• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Yllo

Dallas:

*håller mig för magen av skratt* Den där lilla tavlan känner jag igen... Min lilla jullöpare som skulle bli ungefär 50 cm lång och ha ett hjärta och två klockor i varje ända (vill minnas att det även skulle vara en enkel ram runt också) som jag påbörjade 1986-87 är fortfarande inte klart.. Tror att jag kommit ca 1 cm på första hjärtat!!!

Hål i kläder = slängs och köper nytt.
    Jag hade nog trott att min älskling skulle leja bort jobbet till en sömmerska.. speciellt som det finns en i den där klubben.. men nej då. Han vill göra allt själv. Inte nog med att uniformen består av byxor, jacka, skjorta, krage (ser ut som en prästkrage nästan) och bälte så ingår även en jättehäftig hatt som påminner mycket om engelska vakternas björnskinsmössor i formen. Den här hatten är gjord i filt med läderband runt kullen samt en ca 30 cm lång toffspinne på ena sidan och en rund boll (ståndare och pistill kallas dom tydligen) sedan ska det även vara en lång svans som går diagonalt över mössan Avslutningsvis skall det även vara hängsel, läderväska, ränsel och annat skumt varav allt ska tillverkas för hand (förutom den där kopparburken som skall släpas på).

• Yllo

Knyppla och makrame kan jag inte.. men jag kan binda nät

• Dallas

Yllo
    Jösses!!!!!!!!!!!!! Jag hade aldrig ens tänkt tanken att sy så mycket! Jag hade letat upp närmsta sömmerska eller second hand eller vad som helst.

Jamen jullöpare säljs också Man behöver inte sy. Tänk så glad personen som sytt blir när nån köper alstret!

• pudan

Yllo!

Om din man nu är en sån fena på att sy skulle han ju kunna ge sig in i brudklänningsbranschen! Tänk bara vad många blivande brudar det finns här på BT som är vansinniga, med all rätt, för att deras sömmerskor inte kan fixa till saker som dom vill ha det! Kan man sy en uniformshatt med svans utan att få det att se urtöntigt ut kan man definitivt fixa en bröllopsklänning

• zukigirl

Nu ska jag åka iväg! Ha en trevlig förmiddag allihop! *vinkar och ger mig ut i solen*

• Dallas

Vink vink!! Jag ska ut o rasta oss ett tag. Usch, sen är det jobbarhelg
    Fast lite kul också, vi ska till Grebbestad m jobbet i morgon kväll, räkfrossa o lite dryck. Jag och en till jobbar till 16 i morgon, resten av gänget som ska med har semester. Man ska ju orka jobba på söndag kväll också.

• Yllo

pudan:

Jag tycker synd om den bruden som skulle lämna in sin klänning till min man. Jag satt brevid honom i soffan en kväll och tittade på tv.. kastar en sidoblick på honom under en reklampaus och frågar försiktigt "Hmmmm... jag trodde nog att knapphålen skulle vara vågräta och inte lodräda..." Mycket riktigt! Han hade sytt knapphålen på fel ledd och fick därför sy om dom allihop.

• Yllo

Själv ska jag om en timme sätta mig i en taxi och dra iväg med Ålandsbåten tillsammans med alla andra pensionärer Fasar över tanken att försöka läsa ikapp allting på söndag när jag kommer hem
    *Vinke vink*

• Tant Brud

Yllo - du får vinka till mötande båtar, min man och barn är på väg hem om ett par timmar...

• Yllo

Tant Brud - Jag lovar att vinka som en galning till alla båtar vi möter

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!