• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Yllo

zukigirl:

Aha.. det är alltså det som grabben håller på med hela nätterna *en dammig glödlampa tändes ovanför mitt huvud* Ja, jag hade ingen aning om vad han tjattrade om när han kom hem och sa att dom lanat hela natten så att kompisens morsa blivit skabb?!?!?!

Nästa helg ska jag roa mig med att spackla väggarna i källaren.. Maken får det ju aldrig gjort så det är väl lika bra att jag gör det. Snart kommer rörmokaren och drar nya rör och element i källarvåningen och då måste det vara klart

Telemarkgrrl:

Jag kan inte baka rulltårta.. däremot är jag en fena på småkakor.. Bullar.. Tja.. små stenhårda mordredskap blir det. Försvarsmakten skulle kunna göra sig en förmögenhet på att gå över till YLLO-bullar som amunition istället *hahahaha*

hemligt, HA:

Aha, nu fick jag förklaring till varför maken så ofta har huvudvärk Kanske inte så förföriskt att ha flanellnattlinne, papiljotter, hårnät och ansiktsmask på sig när man vill ha lite s.a.m.l.a.g.

• Grodprins

Åh nu blir ju jag lite mallig! Jag kan ju både göra kok, brygg och maskinkaffe (cappuccino mm).Men själv har jag bara druckit kaffe i ca 1 år.

Däremot blommor är det värre med....

Min morgonnoja är att räkna in katterna, så att jag inte stängt in någon i klädkammare..1..2...3 brukar räkna dom en två-tre gånger och de blir sällan fler än första gången jag räknade dom *asg*

• zukigirl

Grodprins:
    *fniss* Tänk vad förvånad du skulle bli om du en morgon får det till 5 katter! *skriver samtidigt som jag håller i kofoten*

• Yllo

Oj, det där påminde mig om en morgon för flera år sedan.. Jag bodde fortfarande hemma på den tiden (hade flyttat hem igen efter ett havererat förhållande). På den tiden hade mamma och jag 2 kattor och en hund. Katterna sov alltid i min säng mellan mina ben (ovanpå täcket) En morgon när jag vaknade och satte mig upp så var jag tuvungen att ruska på huvudet. Jag tyckte nämligen att katt-högen var större än normalt. Till slut så började jag räkna svansar. Tog upp en efter en svans och höll den i handen medans jag ränkade.. En, två.. tre svansar!! Det visade sig att kattan hade träffat pojkvän som våran frasse faktiskt accepterade. Pojkvännen såg dock exakt likadan ut som kattan (BuSan) så vi döpte honom till Busen med ballarna
    Ett tag efter det hade vi inte längre 2 katter utan 4 st

• Telemarkgrrl

Maskinkaffe grejjar jag också! Dvs om det står KAFFE på knappen jag ska trycka på, står det kappetjino eller mackeattå och sånt där så blir jag så förvirrad att jag måste ta te istället.

• Kristina07

Det enda jag räknar är barnen när vi är på badstranden.

1.2.3...1.2.3...1.2.3...

Det går ju blixtsnabbt att drunkna!

Det är också en tant-grej, att oroa sig för allting.

Jag ber alltid min mamma ringa när hon kommit hem om hon kör från oss på kvällen, precis som hon ville ha koll på mig för 16 år sen när jag precis flyttat hemmifrån.

• Sussili

zukigirl

tackar för välkomnandet. Ska se om jag hinner läsa det ni skriver - det skrivs ju väldigt flitigt på den här tråden.

Sitter just nu på jobbet och försöker få mina arbetsuppgifter utförda samtidigt som jag tänker på att jag måste iväg och köpa en BH till bröllopet i morgon. Den ska sys in i klänningen så eftersom det endast är 5 veckor kvar så är det dags för detta nu.
    I onsdags lämnade jag in våra ringar för putsning och får hämta dem+min vigselring nästa vecka. Jag som inte har varit gift tidigare längtar verkligen till denna dag (jag är dock ingen bridezilla). Eftersom jag inte har några barn har jag lite svårt att hänga med i era inlägg om barn och tonåringar - just nu har jag dock bara jobb och bröllop i huvudet.
    Bordsplacering och gästpresentation står på tur att fixas i helgen

• zukigirl

Hör ni flickor! Vi ska snart börja bygga ett nytt badrum. Funderar lite på att skoja till det lite och skriva "Bara rumpors rum" på toadörren istället för "Toalett". Vad tror ni om det?

• hemligt, HA

Bada bara rumpors rum.

• zukigirl

Sussili :
    Ja vi är duktiga. 358 inlägg på 2 dagar! Ska man tolka det som att vi tanter behövde den här tråden?

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!