårt ibland!!!

• Yllo

Zuki - Nope, jag köpte sådana där special träpinnar hos en konditor... sedan fick min man kapa dem i lämplig längd.. eller rättare sagt.. han kapade en och sedan råkade vi i gräl så jag fick kapa till resten själv...

• burken

Bråkade ni om pinnarna? Skulle vara skönt för lilla mig att veta att även andra bråkar om petitesser

• zukigirl

Yllo :
    Vad konstigt! Dom stack inte upp något ovanför tårtan då? Det kan ju göra att lagret kommer på glid. Tyvärr kan jag inte skylla på pinnar om det skulle hända mig. Att jag kommer på glid alltså!

• Yllo

burken - Jepp! Vi bråkade om pinnarna.. Fattar inte vad 17 som flög i honom.. Själv var jag trött som en gnu och ville helst gå och lägga mig.. men att det skulle bli gräl om pinnkräken.. det är helt ofattbart Vi grälade om hur långa dom skulle vara. Jag hade försökt markera på pinnen var den skulle kapas, men eftersom jag har ett synfel så har jag svårt för just den biten. Jag ville att han skulle kontrollera att jag mätt rätt och då blev han sur och bara slängde sågen, tången och pinnarna på bordet och rusade iväg *suck* Förmodligen kläckte jag väl ur mig någon som störde honom just då...

• Kristina07

Ja, ibland undrar man verkligen vad i hela fridens namn som ligger bakom ett gräl.

Sist grälade vi om pilkastning...

Jag gillar inte pilkastning, men han tyckte jag skulle vara med eftersom hela familjen var med. Så jag var med, och han pikade mig för hur dålig jag är och stod och knuffade mig i sidan när jag skulle kasta. Jag blev sur, och då drog han...

Härlig familjeaktivitet, som vi nog inte lär prova igen.

• Yllo

Zuki - Något för långa var dom nog, men jag satte en rejäl klick kristyr under toppbiten just för att den inte skulle glida...

• zukigirl

Yllo: Okej... kan ha varit därför det vek sig. När jag var på tårtkursen så sa hon att det är bättre att dom är några mm för korta än för långa.

Var det någon som såg allas vår favorit Hyacinth igår då? Jag blev så inspirerad så!!! Tror jag ska börja svara i telefonen som hon gör!

• Yllo

Zuki - då var det det jag misstänkte.. att pinnarna blev lite för långa.. Skyller på maken då han ansåg att jag ville ha dem för korta

Hyacinth.. visst är det mrs Mapel.. eller hur det nu stavas.. Agata Cristies romanfigur.. *rodnar generat, men jag har så svårt att komma ihåg namn*

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!