Dallas:
*håller mig för magen av skratt* Den där lilla tavlan känner jag igen... Min lilla jullöpare som skulle bli ungefär 50 cm lång och ha ett hjärta och två klockor i varje ända (vill minnas att det även skulle vara en enkel ram runt också) som jag påbörjade 1986-87 är fortfarande inte klart.. Tror att jag kommit ca 1 cm på första hjärtat!!!
Hål i kläder = slängs och köper nytt.
Jag hade nog trott att min älskling skulle leja bort jobbet till en sömmerska.. speciellt som det finns en i den där klubben.. men nej då. Han vill göra allt själv. Inte nog med att uniformen består av byxor, jacka, skjorta, krage (ser ut som en prästkrage nästan) och bälte så ingår även en jättehäftig hatt som påminner mycket om engelska vakternas björnskinsmössor i formen. Den här hatten är gjord i filt med läderband runt kullen samt en ca 30 cm lång toffspinne på ena sidan och en rund boll (ståndare och pistill kallas dom tydligen) sedan ska det även vara en lång svans som går diagonalt över mössan
Avslutningsvis skall det även vara hängsel, läderväska, ränsel och annat skumt varav allt ska tillverkas för hand (förutom den där kopparburken som skall släpas på).