• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Yllo

Jag håller på och letar efter ett gott recept på citron pannacotta Ska baka göra en tårta idag när jag kommit hem från jobbet. Har tänkt mig en fyllning av citron pannacotta, hallonmousse och vaniljgrädde. Tror att det kan bli gott ihop.

Avskyr det här vädret.. bara grått och mulet hela tiden och så det här eviga regnandet Önskar att det ska bli varmare snart....

• Dallas

Ja det är görjobbigt med allt f***annade regn! 50 mm sen måndag kväll( jag tömde mätaren då o började från 0 )

Vad kan man göra när det regnar hela tiden? Vi gick i Fjällbacka och Grebbestad igår em, inte lika trevligt som en solig dag kan man säga.... Nä, jag röstar för värme, sol, lata dagar nu! Min ubersexiga 30-tals baddräkt hänger ju bara i garderoben nu ju! Sån där ni vet, som är alla mäns våta dröm..... Med långa ben osv

• zukigirl

Den enda fördelen med att det är kallt o regnar är att jag kan ha min älskade raggsockar på mig utan att någon höjer på ögonbrynen...
    Yllo: När ska vi komma och provsmaka??

pudan: Ska ärligt erkänna att just den norska off-shore branschen inte är min starka sida... hehehe...

burken : Jag gifter mig oxå i sptember så jag hoppas ju nat.vis att det är fint väder då!

• zukigirl

Dallas :
    ohhh... har du kvar din baddräkt??!! Min har blivit maläten, trots att jag lagt in malkulor...*suckar djupt* Var tvungen att köpa en ny. Inte så bra kvalitet som förr i tiden vill jag påpeka! Och dessutom inte med så långa ben på.

• pudan

Zukigirl........

nä, den branschen är alldeles för high-tech fö en gammal tant som jag..........

Yllo.....spara en bit av den där gosaken...laddar rullatorn med jet-bränsle och kommer snarast - vägledd av doften! Mums!

• pudan

När det gäller badkläder hittade jag min älskade gamla badmössa i tjock illgrön plast med stora näckrosor på (alltså inte mönstrad utan plastnäckrosor som är fastsatta utanpå och som fladdrar så käckt när jaf guppar med huvudet i bassängen)....Jag blev såååååå glad -trodde den hade åkt i senaste garderobsrensningen (nån gång på 60-talet)! Gälle nu bara att hitta matchande baddräkt..........

• Dallas

pudan
    åååååååhhhh, jag är grön av avund!
    Jag är inte heller så hemma i just den branschen.

zukigirl
    Ja det verkar vara så att ; allt var bättre förr! Nu är det slitåsläng som gäller...Jag kan leta lite i Köpenhamn efter en matchande baddräkt om du vill

• Dallas

Pssst jag surrade lite det var pudan som jag skulle leta för, zukigirl har ju redan en ny!!

• Dallas

Vi hörs senare, jag har fått kaffegäster nu! Jag som inte har hunnit städa bakom elementen än! Hoppas de inte ser det

• zukigirl

Dallas : Ja nu börjar du bli lite mer än lovligt senil! Fast du kan leta åt mig oxå!

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!