• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Kristina07

OH NEJ! Stackars dig!

Jag får åtminstone betalt för att gå upp så tidigt!

Fast det är en härlig dag! Har du någon bra blodsdrypande deckare att sätta dig i solen med? Och en stor kaffe latte?

Fast, i sann tant-anda borde du väl hänga tvätt, baka bullar och putsa fönster innan du kan slå dig ner med ett korsord?

Godmorgon iallafall!

• Rix

FYYYY, jag ska faktiskt baka bullar och städa idag,hmmmm.
    Får idag hit 3 av sambons barn idag så ikväll är vi 9 vid kvällsmaten och till helgen kommer dom andra 3 så då är vi 11 personer i 2 veckor puhhhhhhh. Kanske skulle byta BT mot korsord, neeeeeeej.

• Kristina07

11 pers... Hoppsan!

Ja, vi är bara 2 denna vecka. Sen åker vi till svärföräldrarna och där blir vi 7 pers... räcker bra.

Fast lite avis är jag ändå. Skulle bra gärna vilja ha ett knytte till, men vi har bestämt oss för att 2+1 barn får räcka.

• Yllo

God morgon!

Jaha, så sitter man på jobbet igen. Fick veta igår att makens dotter inte dyker upp i dag som planen var.. ytterligare en vecka med "bara" ett barn och han ser man knappt röken av

Städa måste jag också göra.. fast min man har gömt undan min städrock.. eller om det är så att jag själv stoppat undan den någonstans.. kommer inte ihåg *ser mig runt förvirrad*

Jag vet att det var något mer jag skulle göra idag, men kommer inte ihåg alls.. Börjar nog också bli senil

• Kristina07

Jag har bott i USA många år och där anväder man uttrycket "senior moment" när man har glömt något... Själv använder jag dessutom "blonde moment". Känns lite roligare att vara blond än att vara pensionär.

• Yllo

Jag kör med selektiv senilitet

• Dallas

Kristina07
    "Blonde moment"
    Dotterns favorituttryck för ett tag sen " - Är du helt blond eller??" när nån sa nåt som inte passade.

Yllo
    Selektiv senilitet + selektiv hörsel drabbar nog oss alla ibland

• Yllo

Var på bio igår med familjen (styvdottern var dock inte med, utan en kompis till grabben istället). Småkillarna satt i baksätet och tjattrade och till slut var jag tvungen att be om en översättning av vad dom sa.. Fattade knappt hälften och fick veta att jag var stenålders Frågade lite försynt om det där uttrycket "rockar fett" och fick veta att det var så ute att man var ju ett miffo om man använde sig av det uttrycket.

Det sköna är i alla fall att dom faktiskt berättar och översätter ord som jag inte fattar. Har dock märkt att dagens tonåringar knappt kan svenska längre.. det är en salig blandning svengelska som dom pratar.

Vet ni föresten vad "Donken" är?

• Kristina07

Hmmm... donken har jag missat.

Mina barn är 5,6 och 9 så de kan väl inte de senaste uttrycken. Sen ligger jag på rätt hårt att de ska prata korrekt svenska. De kanske "fuskar" i skolan?

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!