• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • pudan

Dallas!

Jag bejakade faktiskt min inre Hyacinth härom veckan när jag var på maskerad. Dammsög Myrornas affär här i Malmö och hittade en fantastisk outfit. När jag bytt om, rullat upp håret och gjort mig "fin" tyckte min man att jag såg så otäckt realistiskt tantig ut att han inte ville gå på festen. Killen i taxin däremot tittade på mig med beundran i blicken och när han kikat en stund på mina av korviga, bruna strumpbyxor klädda ben sa han att jag klädde bättre i de kläderna än hans farmor gör!

• zukigirl

pudan :
    hahaha... det var ju en snäll taxichaffis!

• pudan

zukigirl

när man kommit upp i vår aktningsvärda ålder får man vara tacksam för komplimangerna var de än kommer ifrån

Min mamma som är 65 ringde för ett tag sen och var överlycklig. Hon hade gått förbi ett bygge fullt med snygga killar i sina bästa år och de hade busvisslat efter henne! Hon hade klänning på sig och hade lyckats göra en "Prinsessan Diana" dvs stå i motljus så att spirorna syntes....Hon vände sig om mot killarna för att tacka för busvisslingen och berätta att det var första gången på säkert 20 år som hon blev visslad på. De blev så impade.....de trodde att hon var runt 40 bast! Hennes ego är nu såååååååå enormt!

• sharya

Trettondagsafton:
    Du har helt klart kvalat in.

• Yllo

Ja Trettondagsafton, du kvalar helt klart in i gänget

Jösses... jag kan inte ens minnas när en karl busvisslade efter mig... kanske dags att börja klä sig efter min ålder och inte så som dottern anser att jag ska vara klädd

• Klurifax

*tip-of-the-day*
    Fotriktiga skor med hålfotsinlägg, detta matchas med skotsrutig "dra-maten"-kärra... Perfekt till "Hyacint-blommig" klänning!

• zukigirl

pudan :
    hahaha... guuu vad härligt! Hmmm... när visslade nån efter mig då? Kan inte komma på det. Men å andra sidan när jag hör någon vissla så tar jag alltid för givet att det gäller någon annan... Men nu kommer jag ihåg att min sambo visslade efter mig igår...eller var det kanske tv:n som lät? *funderar*

• zukigirl

Yllo : Hur vill dottern att du ska vara klädd då? *nyfiken*

• Kristina07

Till det riktigt hysteriskt roliga är att de frågade min man efter leg på systemet för ett år sen...

Undra på att jag har komplex över att jag är (hela) 5 månader äldre än honom.

Ett annat tips för dagen är ett stort herrparaply för att skydda sig mot solen. Och givetvis poplinkappan på, oavsett hur varmt det är.

/Pia

• zukigirl

Kristina07 :
    *fniss* Och jag antar att du har fått höra det till leda från honom??

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!