• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • zukigirl

Det är samma här. Med segheten alltså... Antingen så är allas våra datorer vattenskadade eller så är det BT som är det. Jag tror mer på det sista faktiskt... *s*

• burken

Oj oj oj! kartläsning: Kommer att utmana ödet rätt rejält på vår bröllopsresa. Skall bila genom Europa och ja jag vet att det är dumt * rycker på axlarna* Jag kan inte läsa karta och min M2B kan inte köra bil ... eller jag menar.. han kan inte göra 2 saker samtidigt, dvs tänka före och planera lite,, typ vart skall jag sedan efter denna korsningen, och lägga mig i rätt fil med en gång.. kan säga att det är många gånger vi har kört fel våran lilla stad just på grund av detta..

Regn det finns det massor av även hos oss, nästan så att man börjar tröttna på att peta navelludd. Men vi är vid gott mod, detta måste ju bara betyda sommar och sol senare i år, så där runt september eller så.

• Yllo

Burken: Finns det någon man som klarar av att tänka och göra en annan sak samtidigt??

Kartor kan inte jag heller läsa.. Jag blir helt förvirrad och lyckas tappa bort mig på nolltid då, men så blev jag också befriad från orienteri i skolan också.. Var med en gång och läraren tillbringade 3,5 timmar med att leta efter mig i skogen. När han till slut hittade mig var jag flera km från den banan han tänkt att vi skulle springa

Kaffemoster: Jag har bara gjort en enda våningstårta hittills. Jag satte våningarna på varandra då jag inte har sådana där pelare.. Så här blev resultatet (d.v.s. innan den säckade ihop)
    groups.msn.com/yllo/trtorochandrasockerarbeten.msnw&PhotoID=128

• Dallas

Yllo
    Jag är imponerad!!!!!! Så himla fina bilder! (jaa jag kikade på alla)

Orientering??? Är det då man vilar på en stubbe o inväntar hjälp?

Jag vet ett tillfälle då en man kan tänka och utföra nåt samtidigt, då tänker de iofs på det de gör.....

• zukigirl

Yllo: Vad fin den var!!! Vet att det här inte är tårttråden men vilken tyll använder du till "snäckorna" runt kanterna?

Dallas: Jag vet oxå!

• Telemarkgrrl

MY GOD, Yllo!!! Vicka tårtor! Där har du en ny karriär om den du har nu skulle bli trist! :)

• Yllo

Tackar!! *rodnar av glädje*

Zuki: Snäckbården gör jag med en stjärntyll... mellan och liten i storleken.

Dallas: Orientering är när man ska försöka följa någon konstig typ av karta med en knasig platsbit som inte visar rätt. Efter en hel del virrandes i skogen så sätter man sig ner på en stubbe och svär över att man inte tänkt på att packa ner någon god matsäck som man kan inta medans man väntar på att bli räddad

Hmmmm... ok, ni har rätt tjejer.. Det finns faktiskt ett tillfälle då männen både kan tänka och utföra en sak samtidigt, men ni har så rätt i att då tänker dom på just den saken

• Kaffemoster

Vilka tårtor!
    Får man fråga vad du använde i rosorna och i garneringen?
    Här i USA när dom gör våningar, så har dom en plast tallrik typ som läggs mellan våningarna. Plast tallriken har små rundningar där det är tänkt att blompinnarna ska fästas i .. men det kanske du hade ...
    Har just fast lunch med en jämngammal kompis .. och vi pratade sjukdomar halva lunchen ... det går utför ...

• Yllo

Kaffemoster: Rosorna gör jag av Sugerpaste och övrig dekorering spritsar jag med kristyr (Wiltons äggvitepulver används )
    Sådana där platstallrikar avänds även här, men jag har inte köpt några sådana än. Istället använde jag mig av tårtunderlägg i kartong (köpte från konditorn) och lite grövre blompinnar. Med andra ord hade jag inget speciellt att fästa pinnarna i så jag förmodar att det var en av orsakerna till att den rasade..

Snart ska jag gå och kika på gostwispher och sedan är det natti natti som gäller för mig. Trött som en gnu idag när jag inte kom i säng i tid igår kväll.

Önskar att jag vore piggare på kvällarna och orkade vara uppe och titta på Hyacinth, men kl 23 så kramar jag min kudde (och förhoppningsvis min man, om han inte somnat på soffan )

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!