• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Anneleigh

Yllo
    Där jag bor är donken mc donalds *S*

• Kristina07

Hörrni, vart har alla andra tanter tagit vägen?

Jag jobbar denna vecka, sen semester utan tillgång till dator.

• pudan

Hallå alla tanter!

Har precis vinkat av mannen som ska jobba i Norge nåra veckor nu så jag har gott om tid nu att låta tanten i mig blomma ut för fullt med dammvippor, bullbakande, hyllstädning, putsning av bestick, storkok mm mm........ Behöver nästan göra en lista över alla saker som ska fixas tror jag.......Vad står överst på er "fixa-inför semestern lista"?

/Pudan som nu ska gå och stoppa i sig sina uppblötta katrinplommon........mums!

• Yllo

Hihihihi Jepp Donken är McDonalds.. men innan jag fattade det

Tjatar fruktansvärt på mina styvråttor om att dom ska prata korrekt svenska, men lik f*bannat pratar dom sin svengelska *suck*

Pudan - Inte ska man börja morgonen med katrinplommon heller.. Man ska börja med välling och sedan katrinplommonen ca 1 timme efter vällingen

• pudan

Yllo.......

Ok! Det förklarar kanske den uteblivna effekten av plommonen Inhandling av välling upp på listen över dagens viktigaste ärenden då!

• pudan

Bara måste berätta......

Min mamma fick bröstinlägg för många år sedan. De blev inte riktigt bra och nu har de stelnat helt

Alltså har hon bestämt sig för att ta bort dem men är litet ledsen eftersom det kommer att bli rejält tomt.....Har förtvivlat försökt få läkarna som ska ta ut de gamla att gå med på att sätta in nya samtidigt när de ändå är där och "rotar" som hon nu uttrycker det. Läkarna vägrar och säger att de tänker bara ta ut och vill hon sen ha nya inlägg måste hon genomgå en operation till....Hursom helst - min mamma har inte råd till det så hon är nu ganska lissen och litet purken. Min man är ju medveten om detta och har kollat med sina kollegor (han jobbar inom sjukvården) vilka ,möjligheter det kan finnas för henne att få nya bröst.....

För en stund sedan fick jag ett mail från honom med rubriken "svärmors nya tuttar"
    där han skriver att han har funderat och kommit fram till att han definitivt kan tänka sig att betala för hennes operation och så kan hon betala tillbaka om och när hon får pengar! Han vet att jag gärna skulle bjuda henne på det men min ekonomi är inte riktigt sådan....

Så, min man kommer att betala nya tuttar till sin svärmor

Behöver inte tala om att min man ser min familj som hans eftersom hans egen är hopplös!

• zukigirl

pudan :
    Vad gulligt av honom! Blir nästan lite tårögd här...
    Usch idag känner jag mig verkligen som en gammal tant i kroppen. Riva väggar och sätta in dörrar o fönster innebär rörelser som jag normalt sett inte gör. Tänk så mycket muskler man har som man inte vet om! *letar efter linimentet*

• Dallas

pudan
    Vilken omtänksam och snäll man du har!!!!

Jag vill helst bara ligga och se på film i dag. Det regnar ju som omväxling regnmätaren svämmar snart över ( den var tom i går kväll). Jag känner mig som 95 år idag; vilka jobbiga dagar det har varit på jobbet! Jag = ensam med delegation + ensam fastanställd Trött!!!!!

• pudan

Ja, jag har verkligen en perfekt man för att inte snacka om vilken bra svärson min mamma har

Dallas.....

du är inte ensam om att känna dig som hundra.....Inom min bransch brukar det vara litet lugnare på sommaren men kunderna är som galna! Som det ser ut nu har vi tonvis att göra ända till november innan det ljusnar liiiiiitet.....Skitkul jobb men ibland orkar man bara inte.....Man hinner ju inte damma och baka och hänga här och andra viktiga saker

• Dallas

pudan
    Nä just det! Jag har ju massa andra viktiga saker att göra, än att vara "barnvakt" åt vuxna människor. Men att chefa lite är ok; " Gör det, gå dit, gör det" Men inte HELA TIDEN.

November???! Ojojoj...

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!